söndag 30 april 2017

Vocación España – Del 12: Skyltsöndag #103

Här kommer min andra Skyltsöndag från Spanien. Å visst skiljer sig skyltarna en aning från dom man hittar hemma. Kolla här och enjoy! Å ni - tusen tack för att ni skyltar:-)


Berättade ju häromdagen att antalet småhundar har minskat här, medan det finns fler stora vovvar på gatan. Å japp, hundägarna av de stora schäfrar är uppenbarligen mera benägna att plocka upp hundbajset, åtminstone här i Benidorm. Och det finns otroligt många ”hundfrisörer” i stan. Här ser ni en av dom. Ja, inte frisören då, utan hur resultatet efter ett frisörbesök kan se ut.


Du är ett exempel – en skylt vid ett övergångsställe. Kan bara säga som så att jag aldrig träffat på så många trevliga bilförare som ALLTID stannar när man korsar gatan. Och de vinkar alltid glatt och ler åt dig. Det gäller även förare av yrkesfordon och bussar. Något Sverige (och många andra länder) borde ta efter.


Antikrismöbler – love it! Butiken har funnits här sedan finanskrisen i Spanien 2008 och lever än.


Så sant, så sant! Kunde inte ha sagt det bättre:-)


I Sverige swishar man, här whooshas det – inte riktigt samma sak, men ändå. Himla rolig skylt på en parkeringsautomat här i Benidorm.


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla skyltare hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 61:e bidrag till Blogg 100. 61 down, 39 to go.

21 kommentarer:

KaJsaLisa sa...

Antikrismöbler behövs, har dom madrasser man kan sy in sina pengar i så inte fondbolagen sätter sprätt på dom. Lite sen idag men länkar upp nu.

Comsi comsa sa...


Underbar skyltning med en bakomliggande härlig humor. :)

Kram ❤

Ama de casa sa...

Härlig skyltning och framför allt - en härligt blå himmel :-)

Love and wiffi - så sant som det är skyltat ;-)

Emma, Sol som sol? sa...

ja, i Spanien är man duktig på att släppa fram gående men även när man kommer från sidan i trafiken. Såvida det inte sitter en kvinna bakom ratten, då är det faktiskt värre! Kvinnor är inte alls lika benägna att låta andra köra före.

FREEDOMtravel sa...

Ääälskar wi-fi-skylten! Om jag var hund skulle jag däremot tänka två gånger innan jag gick till frisören ;)

Geddfish ♥ sa...

Älskar dina skyltar så det svider i ögonen ;) Kram

Ditte sa...

Tack för uppiggande skyltning och några känner jag igen från Torre.
Visst är det härligt med alla som stannar när man korsar gatan. Helt annat än hemma. Uplevde liknand ei peking och blev lika förvånad var gång och glad.
Hundfrisörerna verkar ha en gynnsam tillvaro och ska det månne vara blått i vår...
Anticris har vi i närheten av oss också och visst är det ett bra koncept. Och de lever...
Love &wifi kanske är en bra kombo. Men helst var för sig då.
Vad gäller att "whoosha" har jag ännu inte mött det och jag swishar inte heller...
Önskar dig en trevlig kväll och jag hoppas du njuter av den ljumma kvällen. Här nu +21. Helt ok.

Susjos sa...

Å solen med värme har kommit tillbaka till er! TAck för förträffliga skyltar som vanligt, skrattade gott åt den stackars hundens lila öron....vill man ta med sig hunden dit??
Love och wifi- en underbar skylt som jag gillar mycket också!!! Visst är det kul med skyltar utomlands ;-D
Kram och ha det fortsatt gott!

Anki sa...

Fantastiska skyltar! En underbar blandning - och så sant med WiFi och kärlek :)
Ha en fin 1: Maj!

Marina sa...

Undrar om man kan få hundens öron färgade i olika färger, gärna så det matchar mattes kappa...;)

Steve sa...

Det är en härligt osvensk skyltmix du bjuder på.

Olga T sa...

Den där hundfrisyren vet jag inte vad jag ska säga om. Lila öron...? Ja ja , den ser väldigt välklippt ut för övrigt och färgrn väljer väl husse och matte själva. Hoppas värmen kommer. 4 grader här nu på morgonen men strålande sol. Hoppas på altanhäng idag :)

Ama de casa sa...

Haha! Jag ser att Emma har gjort samma reflektion som jag - kvinnliga chaufförer ska man verkligen se upp för vid övergångsställena. Dom har förkörsrätt, tydligen...

cat sa...

Alltså om jag hade haft en hund, så skulle den inte få komma i närheten av en sådan hundfrisör! Hualigen stackars lilla modelljycken att behöva se ut så där!
Vad härligt med glada bilförare som vinkar och ler. Tur att skyltar finns som visar att här är det läge att göra så.
Ha en härlig första maj!

anemonen sa...

Sen idag med länkningen men bättre sent än aldrig. Härliga skyltar från Benidorm och javisst är vovvsingarna fina det syns på skylten( lila öron fniss kanske hade orange varit snyggare här?) och vilka priser wow. Ja här får man inga vinkningar eller leenden när man går över gatan och själv försöker jag mig på ett leende när jag stannar för gående men inte alla tittar och ser det hehe.

Guldkryckan sa...

Ja här i Sverige gör man bäst i att se sig noga för även om bilarna stannat för att släppa över folk.
Vinkar och tackar alltid...det fungerar åtminstone i det gamla fosterlandet...oftast ;)

Japp..Wifi...undrar vilket av de två man klarar sig längst utan? ;)

Ha de gott nu Bp.

nalta norrland sa...

Tack för lite annorlunda skyltar 😶 Gillar övergångsställe skylten 👍
Själv glömde jag bort att det var söndag ☺️

Stare Ström sa...

Vilka kul skyltar du har hittat!

Carita Liljendahl sa...

Mycket och färgglatt! Och då jag läst några år spanska är det roligt att se dom där och också förstå en del av texten :-)

Anni sa...

Blålila hundöron. Jisses.
I Stockholm tycker jag att bilisterna är bra på att stanna, har hört av lantisar att det är helt annorlunda hos dem.

truongmuunghenhan sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

Giaonhan247 chuyên dịch vụ gửi hàng đi Úc, mua hộ vòng tay pandora úc ship về Việt Nam uy tín và dịch vụ vận chuyển hàng đi campuchia uy tín và kinh nghiệm cách order taobao về VN giá rẻ.