söndag 16 april 2017

Skyltsöndag #101

Veckans skyltar hittade jag ganska enkelt. Det räckte liksom med ett besök vid Odenplan och i Täby Centrum samt i ett parkeringsgarage. Enjoy!



Den här veckan levererade Claes-Göran igen. En hyllning till huvudstaden och stockholmarna efter den hemska terrorattacken den 7 april. Snyggt gjort!


Smiling Faces är ett företag som levererar ”fikamaterial” till företag. Å visst blir man glad av att bara titta på deras logotyp här på motorhuven av bilen. Att smileyn är orange gör ju inte saken sämre direkt


"Unexpected Shopping"-reklamen i Täby Centrum har ju varit med många gånger i min Skyltsöndag. Den här gången koncentrerade jag mig på ”väsentligheterna”, som jag tyckte var riktigt roliga. I ”mitt” centrum hittar ni allt från skor till meloner, dock inte nödvändigtvis tillsammans;-)


Det här citatet på bakrutan på en bil som är i stor behov av en tvätt är en hyllning till Paul Walker och filmserien ”Fast and Furious”. Han själv levde som han lärde i filmerna och körde ihjäl sig när hans bil i hög hastighet kraschade med en betonglyktstolpe och två träd. Han blev endast 40 år gammal.


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla skyltare hittar ni här.

Det här inlägget är mitt 47:e bidrag till Blogg 100. 47 down, 53 to go.

22 kommentarer:

Susjos sa...

Underbara underbara Claes-Göran, vilken fin hyllning, och så bra ritat!
Ja, i Täby kan man hitta mycket, är rädd för att jag dock numera hittar det mesta hos min närmare granne: MoS, såg att även Efva Attling finns här.
Ha en toppentrevlig påskdag, dock lite väl kylig....
Jag skall bara slappa hela långa dagen,sååå välbehövligt! KRAM!♥

Ditte sa...

Så fint att Claes- Göran var med här. Stor eloge! Och visst är Stockholm i våra hjärtan.
"Smiling faces"- absolut uppiggande- skulle jag vilja se fler av men de kanske kommer nu när våren är på väg. Alltså borde vara här. Både på människor och dekaler.
Vad gäller skorna är det ju bra att kombinera skor med meloner.Naturnära!
Tack för läcker skyltning.

Comsi comsa sa...


Vilken fin teckning hos CG - Kul! :D)
Åh vilken hjärtlig skylt till vårt älskade Stockholm. ♥

Idag tog jag en snabbpromenad i snöyran på en halvtimma, det räckte till mig sen ville jag bara hem....

Påskdagskram ♥



anemonen sa...

Ja men det var bra gjort av Claes Göran där och så fint ritat också. Du har det fint förspänt där uppe i huvudstaden med alla skyltar. Här nere i skogarna får jag snart rita skyltarna själv om jag skall fortsätta vara med i skyltsöndag :D Uj vilket öde han gick till mötes Paul Walker och naturligtvis har jag sett filmserien med fart och fläkt som jag ju gillar och i veckan tog jag med sonen på en rallytur så han blev illamående och varnade mor att snart har du min lunch på intrumentbrädan. hehe Vilken mor han har stackaren. Ingen vanlig sådan tyvärr men man kan inte hjälpa hur man är skapt och jag lovade :-)att ingen mer rally, men kul var det:-) Täby centrum tror jag skulle vara något för moa med stor säkerhet för shoppa de e kul de me.... Alltid lika kul att läsa dina skyltinlägg och även annat men jag har ju haft så mycket att pyssla med att jag alldeles glömt bort bloggning. Lovar ska bättra mig framöver. Ha en fortsatt fin påskhelg. Hälsningar från de mörka ödsliga skogarna i småland.

Emma, Sol som sol? sa...

ÅÅÅÅÅH! De där skorna! FÖRBANNADE-FÖRBANNADE-FÖRBANNADE fötter som gör att jag inte längre bör ha högklackat. Skulle nästan kunna köpa bara för att ha. Fast de var nog svindyra ändå.

Ama de casa sa...

Förutom den fina hyllningen till stan så har C-G även lyckats med en superfin Stockholmssilhuett :-)

Skorna... Nja... Men jag gör nog som Emma och skyller på fötterna ;-)

Och jag tycker nog att smajlisen är gul jag. Men det är väl för att dom SKA vara gula kanske :-D

Geddfish ♥ sa...

Det var skyltar I TIDEN, om så säger. Fina Stockholm. Vår vackra huvudstad.
Skor, ja jag är så glad att jag kan ha kilklack numera. Det var längesedan mina spiror gick på högklackat.
Du hittar smått och gott i storstan!
Påskdagskram 💛

Olga T sa...

Claes-Görans skylt är superbra! Toppen helt enkelt!

Maria sa...

C-G är ju en riktig konstnär - jättefint budskap på den skylten!
Gillar Paul Walker-citatet ♥ Det var dock inte han som körde bilen när han dog - men tydligen levde även hans kompis enligt devisen att vara snabb och aggressiv :-(

Mias Mix sa...

Bra gjort av Claes-Göran! Och visst blir man glad av orange smileysen :) Jättebra skyltning!

KaJsaLisa sa...

Claes Göran gjorde et bra jobb idag, kreativt, sen såg jag första filmen i serien men Vin Diesel var coolare i sin roll.

Åke sa...

Fyndigt med alla dina skyltar :) Jag gillar loggan bäst på Täby C. Fortsatt trevlig Helg :)

Anki sa...

Hatten av för Claes-Göran ... fint gjort!
Härlig skyltning som alltid - smileyn blir man glad av ... men det ligger liksom i deras natur - ja, att man ska le åt dem alltså :)

Eva Trillian sa...

Heja Claes-Göran :) och heja du - ni levererar. Igen!

cat sa...

Tack C-G för finstämd skyltning!
Väldigt blandad kompott i din skyltsamling idag. Den där melonskon var ju minst sagt helt förfärlig på mer än ett sätt.
Undrar lite om den där bilföraren är så trygg att ha ute på vägarna.
Den här veckan har jag bland annat ett skylttema :-)

Marina sa...

Vilken läcker sko! Hade jag bara kunnat gå i något dylikt hade jag slagit till direkt!

nalta norrland sa...

YES så bäst Du lyckades med Skyltsöndagen :)

Skorna var ju... hm inget för mig ;-)

Bilskylten - heter det så - dekal är kanske rätt ord gillar jag nog bäst.

Guldkryckan sa...

Sthlm blir det väl en vecka till sommaren...efter Spanien.
Ska bli kul.

Fika är ju nåt de flesta av oss gillar...önskar att vår arbetsgivare kunde ha nåt avtal med ett sådant företag.
Men det ordnar sig ändå har jag märkt...lärare är ena riktiga gottegrisar...jag lovar ;)

Ha en fortsatt fin Söndag nu Bp.

Guldkryckan sa...

PS: Tack för omnämnandet härom dagen :)

Stare Ström sa...

Kan man ta sig fram på såna skor???

Anni sa...

<3 Clas-Göran <3

Carita Liljendahl sa...

Unexptected shopping är ett väldigt bra uttryck och i TC tar skyltarna aldrig slut. Fin hyllning av Claes Göran!