tisdag 17 oktober 2023

Läcker överraskning men annars sorglig tisdag




Läcker överraskning
Det är otroligt. Egentligen. Det räcker med att jag lägger upp ett inlägg med en kvinna som bär på en läcker regnbågskasse och skriver att jag helt klart villhöver den. Och vips, fem dagar senare så ligger den på mitt hallgolv. Har vissa idéer för väskan, för inte ska jag nöta ut som som kasse;-) Stort, stort tack LillaSyster:-)

Sorgligt
Måste säga att jag är rätt så mör efter gårdagskvällens händelser i Bryssel. Tänk er tre fotbollssupportrar i 60- och 70-årsåldern som åker från Sverige till Bryssel för att följa en totalt betydelselös fotbollsmatch mellan Belgien och Sverige. Det är sånt bara ”äkta” fans gör. I nöd och i lust, i vått och i torrt. Ja ni vet.

Skjuts till döds
Nu kommer herrarna inte ens i närheten fotbollsarenan. Två av dem skjuts nämligen till döds när de sitter i en taxi. Den tredje kompis skjuts han också, men överlever terroristtattacken svårt skadad.
 
Värld vi lever i
Man kan verkligen fråga sig vad det är för värld vi lever i. Egentligen alltså. Ska inte ge mig in i en politisk diskussion, men just igår kväll och idag hade jag gärna velat hålla en monolog om vad jag tycker och inte tycker. Antar att jag inte är ensam om den känslan...

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Händelsen i Bryssel är ofattbar... men egentligen inte oväntad. De mer oväntade är väl att det är svenskar som är offren, att det var just svenskar som var målet.
Jag vet INTE ifall de kommit fram till varför?
Jag tänker IS och koranbränningar?
Fruktansvärt, så sorgligt.

Guldkryckan sa...

Bedrövligt allt detta, är nog fler än oss som skulle kunna tänka sig en längre monolog om vad man tycker borde göras.

Ta hand om dig Bp.

Ditte sa...

God kväll! Hopplöst idag att kommentera via datorn. Pust!
Lycka att få denna läckra kasse.Förstår att du tänkt ut användningsområde.
Instämmer helt i att detta är en sorgens dag. Det som hände i Bryssel är gräsligt. Tänk så fruktansvärt att gömma dessa grymma handlingar bakom religion. Illa att religion ska bidra så mycket till ondska.
Instämmer i detta med en monolog. Tror våra skulle likna varandras.

Åke sa...

Du är inte ensam om den känslan. Sorgligt att de tre inte kunde få vara i fred där i Bryssel och vara glada, vi vet kanske alla hur en stämning kan vare före en fotbollsmatch, och nu måste sluta på detta sätt. Att inte ens nå till arenan är en stot tragedi.

Vi bör vara mer vaksamma vart vi sätter våra fötter framöver... Sverige är hatat för vissa, det hör vi i filmen efter dådet som den misstänkte mannen sände ut till världen i sitt budskap.

LillaSysters eleganta väska kom lite i kläm här men den vara gallant :)

Anki sa...

Fruktansvärt det som hände ... en tragedi som känns såå onödig!
Så fin present du fick från LillaSyster ... hon är verkligen generös!

Anki sa...

Jag igen ... glömde att svara, så här kommer svaren på dina frågor:
Tack för din kommentar och dina frågor! Muffin klipps med ungefär 8 veckors mellanrum - vill man ha en "finputsad" pudel krävs det mycket tätare klippning, men det bryr jag mig inte om. Kollade på nätet och i Stockholmsområdet finns 67 hundfrisörer ... en del klipper även katter, men det görs ju oftast på långhåriga katter som fått tovor som ägaren inte själv klarar att klippa.
Bilden med broarna är samma plats som headern, men från andra hållet.

Geddfish ♥ sa...

Så himla fint att du fått en sån kasse du villhövde! Snälla LillaSyster!
Usch det är hemskt i världen, värre och värre blir det, hujedamej.

femfemman sa...

Ibland orkar man inte lyssna. Eller bry sig. Galningar finns det i mängd! Men att spränga ett sjukhus i luften i Gaza, där gick gränsen för ALLT! Vem som än har gjort d et....

Susjos sa...

Verkligen så fint av Lillasyster att skicka denna väska till dej, grattis!
Ja, det som har hänt i Bryssel är ju fruktansvärt, min man som såg första halvlek, berättade för mej vad som hade hänt, jag trodde först att han skojade!
Kram!

Annika sa...

Jadu BP ... det är ärligt talat så EFFED UP. Jag har också mkt att säga om det hela politiskt, men bäst att låta bli.
Dock, känner mig mkt orolig över vad som komma skall ...
Det är så hemskt med de skjutna att jag bara vill skrika. Som du säger, de var äkta gamla fans.
Religioner och elände och bränningar av ...
Och så mkt fake news som cirkulerar att man inte vet varken ut eller in.

Och du fick din kasse, yay!!

christian sa...

Sannerligen är du långt ifrån ensam...man är bedrövad långt in i märgen.... :(
Måste nästan testa det där med att "Villhöva" något man sett, kanske nån förbarmar sig över en annan också....
:)

Klimakteriehäxan sa...

Det är otroligt sorgligt, det vi upplever nu. Våld vart man än tittar. Och se på verkar vara allt inte bara vi utan även makthavarna kan göra.