onsdag 16 januari 2019

När det stormar…


Delar av Balder Bröds maträtter.


Sugen på en blå dammsugare kanske?


Om man gillar glass utan att veta vilken smak de olika sorterna har är det ju bara att fråga personalen.

… både i England med Brexit och här i form av snö är det bäst att 1. stänga av tv:n, 2. ta bilen till Täby Centrum och 3. testa utbudet av Balders bröd som jag skrev om här.

Bortskämd
Maken och jag är ju otroligt bortskämda med tre favo caféer som håller mycket hög kvalitet i närheten. Alltså var det aningen spännande att se om Balders Bröd skulle lyckas med att slå sig in bland dom. Kan lugnt säga att det kunde caféet inte.

Recension
Laxmackan med ägg på danskt rågbröd drunknade i majonnäs, vilket makens svettiga (läs: inlindad i plastfolie) skinkmacka - även den med ägg - också gjorde. Vattnet var kallt och gott, medan cappuccinon och kaffet visserligen var varma men alltför svaga för vår smak. Dessutom var prisnivån cirka trettio procent högre än hos våra favoriter.

Med andra ord - länge leve tonfiskmackan hos Coffee Corner, lax dito på Näsbydals Stenugnsbageri samt Kardemummas sopplunch.

PS. Vi testade inte bakverken och/eller glassen. DS.




20 kommentarer:

Ditte sa...

DE gröna grodorna har jag testat i Frankrike men kanske håller de inte måttet här när inte resten gör det. Trist! Har mest köpt hem bröd från Balders i Sollentuna på den tiden vi bodde i Väsby. Och ni har ju andra caféer som är bättre så då ger det sig.
Men alltid bra att testa. Tack för detta, Bra att veta om jag är i trakterna.

Herr Nilssons Fru sa...

Gud så mycket gott, varjefall för ögonen. Roliga backverk. Räkmackor är gott men de får inte bada i majonär, nä så där lagom är gott. Ska lova att där jag bor finns inga fik, vill man ha bakverk här får man nog baka själv, eller åka till stan. Kan inte skryta med att jag är ute på fik speciellt ofta, finns inte ens där jag jobbar. Så ska jag ju undvika socker.
Men de är gott för ögat att se på.
Kramiz

Geddfish ♥ sa...

Fina mackor kan jag gilla. Bakverken får stå till sig där de står till glädje för någon annan.
Min favvo macka är räk eller lax, men det får inte vara särskilt med majonäs, helst inget. Dock fikar jag bäst hemma. Men nu ska jag ju till hufvudstan strax, och då blir det både det ena och det andra (utom sött).

Skitväder hos mig, men det går buss åt det hållet jag var idag. Däremot inte till Kyrkans Gård, synd, fel håll.

nalta norrland sa...

Gillar verkligen bilderna 👌 inte för att jag är direkt bortskämd med go fika på café 😔 det händer knappt en gång per halvår 😜 men räkmacka eller kycklingcurrymacka är mina favvosar 😁

Att vara hundrädd är ju inte skoj å inte hjälper det att matte/husse säger att hunden är snäll... men Elin är ju uppväxt med hund, rottisvovvsn var sex år när Elin kom så för Elins del är hund familjemedlem å inget att fundera på 🐕

Det blir dock ingen valp närmaste månaderna 😥

Hur det blir med något återbesök om fyra veckor ja det återstår att se... beror lite på❓

Emma, Sol som sol? sa...

119 för en räckmacka!? Madre mía!

Geddfish ♥ sa...

Svar: Annette driver ett Stughotell & Salong ute på vischan. Du ska få se hos mig i morgon, jättemysigt. Hon har haft båda salongerna en tid, den salongen i stan är stängd nu och Malin som också jobbade där, ska göra salong hemma hos sig på landet åt ett annat håll.
Så håll utkik!
Ingen MR, det har jag gjort tidigare. Berättar mer längre fram.

Klimakteriehäxan sa...

Jag skulle gärna smaka på den chokladglassen. Ser fantastiskt ut.

Husbilen-Ellen sa...

Det gäller prova sig fram. Vi har våra favoritställen här nere. Bakverken med grodor såg kul ut. En sån skulle jag säkert prövat om jag varit där!

Susjos sa...

Mums för goda mackor, trist när inte Balders bröd kunde leverera! Jag gillar mycket majonäs på räkmackan, hihi...fett och gott!

Anki sa...

Tre favoritfik räcker förstås, men tråkigt ändå att det nya inte motsvarade förväntningarna. Nej tack ... jag vill inte ha någon blå dammsugare!

Ama de casa sa...

Jösses vad dyrt! Men grodorna var i alla fall fräna (vad nu dom kostade?). Det verkar som det där med att sätta upp skyltar blev för jobbigt, både när det gällde priser och glassmaker. Ännu ett minus för oss som gillar skyltar, eller hur? ;-)

Förstår att Balder får vara för er del i fortsättningen när ni har billigare och bättre favoriter där i Täby C. :-)

Biggeros.blogg.se sa...

Om man har sina favorit cafeer så kan det kanske bli svårt att konkurrera. Annars såg allt gott ut på bild. Läckert med alla dessa olika färger på bakverken men dessvärre onyttigt.

Steve sa...

Fy för mackor dränkta i majonnäs.

Susjos sa...

Hur i hela världen byter man header?
Varit inne på "layout" och inbillar mej att det är favikon jag ska byta ut, men bilderna är för stora, försökt att korrigera storleken på dem, men misslyckas! Hm...

Christian sa...

Det var ju ett "skapligt" pris på räkmackorna också, är ju billigare på västkusten... :)

Anita Malta sa...

Grodorna är för söta!! Kan ju tolkas hur man vill men jag tycker de är jättesöta :) ...medan glassen i mitt tycke ser lite läbbig ut, speciellt den där bruna.

Anni sa...

Det ser så osmakligt och trist ut när mackorna är klädda i plast! Tycker nog att glassen såg godast ut i din bildtriss, men just nu fryser jag för mycket för att ens kunna tänka på glass.

http://kraka.moah.se sa...

Det var länge sedan jag var i Täby centrum. Får planera in ett besök snart. :-)

Eva Trillian sa...

Allt som ser gott ut ÄR ju inte det, tyvärr! Grattis till tre favoo-caféer i er närhet :)

Åke sa...

Räkor, lax och bakelser med glass nu längtar jag att äta med smaken tillbaka :) Nu har jag tagit fram iPaden och laptopen igen... Nu är jag tillbaka :)