söndag 9 juni 2024

Skyltsöndag #474

Dagens Skyltsöndag innehåller för en gångs skull två ”Veckans höjdare”, bara en sån sak;-) Jag bara älskar att ”snubbla över” annorlunda och kreativa skyltar, samtidigt som jag tacksamt tar emot ”skyltdonationer” från bland annat kompisen Dave i England. Kul att se att "hans" Daydreams Spa i Codsall utanför Wolverhampton har vaknat till liv igen:-) Enjoy!

Den här skylten hade jag kunnat publicera i ”Hoppa på tåget” igår, men då jag hade ännu mera passande skyltar till temat får skylten vara med idag.

Ja, ni vet ju vad tycker om rosa. Även om rengöringsmedlet är otroligt billigt så kan jag inte förmå mig att köpa det;-)

Veckans höjdare 1: Säger bara Starfish & Coffee (länk). Ägaren har ”min humor”, helt klart. Den här gatuprataren kommer att stå mellan tre till femtio sekunder från hans utomhuscafé, beroende hur man tar sig dit. Varför stod den då inte där när jag besökte caféet? Jo, det blåste storm den dagen också, och ägaren ville nog inte riskera att skylten blåste omkull, alternativt att de angivna tiderna inte skulle hålla – hahaha:-)

Veckans höjdare 2: Som sagt. Daydreams Spa har vaknat till liv igen. Jättekul:-) Dagens text är minst sagt tänkvärt ”TRADITION är lika med grupptryck från de döda”. Det ligger nåt i… Dessutom lärde jag mig att "peer pressure" betyder "grupptryck". Thanks a lot Dave!

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

17 kommentarer:

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Vilken härlig skyltning du bjuder på och jag kan upplysa att Pink Stuff är helt underbart som rengöringsmedel, både som spray och som burk medel som en gel.. Den använder jag ofta då jag gör rent exempel duschen.. :) Älskar den!

Kul att Daydreams spa vaknat till liv igen - Vet inte vad dom erbjuder ännu.. skall kika in på deras sida och se.. Men det är säkert jätte härligt ställe, gissar jag på? Har du testat?

Ha en fin söndagskväll! :)
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Dina två sista är riktiga fynd!

LillaSyster sa...

Absolut en underbar skylt från ditt stammis ställe =) Blåser storm här också och åskan kommer och går - känns i huvudet. Snyggt skyltat!

nalta norrland sa...

Regnet öser ner och mina blommor ute i badkaret klagar över duschen.
Kyligt värre dessutom och sedan jag var ute och blev blöt, nu sitter jag med hoodie, tjocksockor och filt framför tvn.
Gillar skylten om att traditioner är grupptryck från döda ☺️
Bra skyltat 👏
Jag har varit i väg och röstat ☺️

Susjos sa...

Haha, underbara skyltar idag, den sista från Dave är verkligen en höjdare!
Ha det gott!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

vi såg riktig flaggade med symfoniorkester till 🇸🇪

Åke sa...

Klart det ska vara flagga på bordet :) Pink Stuff ska jag allt skriva upp på kylskåpsdörren, ser det är en gemensam bloggare som också använder det ;) Jag tycker du hade en förträffligt färgglad skyltsöndag :) Angående flagga på hoppa på tåget var den vald med omsorg ;)

Guldkryckan sa...

Men visst är traditioner, en del, just som det beskrivs där även om jag tycker det är fint i min värld.
Flagga hade jag på väggen för 30 år sedan, fint men lite onödigt kanske, en flagga på bordet räcker ju, absolut.
Tillönskar dig en fin kväll Bp. 🌹

byblixtra sa...

Hahaha...rosa färgen verkar inte sälja produkten eftersom det finns många på hyllan. ;-)
Kul skylt hos Starfish & Coffee med angiven tid.
Tänkvärt hos Daydreams Spa - Det finns säkert traditioner som man kan sluta med medan andra kan ge ett sammanhang.

Gunnel sa...

Detvar en bra förklaring av ordet tradition. Nej, fy för rosa...orange ska det vara.

Äventyret framtiden sa...

Tack, idag känner jag mig självstyrd, tack för grattiset!

Fina skyltar hur många som helst här hos dig idag. De två sista föll mig särskilt i smaken.
Tack för kommentaren hos mig BP! Jag försöker ändra lite på mitt kommenterande just nu, läser hos mig och svarar hos dig ungefär. Snart har jag tent igen!

femfemman sa...

Har svårt att välja rengöringsmedel som jag inte känner till. Eller som har visats i någon tidnings testpanel. Bytte faktiskt till ett tvättmedel som heter A+, sedan jag läst om det. Billigt och bra. God kväll

Ditte sa...

Idag hade jag svårt att välja en favorit. Vad gäller rosa så går det bort hos mig också. Och som någon skrev i sin kommentar verkar inte medlet ha strykande åtgång. Kan ju bero på förpackningen...
Gatuprataren på Starfish & Coffee är så bra. För min del skulle det nog ta 50 sek utan rollator. I alla fall just nu.
Dave´s skylt är ju så mycket humor. Heja! Piggar verkligen upp lite extra och med snygg turkos ram.

Paula sa...

Ursäkta min sena ankomst, jag sitter i min fri-idrotts-bubbla och hör och ser inte mycket annat. Retar mig på klantiga italienare så det ryker ur öronen. Men nu är jag här, och undrar lite över den korta öppettider hos Starfish, ska inte ett fika hålla öppet tidigt? Annars gillar jag deras humor.Jag fick också lära mig var peer pressure betyder! Riktigt kul med en språklektion varje söndag!

christian sa...

Där fick du ihop det igen.... kul blandning!
Skulle inte heller köpa "The Pink Stuff", det bara skriker billigt skräp om det!
Gatuprataren är ju sååååå suverän, klurigt roligt behjälplig....

Ha en bra vecka!

Anki sa...

En härlig skyltmix som alltid!

Carita Liljendahl sa...

Det där med små bordsflaggor är vanligare i Sverige än här hos oss. Jag tycker de är fina!