söndag 2 april 2017

Skyltsöndag #99

Det börjar närma sig – 100 Skyltsöndagar under min "regi". Det känns stort måste jag säga, riktigt stort:-) Det är tack vare alla era underbara skyltningar som Skyltsöndagen "blomstrar" som aldrig förr! Tusen tack för att ni är med:-)

Min egen skyltskörd den gångna veckan var inte alls så dum om jag får säga det själv. Claes-Göran borde i och för sig byta den trasiga skyltlådan, men han hade åtminstone bytt texterna.


Luxury Punk säger mig igenting. Bilderna jag hittade när jag googlade ger kanske en vägledning…


”Essential needs in life” spegelvänd – förstår inte den texen heller. Tror jag börjar bli gammal;-)
En fingervisning här kanske. Men vad har det att göra med en herrekiperingsbutik…


Här brast jag ut i ett gapskratt. Dörren stod vidöppet…


Än en gång så tittade jag på skylten och förblev ett levande frågetecken. Kanske ni vet vad Kruskakusar är för något…


Japp, det verkar som om den här Lexus-ägaren spelar biljard och måste skylta med det;-)


Det här inlägget är mitt 33:e bidrag till Blogg 100. 33 down, 67 to go.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.


28 kommentarer:

Åke sa...

Ha ha sådan frän skylt som Biljard :) Men så trevligt att du snart passerar 100 skyltningar :) STORT ;)

Åke sa...

Apropå Lars-Göran vet han om att Du skyltar om/åt honom. Tack igen för att Du gjorde reklam åt mig i fredags genom "Röstfisket" Varje röst är guld värt :)

Maria sa...

Fazer har ett slags bullar vi säljer på jobbet som heter Rågkusar så jag förmodar att Kruskakusar är något liknande fast bakat på kruskakli istället för rågmjöl.
Hen blev kanske irriterad på lappen och lät dörren stå öppen för alla?!?
Härlig blandning hos dig idag - förstår att du är nöjd!

MargaretaG sa...

Ja, du hittar verkligen dina skyltar och jag har inte förstått att det är du som har temat med skyltar - kul. Hittar jag någon värd att notera så hänger jag på någon söndag.

Jag kände igen det där med kusar på bröd så jag googlade och här har du svaret om än lite felstavat, ibland är de riktigt rädda för särskrivning och så blir det ändå fel. =) Länken till svaret: http://www.alimenta.se/artiklar/kruska-kaka/

Ett annorlunda val av registreringsskylt må jag skriva.

Olga T sa...

99 söndagar!! Hjälp! Tiden verkligen springer.
C-G är klurig han ;)
SV: Har skrattat mycket åt din jämförelse med Löfbergs koffeinfria arena. Himla roligt faktiskt. Men det finns en liten förklaring i mitt inlägg idag som förklarar skillnaden.

Stare Ström sa...

Det är mycket man blir frågande till när men ser en del skyltar!

Geddfish ♥ sa...

Så har jag rasslat igenom dina tidigare fiffiga inlägg! Back in business igen, kan man säga.

Kruskakusar, vet jag vad det är, fast jag inga köper. Finns massa olika kusar (bröd). Bortskämd med dotterns hemmabakta, så....

Jag tycker Claes-Göran har konstiga skyltar numera, men bra fångat av dig där.
Roliga kombo på nummerplåtarna, som inte är några nummer längre. Tänk, när vi hade P och så massa siffror. Sthlm hade väl A, AB eller nåt?

Ha det mysigt, kram 💓

Anonym sa...

"Kruska de kan krafter ge.
Vitaminer har de me.
Hej hopp hurra!
Nu går det riktigt bra."

(Doing the Lambeth walk)

Ruth i Virginia

Comsi comsa sa...



Nu blev jag full i skratt för jag har också fotat BILJARD bilen, vet dock inte om det är samma.... Gick in i mitt bibliotek och det är samma biljard som vi fotat.... :D)

Kram ♥

Emma, Sol som sol? sa...

Nä. Jag gillar inte ordet HEN. Höna, liksom... Skriv om meningen så slipper man ställas inför problemet om kön. Det är lite som när man svarar på en undersökning och man får följande alternativ:
( ) Kvinna
( ) Man
( ) Annat:___________________

Va?!? Det finns två alternativ. Antingen fyller man i det man är född som eller så fyller man i det man identifierar sig som. Finns det något annat?

nalta norrland sa...

Kruskakusar är ju ett bröd.

Jag gillar verkligen den där dörrskylten om hen å nycklarna :)
Däremot ordet hen har jag i princip aldrig använd utom bloggen :)

KaJsaLisa sa...

Claes Göran var svårtydd idag. Skylten med den öppna dörren var verkligen kul. Det är som jag alltid sagt, det som inte är mening att vara roligt är oftast roligast :)

Steve sa...

Så klart påverkar det när det närmar sig 100.

Ditte sa...

