söndag 30 juni 2024

Skyltsöndag #477





Dagens Skyltsöndag är aningen – hur ska jag säga – annorlunda. Men ack så rolig:-) Det är ofta vi skyltare har konstaterat att vi inte behöver leta efter olika skyltningar längre, för de söker upp oss istället. Och det är precis vad som har hänt kompisen Dave i Wolverhampton. Enjoy!

Rödljus utanför en grundskola
När Dave närmade sig rödljuset tyckte han att det såg lite konstigt ut, men han kunde inte sätta fingret på varför. Så han vände bilen och åkte tillbaka. Som ni ser på bilderna så är det en fotboll som sitter framför det röda partiet på trafiksignalen. Då trafikljuset finns i närheten av en grundskola antar Dave att någon unge sparkat upp bollen på ljuset, då det är för högt att sätta dit den från hand.

Attraktion
Hursomhelst hade skytten som sköt den bollen upp på rödljuset absolut inte räknat med att hans boll skulle bli ”en attraktion” i en svensk blogg. Men så blev det. Many thanks Dave, and keep up the good work:-)

Euro2024
Dave som är lagom (o-)intresserad av fotboll tolkar bollen framför rött på trafiksignalen som ett dåligt omen för England. Han tror nämligen att det kommer bli ”stopp” för England i Euro 2024 ikväll, då laget möter Slovakien – hahaha.

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

PS. Även om jag tippat Spanien som favorit att vinna Euro 2024 hoppas jag att Georgien lyckas skrälla en gång till och vinner mot Spanien. Jag vet att det är önsketänkande;-) DS.

17 kommentarer:

femfemman sa...

Kul! Tyckte mest synd om Danmark igår. Men positivt med Schweiz. Tycker femfemman..

Guldkryckan sa...

Här i sverige hade "herr Gunnar strömmer" gått i taket vid en sådan förseelse. ;)
Bra människa den där Dave...thank you dave.

Får väl se om det blir någon fotboll här på tv, frugan bestämmer, kan ju vara något program om att flytta till spanien, något av hennes typ av favoritprogram- ;)

Ha det bäst nu Bp.

Susjos sa...

Vilken rolig skylt, tack Dave!
Visst var det lite synd om Danmark igår, tyckte jag.
Martin tyckte dock att Tyskland spelade väldigt bra, och tror att det blir Spanien-Tyskland i final.

Visst vore det fantastiskt om Georgien skrällde igen!

Ha en fin fotbollskväll!
Kram

LillaSyster sa...

Din bästa skyltning ever! Ha en bra kväll =)

Hannas krypin sa...

Vilken grej om Georgien slår ut Spanien! Men de lär inte ställa upp med ett b-lag som Portugal gjorde. Men jag hoppas ändå!

nalta norrland sa...

Noll koll på fotboll ⚽️ men jag gillar dagens skyltning, skoj att Dave uppmärksammade detta 👍

Ditte sa...

Verkligen kul skyltat! Häftigt att Dave skickade dem. Och vad gäller England så ligger de nu när det är 6 minuter kvar , plus tillägg inte i ledningen. Känns som om Slovakien här har en god chans.
Och visst hoppas vi på Gerorgien. Men kanske mer tveksamt om de lyckas.
I alla fall himla roligt för Schweiz och trist för Danmark.
Trevlig kväll.

byblixtra sa...

Det blev en rolig bildserie och det är ju toppen att få skyltbidrag. :-)
Så där är det när man börjar fota skyltar, de dyker upp lite varstans.

Klimakteriehäxan sa...

Men så nära Slovakien var!!!! Led med dem!

Anki sa...

Härlig skyltning, tack vare Dave!
Angående fotbollen har jag absolut ingen koll!
Svar: Ja, just den reklamen menar jag :) Tack BP!

Carita Liljendahl sa...

Hahaa, det där var kul!
Och undrar inte alls att en och annan också undrat kring detta :-)

Åke sa...

Det här med att vända om känns verkligen igen. Många gånger styr ju trafiken när man kan fota. Annorlunda skyllt är helt rätt benämning i detta fall :) Nu är jag inte uppdaterad på fotbollens tävlingen som pågår men kanske något fans inte accepterade rött, dvs inget stopp för England. Och hur vart det minsann? Ursäkta lite sen kommentar men jag blev lite off igår. Tog inte ens ett foto...

Stefan sa...

Ha-ha. Underbara bilder med bollen. Misstänker att den inte finns där p.g.a. en dålig frispark.

Synd om Danmark, men det bättre laget var trots allt Tyskland. Samma igår där jag tyckte synd om Slovakien, men där England stod som rättmätiga vinnare.

Vidhåller att Europamästarna finns bland Tyskland, Spanien och Portugal

Paula sa...

Passar dessa mitt i fotbollsyran?? Ja det kan man lugnt påstå! Bugar och bockar för träffsäker skyltning, med en xtra hälsning till Dave förstås

christian sa...

Tyvärr höll det inte för Slovakien....synd, tyckte det var dags för de brittiska divorna att åka hem....pinsamt....tänk om slovaken inte missat det tomma målet.....!
Spanien blir en svårknäckt nöt, synd att Tyskland möter dem redan...
Trafikljuset är en absolut höjdare, trodde att nån fotbollsgalning hade em-preparadrödljuset....

Äventyret framtiden sa...

Mycket bra skyltning, så passlig för den här tiden då allt mera eller mindre handlar om Euro 2024. Igår såg jag ingen match däremot, ikväll ska jag göra det. Mitt i allt så har jag blivit lite fotbollsfrälst.

Hanneles bokparadis sa...

Kul trafikljus!