söndag 12 april 2020

Skyltsöndag #257

Påskdagen är ju alltid en söndag. Och på söndagar skyltas det, oavsett om det är påsk, jul eller en annan bemärkelsedag. Dagens skyltskörd har jag grävt fram i arkivet. Men sista skylten, veckans höjdare enligt mig är "veckofärsk" och levererades av favo kollegan Yvonne. Hon har följt min blogg i många år, så hon vet precis vad jag behöver:-) Tusen tack!


Ge mig ett skäl varför jag absolut inte skulle välja den här husbilen!


Ge mig en anledning varför jag skulle tända på den här husbilen!


Läckra suddgummin hos Flying Tiger, som dessvärre har stängt butiken i Täby Centrum.


Hjälp mig nu! Förstår inte vad ”No filter” betyder i sammanhanget. Hoppas någon av er smartare än jag och kan upplysa mig;-)


Veckans höjdare: Visst är den bra! Den som skrev ditt ”Solnedgången” måste vara en obotlig optimist med en stor portion humor;-) Love it:-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

20 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Betyder inte "no filter" i sammanhanget att det som finns där under baddräkten, det bara är ... utan stöd, ifyllnad, cleft enhancer och vad allt det heter!? Hej på en skyltsöndag!

Carita Liljendahl sa...

Baddräkten var toppen!
Och Happy försöker vi vara - trots allt!

LillaSyster sa...

De där suddgummina fanns o början av 80- talet också och helt omöjliga att sudda med.

Äventyret framtiden sa...

Alla är bra men absolut bäst är den sista.
Jag har ingen som helst susning om vad no filter betyder i baddräktssammanhang.
Hoppas någon vet. Nu ser jag att Klimakteriehäxan har koll på det.

Happy Eastern, så mycket det är kvar av den!
Tack BP!

Ditte sa...

Kul skyltning! Och perfekt att ha lite på lut i arkivet i skarpa lägen. Vad gäller husbilar så har det aldrig lockat. Men jag har hyrt både på Nya Zeeland och i Australien. Campinglivet är inte riktigt min grej. Har testat x antal gånger. Men icke. Och en husbil skulle jag inte välja alls. Kanske inte du heller.
Vad gäller "no filter" är jag inne på Klimakteriehäxans tankar. Allt syns genom den.
Sista skylten är bara allra bäst i mitt tycke. Mycket humor där. Behövs.

Emma, Sol som sol? sa...

Fattar jag det rätt så är No filter en butik:
http://www.nofilterboutique.com/category/swimwear

Fast egentligen verkar det vara mer en hänvisning till alla de som pratar utan att bry sig om vad andra tycker eller tänker, som kan kasta ur sig vad som helst, som inte filtrerar. Från Urban Dict: "A term used to describe someone who is very direct when conversing on various subjects. Anyone described as having no filter says exactly what is on his/her mind without cleaning up their language, no matter how offensive or politically incorrect it may be."

Suddistarna är kul! Fanns när jag gick i skolan, minns en klasskompis hade ett sådant där gigantiskt för stora misstag.

Geddfish ♥ sa...

Håller med Emma där om "no filter". Det är rakt av utan försköningar. Så skriva ibland på Instagram, om man inte använt något filter för att försköna bilden. Den är alltså original. Ingen finkänslighet.

Gillade den med "solnedgången" - en kul humor.
Vi behöver all humor i världen nu. För himla tråkigt nu. Ingen som tjötar emot mig här hemma, ingen som berömmer heller, för den delen, haha.

KajsaLisa sa...

Visst kan man bli happy över en husbil, till man ser prislappen. Eftersom allt ligger i betraktarens ögon saknar ju budskapet no filter betydelse.
Men tar man på sig en sån är det ju ett filter i alla fall.
Han som skrev omnär det skulle vara klart kunde i alla fall göra en prognos vilket Trafikkontoret inte fixade.
Länkar upp dig nu.

tanthuset.blogg.se sa...

Hahaha, bästa skylten ever, den med solnedgången :D D har fått svar på No filter ser jag...jag trodde i mitt stilla sinne att man blev brun även under den....ett önsketänkande kanske ;) Blogg.se krånglar idag, mindre kull när det blir så men man överlever ju :D
Ha en härlig fortsättning på helgen BP!!

Geddfish ♥ sa...

Jag har förstått att blogg.se krånglar för jag kommer inte in hos någon att kommentera!

Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagog sa...

De där sudden såg jag på samma butikskedja fast i Borlänge, tror de också stängt? Verkar vara så med det mesta lite trist faktiskt :/.

Paula sa...

Utan förskönande filter säger jag också! När folk tar selfies i mobilen så använder de en massa olika filter som gör dig smalare, slätare i hyn, osv. What you see is what you get - skulle jag säga! Husbil skulle locka mig, mycket! Tyvärr kan jag inte ratta en sådan själv, behöver alltså en reskompis, med betoning på KOMPIS...
Bra skyltat , synd med kul butiker som stänger...

Susjos sa...

Liknande suddgummi hade jag i skolan, fast de var inte så bra om jag inte missminner mej.
Baddräkten "no filter" då tänker jag som Paula "utan förskönande filter", nu läggs det oftast ut tjusiga filter på fotona som tas och läggs upp på Instagram och facebook. I den baddräkten ser man ut som man ser ut helt enkelt.
Sista skylten var absolut en optimistisk skylt!
Det skadar inte att vara lite optimistisk i dessa tider!
Ha det gott!

Anki sa...

Sista skylten är förstås en klar favorit!
Sådan suddgummin såg jag för en del år sen ... men det där med "No filter" - ja, jag har ingen aning, men du verkar redan fått svar. :)

Ama de casa sa...

Jag köper både Emmas teori om affären och dom flesta andras om att det är utan förskönande filter när man bär den. Men i ärlighetens namn var jag först inne på tanthusets linje. Jag köpte en gång på 80-talet en baddräkt som dom sålde på ett flygplan, solade man i den skulle man bli brun även under själva baddräkten. (Det var på den tiden man toksolade så fort man fick chansen och solens strålar var inte alls farliga... ;-) ). Om det funkade? Ingen aning. Den var på tok för liten upptäckte jag när jag kom hem :-D

Gillar optimisten på sista bilden :-)

Snyggt skyltat igen :-)

Åke sa...

Ja den som inte går igång på lycka, för då vet jag inte. Suddgummin var helt klart läckra. Kvinnobröst behöver absolut ingen filtrering tycker jag som kille. En fortsatt trevlig Påskhelg nu BP! Klart vid solnedgången var mycket nog en aning optimistiskt :)

Gunnel sa...

Sista skylten är den absolut roligaste. Det är bra att vara optimist. Men naturligtvis fastnade jag även för den andra skylten som lyser så vackert orange. Kram

byblixtra sa...

Gillar butiken Flying Tiger fast det är ju egentligen inte så mycket saker man behöver därifrån.

Så härlig skylten blev med kommentaren om när cykelparkeringen ska vara klar. :-D


Guldkryckan sa...

Jo, när trafikkontoret bygger något så får man nog ha tålamod, väldigt mycket tålamod till och med.
Vet inte hur mycket suddgummin det går åt på skolan, de flesta flyger iväg i korridorerna genom kidzens försorg, de är bra på sådant av nån anledning.;)

SV: 187 står det i passet tror jag ;)

Ha det fint nu Bp

Christian sa...

Rejäla sudd vill jag mena....nej, fattar inte baddräkten heller, men det är väl så med mkt av det som står på kläder "ingen vet vad å varför"....
Alltid roligt när folk kan fylla i skyltar själva!
Ha en god vecka!