lördag 14 oktober 2023

Bokmärke med storm



Dagens bokmärke har jag fått av Karin i november ifjol, alltså för nästan ett år sedan!!! Jag har fler bilder av bokmärken som gulliga Karin mejlat till mig. De har julmotiv, så om drygt en månad eller så kommer ni få se dom också. Tusen tack Karin:-)

Storm
Hade planerat ett besök i Täby Centrum idag, men det var bara att glömma. Här stormas det rejält. Regna gjorde det också horisontellt, två gånger. Emellertid blev det även soligt. Så jag bestämde mig ganska snabbt för att satsa på Westfield Days nästa helg.
 

Kändishelg
Enligt mejlet jag fick lär Peg Parnevik finnas på plats, även vinnaren och finalisterna från Sveriges Mästerkock lär bjuda på mat. Sedan undrar jag om Panetoz som ska spela på lördag orkar visar upp sig. I en av medlemmarnas hus sköts det visst i torsdags kväll och två kvinnor dödades. Vilken värld vi lever i…

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

PS. Har visserligen hört talas om Peg Parnevik, men aldrig sett henne uppträda. Sveriges Mästerkock har jag aldrig sett heller, och Panetoz minns jag att gruppen deltog i Melodifestivalen. DS.

10 kommentarer:

LillaSyster sa...

Jag hejade på Nazuk då hon deltog i Sveriges mästerkock- verkar vara en trevlig och jordnära tjej. Snyggt bokmärke du fått, kan känna doften.
Världen är verkligen uppochner. Ha en bra kväll!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Fy dessa skjutningar. De
Inte nog med att de är förbannat korkade, de kan ju inte sikta heller. Ska de vara gangsters och döda varandra kan de väl åtminstone se till att lära sig sikta först.

Geddfish ♥ sa...

Lyllos dig som får alla dessa bokmärken till dig från snälla bloggisar! Detta var ju lejongult och därmed varmt färgrikt.
Storm. Ja, det hade jag här också. Störtregn, blixt och dunder. Min tanke om att gå ut blev inställd, tar det i morgon.
Ha det fint!

Guldkryckan sa...

Stormar ju ganska friskt här med, våran Älvsborgsbron är avstängd och båttrafiken mellan öarna i västtrafiks regi har inställda turer, tur man slipper gå ut.

Ja, det är en konstig värld vi lever i, tyvärr.

Ha en underbar afton Bp.

Hanneles bokparadis sa...

Visst blåser det, mitt bokmärke i lugnare vatten.

nalta norrland sa...

svar: Tyvärr tror jag det är bäst att vara neutralt sanningsenlig ☺️ så inte någon psykolog/kurator kan vinkla det att jag är sjuk på grund av situationen här hemma, jag vet ju vad folk säger om min ”konstiga” hittepå diagnos och har blivit ifrågasatt tidigare även av sjukvården. Att ingen skulle läsa frågeformuläret är inte sant… de ska vara som underlag till samtalet jag ska ha med psykologen…
Det ska vara inskickat senast onsdag så hen har det i tid och kan gå igenom detta.

Så fint gult bokmärke 🤩

Vi har haft regn 🌧️ men nu snöar det 😅
🤗

Susjos sa...

Tjusigt bokmärke! Vanilj och kokos, påminner om en Pina colada! ( fast är det vanilj i den?)
Blir stolt att du känner till Panetoz, tänk va melodifestivalen är allmänbildande ;-) Men var det någon av medlemmarna som bodde i huset i Tullinge?! Galet vad som händer i Sverige just nu!

Solen sken när jag vaknade på eftermiddagen efter nattjobbet, men när ja gväl skulle ut och gå en sväng då började det spöregna, det blev ingen promenad !
Ha en fin kväll!
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Har aldrig förstått mig på det där trendiga med doftljus. Att de dessutom kan kosta flera hundra per styck gör det hela ännu mer obegripligt!l.
Dagens väder var sannerligen dramatiskt - sol ena minuten, sedan ett ösregn som fick mig att tro att någon kastade hinkar med vatten över mig ... och storm! Sen sol igen från blå himmel.
Peg Parnevik har jag sett i nåt tv-program, men tror att det räcker med det.

femfemman sa...

Bra att få lite info från huvudstaden. Undrade ju vad det var för kändis som var inblandad. Panetoz är ju kul att lyssna på... och nu tänker jag på melodifestivallåtarna. Glada låtar.
Blåst och regnskurar här också igår. Blev genomblöt på promenaden. Är det höst, så är det. Ha en fin söndag!

Hanneles bokparadis sa...

Snygg färg, jag kör med franskt.