onsdag 23 augusti 2023

Rolig onsdagsmix

Ni ser väl på bilderna vilket underbart väder vi hade idag. Det utnyttjade grannen och jag och styrde kosan mot stamstället för en fika. Det var vi helt klart värda tyckte vi;-)

Sedan kunde jag ju inte missa denna insekt på Tintins vindruta. Fast det var ingen insekt utan vanlig, hederlig fågelskit. Avsaknaden av regn gör att blaffan är kvar i oförminskad styrka kan man väl säga;-)Det här huset skulle kunna finnas i vilket semesterparadis som helst. Det är så man byggde lägenheter i bland annat Grekland, Turkiet och Gran Canaria på 1980- och 1990-talet. Men det här flerfamiljshuset med full insyn och balkongerna på norrsidan(!) finns i Roslags Näsby i Täby. På köpet och som bonus får man oljudet från Roslagsbanan. Suck, säger jag bara.Visst ser det ut som om bokmärket sträcker ut tungan åt mig, eller försöker åtminstone;-) Boken heter X, författaren är Pascal Engman. Boken får fem plus av fem möjliga av mig.

12 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Lite regn är ju inte fel ibland, har sluppit putsa fönsterna här väldigt länge nu då husets ena sida åtminstone är vänt åt rätt håll.

Det där huset ser ju ut som hotellet i sällskapsresan. ;)

Ha nu en fin kväll Bp.

nalta norrland sa...

Roligt bokmärke 😜
Där vill jag inte bo.
Din insekt akka fågelskit skulle passa på på lördagens Hoppa på tåget 🚂 då ordet är konst.
Här var det gråmulet fram till 16tiden då klarnade det upp något. Dock inget regn än… inte så länge jag varit vaken 😅
🤗

Geddfish ♥ sa...

Kul bokmärke, jag skulle ha gissat att det var en mobil.
Jodå, vädermässigt har det varit OK här men inte mer än så och jag har varit ute med dramaten.
Hur kan man ens bygga balkonger åt norr?? Och så invid en tågbana... Låter värre än min parkering.
Ha det fint!

LillaSyster sa...

Hade passat perfekt till tråktorsdag. Fågelskit är så tråkigt och det fräter upp lack. Men varmt och skönt i eftermiddag.

femfemman sa...

Fruktansvärt fult hus. Trodde att sådana inte byggdes mer.
Fint väder hos både mej och dej idag. Tack för boktips. .. eller.. kan ha läst den. Får kolla om drn finns i lästa pockethyllan. God kväll!

Mias Mix sa...

Härligt med en utflykt i det vackra vädret. Och lite fågelskit får man stå ut med i brist på regn.
Lägenhetshuset är väldigt fult och tråkigt. Ha det gott!

Carita Liljendahl sa...

Intressant att se det nya våningshuset i Roslags Näsby!
Mycket nytt har ju byggts också i Täby Centrum sedan jag bodde där.
Vet inte om det är mot rätta hållet... jag är nog inte den rätta att uttala mig. Fint hus i sig, men som du säger, granne med tågbanan... Nå, nån tycker säkert om att att bo så :-)

Ditte sa...

Boken har jag läst och ger den samma betyg som du gör. Så bra och välskriven och dessutom väldigt aktuell.
Trevligt med en utflykt och vädret var ju verkligen bra.
Insekt? Nja, kanske finns det sådan här också. Kanske vindrutetorkarna fick jobba.
Vad gäller huset borde det ju haft ett annat läge. Mer sjönära. Ska en bo här borde det vara med reducerad hyra.

Ditte sa...

Lite enklare idag.

Klimakteriehäxan sa...

Oj! Jag har inte läst Engman.
Och jag ska inte flytta in i den där kåken heller.

christian sa...

Ja visst är det märkligt hur man bygger idag, man kan tro att det är outbildat folk som lottar fram lite random hus.....bedrövligt!

Paula sa...

Haha, håller med dig om associationer till Medelhavshöghus. Men varför balkonger mot norr? Låter helt galet. Kul att du hittade en fullpoängare bland deckare, jag läser faktiskt Jack London för tillfället, han som levde för typ hundra år sedan...