måndag 24 juni 2024

Glad måndag

Som ni vet behövs det inte mycket för att göra mig glad. Det räcker gott med följande: 

22 grader, sol och moln. Drömväder som ska förfinas under veckan till 28 grader med sol utan moln

Pågående Euro 2024 är aningen jobbigt att följa just nu, då de sista gruppspelsmatcherna spelas samtidigt. Att zappa mellan kanalerna gör mig bara förvirrad. Så ikväll ska jag hålla mig till matchen Spanien-Albanien. Albanien är visserligen en underdog, men de har överpresterad så här långt. Kul!

Hos Starfish&Coffee händer det alltid nåt roligt. Ägaren som vet att jag inte gillar glass undrade om jag ville testa en italiensk Affogato. Då jag inte hade den blekaste vad ”drinken” innebar sa jag ”självklart”. Helt okej, då vaniljglassens sötma ”äts upp” av den bittra smaken av den dubbla expresson. Estetiskt får drinken dock underkänd;-)

Min lokala ICA har tagit in en massa nyutkomna böcker till sommarläsning. 59 kronor/styck. Jo tack!

Alltså den hunden var söt. Flyttade mig till ett annat bord längre bort när hunden och ägarna anlände till caféet. Men den jycken var väluppfostrad och sniffade varken upp mig eller någon annan.

Är man medlem hos Rituals så får man ofta gåvor. Idag fick jag den här bautastora Body Cream. Bara tacka och ta emot:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

11 kommentarer:

femfemman sa...

Ska man ha hund på lokal, så får den allt vara väl uppfostrad!
Räcker med 22 grader tycker jag. Men visst ska vi njuta av sommaren!
Blir Italienmatch här. Tittar väl som vanligt med ett halvt öga.

Hannas krypin sa...

Jag kommer också titta på Albanien-Spanien eftersom vårt svenska team har blivit tilldelade den matchen. Tycker det är kul att Sverige finns representerat på domarsidan iallafall.

LillaSyster sa...

Affogato gjorde jag av min glass på midsommaraftonskväll, det är ju så lätt fixat, bara att slå kaffet över glassen simsalabim en dessert! Nä snygg är de inte men gott. Jag lyxade till det hela med att använda cappucinoglass. Helt underbart väder då jag kom ut från jobbet om det var lite kylslaget i morse då jag cyklade in vid kl 07 så var det så behagligt att cykla hem vid 16.30 Fortsatte att vara ute och klippa gräs, trimma och klippa av en himla massa vissna pioner. Nu är jag nyduschad och tänker att det blir lagom att sätta sig på verandan och läsa en stund - vet att Buset väntar på dig där ute. Njut av matchen och trevligt med en present från R. Hunden ser rätt ofarlig ut.... och då har jag ändå stor respekt. kram

Guldkryckan sa...

Tror vi hade 22 grader här med idag, imorgon kommer dock värmen ordentligt enligt ryktena.
En hund på lokal tycker jag är trevligt, fast den får ju sköta sig då förstås… helst. 😉
Gillar ju glass här periodvis men det kan gå länge mellan de perioderna.

Ha det nu så bäst du kan Bp. 🙏

Ditte sa...

Absolut en trevlig och glad måndag.Och vad gäller fotbollen så har vi "zappat" mellan matcherna. Just nu 0-0 Kroatien och Italien i halvlek. Får se hur den matchen slutar. Just nu 1-0 till Spanien mot Albanien. Spanien känns lite starkare, men ...
Såg att ICA här också hade olika bokerbjudanden . Har läst de du visar och gillade alla tre. Förvisso olika. Gillar verkligen Pascal Engman.
Visst är det fint med dessa gåvor som Rituals delar ut. Uppskattar dessa och de har verkligen bra produkter som inte har så mycket konserveringsmedel i sig.
Hunden ser ut att vara en Golden retriver och de brukar vara trevliga och väl uppfostrade.
Glassen gillar jag också och gör den hemma med ojämna mellanrum.
Strålande sol hela dagen här på Söder och bara att njuta. (I skuggan för min del)

Susjos sa...

Här ser vi på matchen Kroatien-Italien , då min man vill se Luka Modrich, och att för att gå vidare måste Kroatien vinna, och Italien måste visst ta ett poäng för att gå vidare -säger min man!

Ja, den kaffe/glass drinken såg inget vidare ut, tur att den var god!
Fint att få tag i billig sommarläsning...å tack för tipsen!

En jättefin hund- en golden retriever ser det ut som.

Wow, fin present från Rituals, jag är också medlem, men man behöver nog gå till en butik för att få nån present?

Vädret är ljuvligt, och det ska fortsätta, hurra!
Kram från landet!

KajsaLisa sa...

Föredrar nog glassen separat. Den hunden såg snäll ut. Försöker jämföra med dina fingrar och burken är stor.

Anki sa...

Har som vanligt dålig koll på hur det går i fotbollen, men såg faktiskt matchen Tyskland - Skottland. Hade inget val, då Charlie var här och han fick bestämma :)
Fin present från Rituals!

Gunnel sa...

En riktigt bra måndag hos dig. Man blir glad när hundägare har pli på sina djur. En del verkar tro att bara för att de själv älskar djur så gör alla andra det med. Stackars alla hundrädda människor.

christian sa...

Tror du hade tjänat på att kolla den andra matchen .... vilken dramatik å oväntad upplösning, synd om Modric å de andra.... :( Men det är ju som vanligt med de där mästerskapslagen Tyskland å Italien, på nåt sätt harvar de sig fram.
Drinken såg bedrövlig ut, men lät väldigt god.
Nu har du alltså en sommar helt i din smak, billiga böcker å hetta på balkongen.....gissar att du inte bara har glada måndagar framöver.... ;)
Det är dej väl unt!

Annika sa...

En bra måndag!
Och lagom varmt, jag har haft 40 i helgen. OTREVLIGT!!!
23 tycker jag en perfekt temp.
Jamen ja, ska hundar vara ute "på lokal" ska de verkligen vara väluppfostrade.
Ja det är många matcher att hålla reda på i EM, minsann.
Ha en fin tisdag!