söndag 15 oktober 2023

Skyltsöndag #440

En Skyltsöndag med en nolla är alltid nåt speciellt tycker jag. Tio Skyltsöndagar till och vi har åstadkommit 450 stycken. Sedan är det bara knappt ett år kvar till 500. Det ska bli hur spännande som helst att se om vi klarar detta magiska mål:-) 

Dagens skyltskörd är jag nöjd med. Enjoy! 

Vet inte hur många jeansbutiker vi har i Täby Centrum. På rak arm kommer jag på två renodlade affärer och minst tre till som säljer olika plagg, bland annat jeans. Nu får vi alltså Jeansbolaget också. Hade egentligen tänkt att köpa ett par nya jeans till helgen. Men nu väntar jag till den nya butiken öppnar. Jeansbolaget påminner om Systembolaget. Minst hälften av deras märken har jag aldrig hört talas om;-)Att tyska Media Markt blivit uppköpt av danska Power har jag ju sett i tv-reklamen. När jag såg skyltningen trodde jag först att det var Halloween skyltning. Men det var det inte. Power har färgerna orange och svart i sin logotype. Snyggt!

Veckans höjdare: ”You are magic”. Japp, det håller jag med om;-) Kexchokladpaketen som låg strategiskt placerade vid kassorna var i storlek XXXL. Ja, är man magic så är man:-) 

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

19 kommentarer:

Stefan sa...

Vi hade under en kortare tid en chef som köpte kexchoklad till oss alla när vi gjort något bra...eller ännu bättre än det normala tillståndet bra...med texten "Grymt jobbat". Mycket uppskattat och gott.

femfemman sa...

Jag är inte så magic att jag är förtjust i kexchoklad. Funkar i och för sej om man har låg blodsocker och behöver bli pigg snabbt.
Snyggt med halloweenfärger till något annat än Halloween.
Jeansbolaget... borde ha jeans dom passar alla. Jeans är väl ett av de få plagg som jag verkligen sliter ut. Gott att kunna göra det med något plagg.
God kväll!

Guldkryckan sa...

Kexchoklad är ju lite av en favorit här periodvis, gott gott gott.
Media Markt uppköpt, en nyhet för mig men så är jag ju ganska oupplyst på det området. ;)
Här köps ju jeans vart fjärde-femte år på Ullared, får räcka för mig, de flesta affärer har inte min storlek är min erfarenhet.

Fint skyltat Bp, ha en fin söndagskväll.

byblixtra sa...

Jeansbolaget öppnar igen i Luleå efter konkurs i höstas.
Snygg ballongbåge hos Power, visste inte heller att företaget har de färgerna.
Det brukar stå "Du är magisk" på kexchokladen men här har de skrivit på engelska istället, ser ut som att man ska kunna ge bort dem i julklapp.


LillaSyster sa...

Kexchoklad tillverkas i en fabrik nära mej =) Föredrar nog de små bitarna som finns i lösviktsgodis försäljningen i matbutikerna - brukar vara ett bättre kilopris där än i kexchokladhyllan.
Det var många jeansbutiker....vi får se hur många som överlever. Men du hittar säkert ett par bra byxor i nya butiken till öppnings erbjudande!
Klart vi ska fixa 500 skyltsöndagar! Ha nu en ny bra vecka imorgon Kram

nalta norrland sa...

Bra skyltat 👏 snart är 2023 slut och vi går ett nytt fräscht år till mötes 😄
Kexchoklad är ibland min livlina - då det tar slut på energi är kexchoklad toppen 😊
Tidigare drack jag hyfsat mycket coca cola, det gav snabb energi… men efter covid19 mars 2022 så smakar coca cola mögel 😬 inte gott.
🤗

Hannas krypin sa...

Kexchoklad är så gott när jag väl äter det men det är aldrig något som jag blir sugen på. Det är verkligen snyggt med svart och orange ihop.

Geddfish ♥ sa...

Jag kan ju säga som så att här i stan har vi haft Jeansbolaget i mer än 25 år. Jeansbolaget flyttade till Postens gamla lokaler och i Jeansbolaget flyttade in en Djuraffär. Nu står det tomt där. Men jeansbolaget har utvecklats till Rydéns kläder och har hur mycket snyggt som helst av fina märken och lite under i pris jämfört med A cup of lifestyle, som jag var på modevisning hos.

Kexchokla´ - de vill min Sally ha!
Media Markt är jag så less på... men bra skyltat!

Susjos sa...

