fredag 2 oktober 2009

Skarpare syn på saker och ting


Inlägget är inspirerad av A som bor i Maison Grey (maison = hus på franska)
Sedan igår har jag en klart skarpare syn på världen. Jag har nämligen investerat i två par nya glasögon. Undrar om de flesta av mina kollegor borde göra samma sak, då endast två arbetskompisar la märke till det faktum att jag såg på dom med helt nya "ögon". Inte helt otippat var det två tjejer;-)

Besök hos optikern
Åhlens erbjuder klädstylister, mäklare är proffs på homestyling och optikern ställer upp med en glasögonstylist. Det ingår i servicen. En toppenbra idé tycker jag. Stylisten valde en modell direkt (den som ni ser på bilden). Modell för fotojobbet: älgen "Buddy". Sedan blev det mycket svårare då varken hon eller jag hittade ett passande par till.

Fantasilöst
I vanliga fall har jag en mycket livlig fantasi. Med glasögon har jag uppenbarlingen ingen alls. Köpte nämligen två identiska bågar. Tråkigt?! Absolut, jag vet. Men huvudsaken är ju att jag återigen kan se bromsljusen på bilen framför och att texten i boken helt plötsligt är skarp.

PS. Google hedrar Gandhi idag. Nina Xi hedrar ingen men har sparkat igång sin nya fotoutmaning "Inspiration & Kreativitet" med ett knivigt uppdrag "Då och nu" som jag tänker tolka på mitt vanliga, konstiga sätt. DS

11 kommentarer:

Olga T sa...

Oops, har du redan strategin klar för helgens bilduppdrag?? Jag får fundera mer.
Men varför köpte du två likadana bågar? Fantasilöst låter det, men du har säkert en förklaring som är fantasifull:) Skön helg önskas dej!!
P.S. förutom att de som såg dina nya bågar var tjejer så tror jag att de har glasögon själva! Rätt eller fel?

Petra sa...

Men du får väl visa oss dina bågar! Kram

Malin B sa...

EXAKT likadana bågar var ju inte så påhittigt. ;)
Men går det ena paret sönder är det ju en stor fördel att ha ett nytt par att ta till.

Mördarsniglar överlever det mesta har jag hört. ;) Jag lär väl få lära mig inom kort... Eller sluta odla. De finns nämligen bara ett par hus bort... Suck!
Därför studerar jag just nu vilka växter som de inte gillar. ;) Man får ju vara lite förutseende.
Har förstått att de inte gillar Vinbergssnäckor så du, hos oss blir du aldrig serverade våra vänner!

Japp, bilen gick igenom besiktningen men det gör den nästan alltid. =) Reparerar som en tok mittemellan gångerna tycker jag...

Jess sa...

Snygga bågar! Tror i och för sig att du är snyggare i dem än älgen! ;)
Kanske fantasilöst med likadana bågar men om ett par skulle gå i sönder eller försvinna så har du ju ett par till!

Per-Anders sa...

Jag skulle nog oxå köpt två identiska par glasögon. Det gäller ju att hålla fast vid det vinnande laget. Själv väljer jag likadana par varje gång jag köper byxor. För att skilja dem åt antecknar jag inköpsåret på insidan fickan.

Olga T sa...

Hur jag visste det? Jo, folk som har glasögon eller kontaklinser är de som lägger märke till att bågar är nya!
Nej, jag förstod inte, men jag ser fram emot i morgon kväll, då kanske jag förstår:)

Nina sa...

Jag ser mycket fram emot att få se din tolkning av uppdraget!!! :-) Känner på mig att den kommer vara något extra...

Lissen sa...

Hihi du är för rolig du två lika dana glasögon! Fast jag förstår dej också. Jag har linser och glasögon (inte samtidigt). Man behöver verkligen hjälp att välja. På andra är det lätt som en plätt (nästan).
Men fy fasen vad dyrt det är (har progressiva, det går utför....).

Du nuddar, hemligheten.....

pruddan sa...

Klarar du dig med två par? Jag tycker aldrig att jag ser helt bra längre, skulle behöva 5-6 olika varianter + de dubbelslipade linser jag kör med på dagarna.
Gaaaaahhhh...

Anonym sa...

Jag håller med dig om tavlan, superläcker.

Sedan tror jag inte att du och jag skulle sätta oss i samma bil med gps och försöka hitta rätt om vi inte har någon annan med oss.

Det kanske skulle kunna bli spännande i och för sig men hade vi en tid att passa skulle det vara direkt olämpligt.

Nu är du andra bloggaren jag besöker som köpt nya glasögon och jag ska till optikern på tisdag. Jag använder linser men ska köpa nya dator- och läsglasögon som jag ska kunna sätta "ovanpå" linserna och se helt perfekt. Idag får jag hålla på och strula med en lins eller ha två och skita i att försöka läsa (text på papper).

Nej, nu ska jag dra vidare för att kanske hinna med lite mer ikväll. Läsa fortsättning hos dig för exempel.

/Avsändare Margareta

Anonym sa...

Jag ser fram mot ditt inlägg i morgon.

/Avsändare Margareta