lördag 8 april 2017

Dagen efter


Påskdekorationen i Stocksund, Danderyd. Ett vårtecken om något Observera att man tack och lov avstod från att smycka trädet med fjädrar utan valde färgglada tygstycken.


Dessa blommar som vittnar om våren var inte med i min samling i torsdags.


Igår såg jag tre motorcyklar och många fler scootrar på vägarna. Det är riktiga vårtecken det;-)

Idag har jag gjort något som jag faktiskt aldrig gjort förut, nämligen tittat på svt.se hela dagen. Har följt svt:s direktsändning om terrordådet igår: har lyssnat på en presskonferens, sett blomsterhavet vid Åhléns mitt i Stockholm, lyssnat på intervjuer med folk ute på stan, hört kungens (bra) tal, varit oerhört stolt över stockholmarna och deras hjälpsamhet efter den vidriga attacken, bevittnat lovorden om den polisiära insatsen och mycket mera.

Avslutar med ett sms från vännen Yvonne igår kväll, vilket är ett bevis på att det onda aldrig kommer att besegra det goda:

- Å ville terroristerna att Stockholmarna skulle bli rädda – så nej, har aldrig sett så många fotvandra genom stan…

Det här inlägget är mitt 39:e bidrag till Blogg 100. 39 down, 61 to go.

PS. Igår kom jag ju av mig med mitt inlägg som skulle handla om fler vårtecken som jag upptäckt. Lägger upp dom nu i stället. Ja, det finns hopp… DS.

16 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Hallå där, fjädrarna kan fortfarande hinna komma upp så hoppa inte av glädje över dina tygstycken än. :D)


Kram ♥

Anki sa...

Jag orkade inte se allt på tv idag... tittade hela e.m. och kvällen igår.
Bra att de avstår från fjädrarna ... det gör jag med! Vårstjärnor är det på din bild - tillhör scillorna de med :)
Såg också ett par motorcyklar, men det var idag :)
Ett klokt och fint sms från Yvonne!

Stare Ström sa...

Fint med alla dina vårtecken!

Steve sa...

En dag som denna går t o m vårtecknen mig förbi. Men, våren kan ändå ingen ta ifrån oss.

Eva Trillian sa...

Motorcyklarna är det ultimata vårtecknet :)
Här har TV:n stått på och vi har städat oss förbi den lite då och då och pausat en stund i soffan. Man både vill och vill inte se ... men det är bättre att se trots allt!

nalta norrland sa...

Har tittat lite då å då, fortfarande känns det på nått vis overkligt.
Först USAs bombning av Syrien å sedan ett misstänkt terrorattentat i Stockholm.
Några vårtecken har jag inte sett skymten av, om inte försäljning av majblommor räknas dit 🤔 Elin säljer för andra året och var ute ett par timmar idag. Barn hjälper barn 👍

Susanne ❤️ sa...

Härliga vårtecken och här i Italien börjar det bli påsk
Så skönt att ni inte var inne i stan
Stor kram till dig finaste ❤

Ditte sa...

Har också följt en hel del på teve och radio idag men också ägnat mig åt mer världsliga ting; promenad längs havet. Tyckte också att kungens tal var bra.
Tycker ditt citat från Yvonne är klockrent. Så bra. Stockholm är vår stad och ska så förbli. Och det goda vinner alltid till sist.

Vårtecken har du hittat och de är uppiggande. När jag ser tygstyckena i trädet påminner det mig om de olikfärgade bönesjalar som i Tibet (säkert andra länder också) hängs upp i träden och symboliserar olika saker. Alltså inte "påskiga".

Och i morgon är en ny dag.

Geddfish ♥ sa...

Igår stirrade jag på burken hela tiden efter dådet ägt rum och kunde knappt koncentrera mig på packning till Göteborg, som idag. Men jag steg upp kl 05 och allt avlöpte felfritt och bra.
Kollat nyheterna ikväll och konstaterar hur mycket mänsklig godhet det finns, trots allt.

Per-Anders sa...

Jag har också följt det hela på TV större delen av dagen. Terrorn får inte vinna.

Olga T sa...

Saknar ord som jag skrev. Förfärligt.

Ama de casa sa...

Jag tittade också en hel del. Måste säga att mitt i allt det hemska och vidriga så finns det många fina och vackra berättelser som vittnar om att det goda kommer att besegra det onda.

Så många hjälteinsatser - stora som små!
Kram

Days by Johanna sa...

Du har en liten överraskning inne hos mig :)

Carita Liljendahl sa...

Mycket vårligt och fint - och vårtecken är ju mc:n också.

Ja, Stockholmarna har mycket att vara stolta över - och jag håller med om att vi aldrig ska låta de onda segra över det goda.

Marina sa...

Mitt i allt elände är det härligt att se den värme och givmildhet som finns. När det verkligen behövs finns vi bevisligen där för varandra.

Åke sa...

Våren ja... den har kommit av sig lite... Jag har massor av bilder jag ligger efter med... har följt via Aftonbladet/Tv4 hela helgens sändningar... Terrorn ska aldrig få segra. Vi måsta stå upp. De drabbades anhöriga finns alla mina tankar...