onsdag 11 oktober 2023

Onsdagsmiss

Ja, vad kan man säga. Killen fick visa leg, men visade sig vara över 30 - hahaha:-)

Man tager vad man haver om man vill fästa ett stänkskydd på en cykel.

Enda hösttecknet på innergården - ett av två körsbärsträd har bytt färg.


Det regnade hela natten och hela förmiddagen. Det blåste rejält. Vid klockan 13 beslutade jag mig för att åka till Täby Centrum och besöka delar som jag vanligtvis inte vistas i. Momentet när jag satte foten på trottoaren utanför min port började det ösregna. Visst hade jag kunna ta ett steg bakåt och återvända till min lägenhet, men nej då. Det tar kanske 30 sekunder till bilen på parkeringsplatsen. Det räckte för att göra mig till en dränkt katt. 

På tork
Tänkte sätta mig själv på tork inne i centrum och började med en smörgås med rimmad lax, avokado och citronsmakande färskost. Den måste jag ju bara fota!  Om jag hade haft mobilen/kameran med mig vill säga. Men de hade jag såklart glömt hemma. Smörgåsen hos Art Bakery var en fröjd för ögat och smakade utmärkt.
 

Det händer mycket i centrum
Kunde även konstatera att det hände/händer ett och annat i Täby Centrum. Vad sägs om

1. Titanic: The Artifact Exhibition

2. Restaurang Pong kommer att öppna i November. Yiieepphhiieee.

3. DRMLND. Blev inte riktigt klok vad det var för slags butik när jag såg utbudet. Intrycket var kitsch i kvadrat. Men jag kan ha fel. Klientelet var mellan 10 och 18...

4. Akademibokhandeln hade många vänpriser och ”Köp 4 betala för 3”-erbjudanden, men om man inte har med sig telefonen med ”fusklappen”, vilka böcker man har läst, så får jag väl återkomma. 

Istället får ni återigen hålla tillgodo med bilder som inte har ett dugg med inlägget att göra. Kan även berätta att stormen hade jagat bort alla moln efter klockan 15, och en strålande sol sken igen. 16 grader:-)

14 kommentarer:

LillaSyster sa...

Vi ska vara glada att han tagit på hela kalsonger i alla fall....... Själv anser jag att de jeansen bord lämnas till textilåtervinningen för de har verkligen gjort sitt.
Mackan låter magiskt god och den var du så värd efter att du lekt katt en stund.
Här blåser storm igen..... mojnar det inte till kvällen så kommer det åter bli en natt med usel sömn - jag som precis är på banan igen känns det som. Vore ju bra om det gick att få somna skapligt då klockan ringer 05.00 imorgon.
Ha en bra kväll!

nalta norrland sa...

Sån otur att Du både blev dränkt och glömde mobilen hemma.
Du får göra ett nytt besök i Täby centrum och ta med mobil/kamera en annan dag.
🤗

Carita Liljendahl sa...

Aaah! Det är ju så kul då man måste visa leg. Det har ju inte hänt mig på länge nu, men hände nog några gånger efter att jag hade fyllt 30. Sådan triumf, sådan glädje :-)
Saknar TC väldigt mycket, bokhandeln speciellt.

Stefan sa...

Ju äldre jag blev, ju grinigare blev jag när jag inte behövde visa leg på bolaget. Åldersnoja :)
Nåväl, den tiden är passerad sedan många år.

Susjos sa...

Min yngsta son 31 år,berättade att han fick visa leg på systemet, tyvärr hade han inte körkortet med sig, så han fick inte köpa nåt! Vet inte om han blev så glad för det!

Spännande med Titanic exhibition i Täby!
PONG är gott, finns på MoS också.
Åh köp 4 betala för 3...älskar det, men har ju text och talboks-kontot Legimus nu, men gillar ju att läsa fysiska böcker!

Visst var det underbart med sol på eftermiddagen!
Ha en fin kväll!
Kram

Ditte sa...

Verkligen lokalt idag med regnet under dagen. Var på Söder och i Solna och ytterst lite regn. Men i natt kom det mängder. Hoppas du torkade upp. Bra med nära till bilen.
Vad gäller "Art Bakery" så är det ett av våra favoritfik. Alltså det som sedan länge legat mitt emot NK: Tror detta i stan, på Hamngatan, även heter NK Art Bakery. Där bakar man allt och gör mackorna på plats. Alltid toppen- Har förr haft med mycket härifrån på bloggen och på Instagram-
Kul att det händer lite i Täby C. Och "Pong" är ju ett säkert kort.
Alltid kul med Akademibokhandelns olika förmånliga priser.
Jodå, även i Solna och stan sken solen på oss vid 15-tiden.
En bra dag för dig och likaså för mig.
Ha det bra.
Är nu redo inför London i morgon. Ska bli så roligt.

Klimakteriehäxan sa...

Killen med brallor utan bak borde väl inte köpa sprit utan nya jeans, kan jag tycka. Har aldrig sett nåt liknande! (och det är jalad för)

Susjos sa...

Jag igen, måste ju berätta att min man såg inte hela Barbie-filmen igår, han gick ut innan slutet, haha!
Kram!

Anki sa...

Jeans utan bakdel ... jisses! jag börjar nog bli gammal, men kanske kunde han kosta på sig ett par nya brallor istället för det han köpte på systemet.
Utan mobil kan man inte göra någonting numer... jag kan inte ens handla, för jag har bankkortet ihop med telefonen.

Svar: Haha ... ja, faktiskt så fick ditt inlägg mig att fundera över mina egna tyskakunskaper ... vilka alltså är tämligen usla numer.
En lagom marknad, helt utan onödigt "krafs".

Gunnel sa...

Vad i all världen har människan tagit på sig...eller inte tagit på sig. Det ser för hemskt ut. Håller med Anki att han borde satsa på nya jeans i stället för sprit. Här är det varannandagsregn, så det är bara att planera in utevistelsen efter det.

christian sa...

Så folk klär sig nu för tiden....usch.... :(
Men vilken underbar höstbild med härliga färger du lyckats ta...ljuvligt!
Sen skulle nog jag vänt i dörren istället för att bli dränkt på utvägen, på väg in hade det varit nåt annat....
Vet du inte vilka böcker du läst....hehe... ;)

Geddfish ♥ sa...

Ja, man tager, det man haver, är inte rådlös, för då kan man bli brödlös 🤣🤣
Trots din miss igår så blev det ett kuligt inlägg. Han som fick visa leg, hade han några byxor kvar där mellan tygtrådarna??
Trevlig torsdag nu!

Annika sa...

Leg gånger två där, haha.
Leg (ben) visade han minsann också.
Dude, it aint pretty!!
Du kan ju kolla in min dotters jeans på mitt inlägg idag, haha. Say no more liksom ...
Äntligen lite höst på din gård :-)

Paula sa...

Nu blev jag avis på riktigt! Vill ha Pong, helst i grannhuset, då skulle jag helt sluta laga mat! Och utställningen av Titanic lät spännande, är du sugen på att gå?
Pårlsmycken o annat krafs är inget för mig, men uppskattar om ungdomar gör något annat än scrollar på tiktok