Bra jobbat där med närmare 100 skyltningar!
Tack för veckans skyltningar hos dig och kul att claes Göran hänger med. Men lite svårtolkad var den understa skylten trots fingervisning från din sida.
Ett gott skratt blev det med "insläppet" när jag läste att dörreb var vidöppen.
Vad gäller kruskakusarna tror jag att det är en sorts bröd, kusar" som är bakade på kruskakli. Var i ungdomen på en restaurang som hette "Gröna linjen",(en historia i sig) på en tvärgata upp på Drottningagatan och där fanns kruska gröt och kruskakusar.
Biljard och Lexus?? Jo, visst kan det finnas ett eller flera samband. Jag ler....

Susjos sa...

Du lyckades igen med dina härliga skyltar! Dörr skylten fnissade jag gott åt...å så var den öppen !
Claes-Görans skyltar fattar jag inte heller?
Kram och sov gott!

Anki sa...

Gillar Claes- Görans skyltar, men idag fattar jag ingenting ... men kruskakusar vet jag vad det är - och det vet ju du med nu, så det behöver jag inte skriva :)
Skrattade gott åt skylten med "hen" - ett ord jag ogillar, men som väl ska användas - hm ... gillar det i alla fall inte.
Tänk att du har hållit i Skyltsöndag så många veckor - nästan två år - helt fantastiskt! Tack för det - hoppas du fortsätter lika länge till - eller helst ännu längre!
Ha en bra dag!

Ama de casa sa...

Kruskakusar måste vara rågkusar men med kruska istället för råg. Haha! Fin slutledningsförmåga så här redan i starten av veckan ;-)

Snart 100-jubileum, alltså! Då får du väl hitta på nåt speciellt för att fira det :-)

MargaretaG sa...

Du har rätt Beate, Sony är bäst, alla kategorier och det spelar ingen roll om jag kan eller inte den levererar. =) Skämt åsido, för mig är det helt enkelt så att … storleken har betydelse och det är bra kameror, har till och med en Sony till mobil numera -det bidde bara så när det skulle inhandlas en ny och ett bra pris (relativt billigt)

Days by Johanna sa...

Coll med snart 100 :) Synd jag bara passerar skyltar på motorvägen varje dag annars hade jag kunnat vara med haha.

cat sa...

Nej du jag förstod inte heller C-G:s skyltning den här gången. Ordet Kruskakusar rullade inte lätt över läpparna precis. Först trodde jag att det stod krus-kaktusar, inte för att det var begripligt det heller.
Om personifierade regskyltar tycker jag tumme ner.

nalta norrland sa...

Har varit en oengagerad bloggare under helgen då jag haft sällskap all min vakna tid å prioriterar livet och nuet framför bloggen.

Men nu är ordningen återställd och självklart låter jag Er som läser min blogg få ett smakprov hemifrån mig :)

C-Gs skyltning är alltför avancerad för mig,
jag har inte ord att kommentera.

Anita Malta sa...

Hahaa... vilka härliga skyltar. Du är fenomenal och grattis till att ha hållt i trådarna så länge.
Bild två är hur bra som helst och dörren stod dessutom öppen ! Är det något jag möjligen saknar här på Borneo så är det bröd, riktigt bröd alltså, med något att bita i och där kommer Kruskakusarna in i bilden. Ett fullkornsbröd, liiite torrt men gott och det brukar jag handla när vi är i Sverige. Hemma på Malta är det så goda sega vita inhemska brödet som gäller. Här, glöm bröd om du inte vill äta campingmacka = vitt, smaklöst, fyrkantigt som möjligen kan räddas om de rostas :)
Bilägaren måste verkligen gilla biljard och dessutom tala om det, coolt ? kanske..

cissi sa...

Det var verkligen inte dåligt! Måste säga grattis till det 100 skyltsöndagsinlägget.
Är själv dålig på att delta, men skrattar ofta gott när bidrag dyker upp i de bloggar jag följer.
Ha en fin vecka!

Fjärde året i Hjo sa...

Kruskakusar låter inte gott. Småfranska däremot, eller rundstycke som man säger i Göteborg.

Anni sa...

Jag vet vad kruskakusar är men tycker att det låter som något man matar hästar med. Lite som att gnaga på en gammal pinne.

Den upptejpade A4:an var bara för ful. Riktigt komiskt när dörren stod öppen!

Claes-Göran? Näe. Fattar noll.

Eva Trillian sa...

Snart 100 skyltsöndagar? Oj! Grattis :)

BP sa...

Svar till Ruth: Hahaha, även om jag inte vet vad "The Lambeth walk" är för nå't;-)
Eller vänta nu - googlade och kollade på youtube. Nu vet jag :-)))))

Carita Liljendahl sa...

Många roliga skyltar här igen!
Kruskakus? Hahaa - ingen aning.
Det var lite som var Napalesisk restaurang... hade inte hjärta att fotografera och publicera den... i en liten stad, ägaren har försökt. Napa = navel på finska, så du förstår.

Och så ett stort grattis till dig BP som förvaltar Skyltsöndag så väl!
100 är stort, för det är ju nästan två år!