lördag 1 april 2017

Lördagscitatet



Citat: Du kan inte sväva som en örn, när du umgås med kalkoner.

Källa: Citatburken


Marie i Skrifvarstugan
har uppfunnit Lördagscitatet.


Det här inlägget är mitt 32:a bidrag till Blogg 100. 32 down, 68 to go.

PS. Angående era frågor till gårdagens inlägg om hur man kan rösta på HIF Kämparna om man inte har Facebook, så går det faktiskt att "kringgå". Som ni vet har jag inte heller Facebook, men lyckades på ett konstigt sätt att rösta ändå, men det var lite "pill". DS.

16 kommentarer:

Emma, Sol som sol? sa...

Haha, vilket citat! Och ack så sant! Attans kalkoner man har omkring sig emellanåt. Gott på matbordet, dock!

Ha en härlig lördagskväll, dags att sätta på grillen!!!

Ama de casa sa...

Kalkongamar kan i alla fall sväva som en örn... ;-)

Och den där örnen du har på bilden ser ut att kunna flaxa med vingarna. Åtminstone åt sidorna :-D

Ditte sa...

Bra citat! Klockrent!
Och jag har lyckats rösta trots att jag inte har "ansiktsboken"(lite envishet är här bra att ha) och ska fortsätta att göra det. Hoppas många hänger på.

MargaretaG sa...

Häftig flygfordon även om jag själv aldrig, aldrig skulle sätta mig i en sådan för att flyga - bara för att testa på marken.

Måste läsa det du skrev igår, en av alla de där dagarna då jag bestämmer mig för att inte öppna datorn av olika anledningar - har fått för mycket av det via arbete eller så vill jag bara vara social med andra människor IRL. Sådan är jag och kommer inte att förändras, däremot tror jag att det blir med kontinuerligt numera då jag inte jobbar 200 utan bara ca 100 som alla andra vanliga dödliga gör. Men jag läser alla dina inlägg när jag kommer in och har förstått at du inte läser kommentarer från tidigare inlägg så jag får försöka göra det i en och samma kommentar.

Bilden från fredagen är så himla cool och så bra, mycket kreativt och en bild som jag kan fundera över och försöka förstå på mitt sätt.

Texten är också intressant och om det inte är försent ska jag gå in och rösta. Handikappföreningar är så oerhört viktiga och ger mycket till de som utövar olika sporter. Ser nu att jag redan glömt vad jag läste, 6 april, ja sådant är mitt minne numera och det är också något jag jobbar på ... att jobba mindre =)

Lidl och där säger jag stopp - har aldrig satt min fot i en Lidlbutik men ska testa den närmsta som vi har, i Tornio. Vill verkligen se hur mycket som är svenskt (finskt i Tornio) och var och vad deras produkter innehåller.

Nu ska jag smutta det sista glaset vin för i kväll efter en dag på vernissage och lite fotande med några av mina kära fotovänner IRL.

Steve sa...

Eddie the Eagle, umgicks han med kalkoner tro?

llh sa...

Bra citat även om jag helst inte umgås med kalkoner om jag slipper. De är lömska, skrikiga och anfaller utan pardon. Så var det den första och enda gången jag försökte närma mig en flock iaf. Då skulle jag gärna varit en örn och flugit från dem :)
Vad kul att bli påmind om lördagscitatet. Tack för det! Ska hänga på igen. Citat är bra. Fast ikväll tycks vi ha fått en modebranschen så framtiden känns oviss 😨

llh sa...

*modemkrasch 😄😄😄 älska mobilens rättstavning

Anki sa...

Absolut klockrent citat! Häftig flygande maskin på din bild!
Ha en bra söndag!

KaJsaLisa sa...

Kul fordon, misstänker att det är ett flygplan med tanke på texten.

Olga T sa...

Ha ha! Aldrig hört men kan verkligen förstå citatet. Är man på fel plats eller bland fel människor så svävar man inte precis... Bra där!
Blev lite glad av att bladn dem som kommenterade gårdagens inlägg var det så många som inte hade Face Book! Brukar känna mig så ensam i det fallet.

Days by Johanna sa...

haha underbart citat och underbar bild!

Haha javisst är skylten kul, som vi skrattade när vi såg den jag och kollegan.

Maria sa...

Hahahaha vilket bra citat :-D

Annette sa...

Haha, det citatet stämmer ju så bra! Passande bild till :)

Läste precis vad Margareta kommenterat, att du inte läser kommentarer för tidigare inlägg, stämmer det..? Jag har inte alltid möjlighet att kika in varje dag, så jag brukar läsa ikapp då och då och kommentera på flera inlägg, men du kanske inte läser det..?

Anders W sa...

Kul, ska du börja flyga! Och bra citat!

Anni sa...

Den där skulle jag garanterat känna mig som en kalkon i! HU! jag har flugit småplan med min bror när han hade sitt privatcert, det får banne mig räcka så. Det tog lång tid för magen att hamna på rätt plats efter en av de turerna, vill jag lova.

Eva Trillian sa...

Perfekt citat till den bilden :)