söndag 4 december 2022

Skyltsöndag #395

Innan jag lägger upp bilderna till min traditionella Skyltsöndag så här års – NKs julskyltning -  vill jag bara skicka många varma krya-på-kramar till två av mina mest trogna medlemmar i ”Skyltsöndagsklubben” - Åke och Gerd. Båda två råkade ut för fallolyckor med allvarliga konsekvenser som följd. Åke var först ute, men Gerd följde efter för bara några dagar sedan. Så himla trist för er båda. Krya på er! 

NKs julskyltning
NKs julskyltning är ju en tradition. Har visat den som Skyltsöndag i många år. De senaste åren var det min hovfotograf Yvonne som har tagit bilderna. Tusen, tusen tack:-) Å japp, jag är väldigt medveten om att bloggkompisen Ditte varit först ute med NKs skyltning, men bilderna skiljer sig åt ändå. Åsså kanske ni tycker det är roligt med en ”julig upprepning”. För det är precis vad ni ska få. Här kan ni läsa mer. Enjoy!




Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

18 kommentarer:

femfemman sa...

Maffigt var ordet.
Snyggt... nja...?
Lätt att halka i dessa tider.
"Känner" bara Gerd och lider med henne. Krya på, både till henne och Åke.
Svinkallt på vår byväg idag. Bra med stavar då.
Ha det gott och gå försiktigt!

LillaSyster sa...

Hmmm det förklarar varför inte Gerd har bloggat på ett par dagar - inte henne riktigt likt att inte uppdatera. Lider verkligen med dem båda. Syrran halkade i en stentrappa i veckan och misstänker väl själv spricka i revben ev även i underarmen..... det är lurigt nu, vill till att tänka sig för både en och två gånger var man sätter ner fötterna.

Jo, Ditte var ju först ut men det hindrar ju inte att även du ger oss bilder. Krulligt och bångstyrigt skägg där för tomten i sista bilden.
Ha en bra andra adventskväll. Kram

Susjos sa...

Såg på instagram att Gerd råkat ut för en olycka, Åke med? Måste kolla in länken, trist i alla fall!
Tack för lite juliga skyltar denna skyltsöndag, de passar ju perfekt!

Just nu ser jag Polens bästa kille missa en straff, fast den går om...och...nu satte han den! Men jag antar att Frankrike vinner matchen som snart är slut, han är duktig Mbappe! Min man tycker att Frankrike spelade väldigt bra, och förväntar sig att de går till final.
England-Senegal ikväll...där förväntar han såklart att England vinner ;-)
Ha en fin fotbollskväll!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Härliga skyltningar BP!
Juliga skyltningar i jämförelse med vad jag har åstadkommit idag.
Nu ska jag vandra vidare till Gerd och till Åke, samt alla de andra förstås. Shit happens, verkligen!
Ha det fint den andra advent!

nalta norrland sa...

Otur att falla så illa då det behövs operation och medikamenter 😥 inte det man direkt önskar sig.
Nu hoppas jag att både Gerd & Åke kryar på sig så snart som möjligt 🤗
Julskyltningen på NKs var ”förr i tiden” något jag personligen såg eftersom jag brukade åka till min 08a syster omkring 1a advent, vi brukade även besöka julmarknad och jag fick mitt behov av ”se något annat” tillgodosett.
Men det är ju x antal år sedan…

Åke sa...

Jag bugar för omtanken BP. Jag ska få en annan fysioterapeut nu, den första ska sluta... inte på grund av mig. Sedan är det omläggning av sårskada imorgon. Men hoppet är det sista som överger en. Att NK:s julskyltning är en tradition är antecknat. Julupprepning gör inget i denna tid. För hela julen är en härlig tradition. En fortsatt trevlig 2:a advent BP.

Guldkryckan sa...

Instämmer i krya på dig hälsningarna.

Det var ju en skyltning som heter duga det, blir väl att gå ner till stan och kolla in hur det står till med det här i stan. (Förmodligen åker jag inte ner men ändå)


SV: Min dammsugare står kvar på samma plats som i morse också. ;)

Ha nu en underbar adventskväll Bp.

Carita Liljendahl sa...

Härliga julskyltningar som gör en jätteglad! Sådan fantasi!
Pepparkakorna som lapar sol är extra kul!

Ditte sa...

Jodå! Skyltningen känns väl igen. Var ju på plats för ett tag sedan.
Fina bilder från Yvonne. Och en repris är alltid trevlig. Tyvärr var julskyltningen i år inget direkt uppseendeväckande, men visst finns en del roliga detaljer.
Deltar förstås i dina extra hälsningar till Åke och Gerd och hoppas de snart ska må bättre.

Klimakteriehäxan sa...

Har blivit besviken på NK:s julskyltning flera år i rad, så i år har jag ö h t inte brytt mig. Hamnar jag där så gör jag, det ger sig. Men hittills är jag nöjd med andras foton!

Paula sa...

Årets julskyltning på NK kräver att man stannar upp och tittar lite längre än ett ögonblick. Första bildens pepparkaka är ju läcker, smal är den också till skillnad från grisen (?) bredvid? Men bägge älskar solen. Skyltar med en massa text är ju helt dödfött enligt mig, vem ställer sig och försöker tolka alla bokstäver när man står i ett skyltfönster? Inte jag. Sammantaget, lite crazy, lite kul, men inte toppnotch

Gunnel sa...

Lite annorlunda julskyltning kan jag tycka med solstolarna. Det är väl knappast lönt att plocka fram dem i Sverige nu eller det var en vink om solresor, kanske.

Anki sa...

Först ... stackars våra fina bloggvänner som verkligen haft otur! Hoppas de kryar på sig till jul - i alla fall så pass att de slipper ha en massa ont.
Snyggt skyltat och även om fler skyltar kommer från samma ställe så skiljer de sig. Min favorit blev den första med pepparkakan :)
Till sist .. tack för informationen ang, Yvonnes kalender. Tyvärr ligger den nog inte inom min budget. Men lockande är det :)

Hanneles bokparadis sa...

lite tråkig i Göteborg

christian sa...

Ansluter mig till dina rekonvalescenshälsningar ...
Vilka härliga annorlunda julpynt du visar upp, det var lite annat än alla tomtar å stjärnor!

Önskar dig en bra vecka!

KajsaLisa sa...

Vilka häftiga bilder speciellt den förata, tyvärr blev det ingen SkyltSöndag igår, var bortrest.

Anni sa...

Var på stan med äldste sonen och så korsade vi Hamngatan för att gå och äta lunch på Bagdad café. Insåg båda att vi därmed missade julskyltningen - men på håll såg den inte så kul ut. Tur att du kan visa bilder!

Freedomtravel sa...

Det där första skyltfönstret var ju underbart!! :) Har inte hunnit se någon julskyltning än i år ...