Jeansbolaget har jag aldrig hört talas om?
Visste inte att Media markt har blivit Power, väldigt snygga färger på ballongerna där!
Kexchoklad är inte dumt ibland,och visst är vi magiska!
Snyggt skyltat som vanligt! Jösses så många skyltsöndagar du har gjort, och ska göra! Vi tackar och hänger på!
Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Cloetta har verkligen ansträngt sig för att göra den gamla hederliga kexchokladen lite rolig. Tycker faktiskt att de lyckats hyggligt bra!

KajsaLisa sa...

Jag har rätt gott om jeans, men man kanske skulle göra ett besök. Kul portal. Jo jag blev sugen på choklad. Länkar upp nu.

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Här hos oss finns Jeans butik både i Sundsvall och i Birsta, det sistnämnda ligger mellan Sundsvall och Timrå, men vi har något förr som hette JC, vet ej när de stängde, men vi har just Jeansbolaget här och Levis, Jack and Jones, Carlings, Lager 157, Peak och New Yorker - Dessa säljer väldigt mycket jeans! :)

Detta att Media Markt bytt namn till Power kan man absolut ej missa om man åker in till staden Sundsvall - Då det ligger efter vägen i Birsta och efter E4àn så ser man den stora skylten :) Har dessutom varit in och handlat där inne, men de har slutat helt med systemkameror och objektiv, de säljer enbart mindre saker och något enklare stativ samt väskor för systemkameror.
Dom är större på andra saker som Tv, Tvspel och konsoler och spel, kyl/frys, spisar osv..

Hoppsan... Kexchoklad tackar man inte Nej tack till och speciellt om de är av den storleken!! :) Njut för fullt av denna goda kexchokladen :)

Ha en fin avslutning på Söndags kvällen och en fin vecka! :)
Kram

Åke sa...

Angelgirl redovisade ju så bra om våra butiker (då slapp jag det) Jag tror ju på fullaste allvar att en ny butik så här måste tro på sig själv rätt stort. Eller så gåt alla de andra utmed Svedala så bra att vinsten måste fördelas upp typ. Vad spännande och så passande för dig i alla fall som vill klä upp dig i nya jeans :) Power ja... ser ut som ett Halloween jippo, jag säger bara suck. Inte min butik längre när de slutade med kameror och objektiv. Där jag köpt mina två senaste systemkameror och flertalet objektiv. Media Markt hade en sådan duktig fotoman som verkligen kunde sin sak. Jag säger inget om unga försäljare som startar upp med oss folk... men en annan som varit med länge nu då har inget förtroende för vissa av dem. Jag menar att jag har krav när jag ska titta på något nytt inte att dom ska slå på nätet när man frågar om något specifikt, det var ju inte därför jag stegade in i butiken för. Veckans höjdare där på den förträffliga kexchokladen håller jag med till 100%. Vilken läcker förpackning dessutom, jag skulle lagt i lite mera rött bara :) Ska hålla utkik på den skylten :)

Gunnel sa...

haha! Kul jämförelse mellan bolagen. Så bra att chokladen låg så nära kassan annars fanns det ju risk för att man hade missat erbjudandet.

Anita sa...

Klart det är något speciellt med nollor;)) Skyltsöndag nummer 500 närmar sig med stormsteg!! Väldigt bra jobbat måste jag säga.

Kexchoklad är gott, storlek XXXL måste vara gigantiska! Haha..
Snygg färgkombo hos Power!

Anki sa...

Veckorna går fort ... snart är vi där - vid 500 alltså :)

Snyggt skyltat BP!

christian sa...

Jag köper byxor på Lager 154 här i Örebro, trodde det var mest för ungdomar, men där har jag hittat massor med passande klädsel :)
Jag fick fram att Power var norskt....hur som helst...inget svenskt kvar snart
i vårt avlånga land....skrämmande!
Den där kexchokladen hade jag köpt omedelbums ;) inget att tveka på....nej, nu blev jag chokladsugen.....

Ha en bra vecka!

Paula sa...

Jag hörde namnet Power först härom dagen. Kan det ha varit någon tv-reklam kanske. Att Media Markt är uppköpt visste jag inte, men har aldrig haft någon butik nära mig. Jeans är en sorglig historia för mig. Jag lyckas aldrig hitta några som passar. Antingen är de på tok för långa eller så är de för trånga runt mage och rumpa. Och så är jag värdelös på att tolka jeans-storlekar. Nu kan du välja och vraka då!

Carita Liljendahl sa...

Snygga slitna jeans, på en troligen snygg man i alla fall med snygg underkropp:-)
Kexchoklad älskar jag, vill jag ha den måste jag åka till grannstadens Clas Ohlsson.
Ballongerna gillar jag också!