fredag 4 augusti 2023

Färgsprakande ”Fem en fredag”: Vecka 31 – ”Mjukstart”



1. Kan du nå ner till tårna om du böjer dig framåt?
Visst, inga problem! Kroppen krymper ju efter femtio, så det måste vara förklaringen för ”vigheten”. 

2. Vad är något du gör långsamt?
Vet faktiskt inte. För alla saker som jag ogillar gör jag ju fortast möjligt. För att bli av med dom. 

3. Vad kommer du snart börja med igen?
Kolla på VM i damfotboll. Från och med imorgon. Idag är ju en vilodag down under. 

4. Hur behåller du sommarkänslan?
Vi i (norra) nollåttaland har dragit en vinstlott i år. Sommaren har varit/är helt suverän. Så än så länge har jag inga problem alls att behålla sommarkänslan efter två regndagar. 

5. Har du något planerat för hösten?
Jag skulle nog ha det, om jag bara fick en viss kroppsdel ur vagnen. Med andra ord – nja, har inga konkreta planer för hösten.
 

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag". 

PS. För en gångs skull har den färgsprakande bilden jag lägger upp något med inlägget att göra;-) DS.

16 kommentarer:

LillaSyster sa...

Vilken underbar bild du hittat =)
Tack för länken och så kul att du vill vara med. Just nu sol efter lite åska.....men jag tror att Tor kommer tillbaka om en stund. Sitter ute och läser så länge det går. Ha en bra kväll!

femfemman sa...

Google kan allt få till det! Hoppas förstås på en solig och torr höst. Och varma vatten!

Hanneles bokparadis sa...

vi göteborgare klagar inte heller på vädret 🙂

LillaSyster sa...

Yes, det är äkta vara!
Kommunen står för amplarna och åker runt och vattnar. Traktor med en liten vattentank på släp och ett långt munstycke för att nå upp.

Åsa Danielsson (Angelgirl) sa...

Så härlig bild du fångat av Google, härliga färger! :)

Hmm.. ser kul ut med denna utmaning med frågor, man kanske skall hoppa på den med? (ska fundera lite)

Trevlig helg! :)

Geddfish ♥ sa...

Det finns så många utmaningar nu, så jag hinner inte med 😁 Det lockar med det färgsprakande, jo men visst. Härlig googlebild!

Fem frågor är alltid kul, tycker jag. Man svarar så gott man kan, inga märkvärdigheter.
Jag såge gärna lite bättre väder, men klagar inte direkt. Idag blev det sol, regn, åska och sol. Smakbitar på allt utom snö.

Susjos sa...

Kul med google och fotboll, och färgsprakande är den ju också!

Jo, vi hade ju varmt och skönt i juni- inte dumt att vara sjukskriven då! Men de senaste veckorna....och inte minst, den senaste veckan när min semester nu äntligen börjat...nog är det lite mycket regn?
Ha en fin kväll!
Kram

Ditte sa...

Läcker bild! Och visst sprakar den av färg.
Och vad gäller mjukstart kan den säkert vara bra för en del. Kul att läsa dina svar och i några kan jag med glädje stamma in i.
Ha det gott!

nalta norrland sa...

Läcker bild 🤩 färgsprakande fredag 💕
Vädret här hemma är inte kul. Regn varje dag sedan 16 juli. Åska till och från. Nu typ höst och kyligt med inslag av regn nån del av dygnet 😞
Täby drog vinstlotten ☺️
🤗

Anki sa...

Snygg färgsprakande Google-bild ... kul att du är med!
Alltid roligt att läsa svaren på de fem frågorna :)
Svar: Du har helt rätt ... visst är det en karljohan på Paulas bild! :)

Guldkryckan sa...

Krymper kroppen efter 50?
Hallelujah, då har jag något att se fram emot, är ju 54 för fasen. ;)
Jo, imorgon är det fotboll igen och undertecknad anmäler sig till tjänstgöring.

Ha det bäst nu Bp.

Violen sa...

Härligt färgsprakande bild! Visst kan vi på östkanten av Sverige vara nöjda med sommarvädret med mycket sol och värme. Just idag har vi en toppendag!

Mias Mix sa...

Gillar bilden skarpt! Ja visst har denna sommar varit helt underbar. Vi är hemma igen och just nu njuter jag av lite svalare väder. Och nu är ännu en stornation utslagen, nämligen Norge. Jag tycker det är roligt med lite skrällar.
Hösten har jag inte heller några specifika planer för. Ganska skönt faktiskt. Är 11 tillräckligt sent för att du ska se i direktsändning imorgon? Det är ju inte okristligt tidigt i alla fall :)

Paula sa...

Här är vi i regnlandet just nu. Tycker synd om mina tjejer som haft en sabla otur med vädret, särskilt barnbarnet som knappt sett solen under sina semesterveckor. Och börjar jobba på måndag..
Tänk vilken abstinens du har framför dig när fotbollsäventyret är över, jag kan liksom relatera till hur jag brukar känna efter skid- eller friidrottsmästerskap, eller varför inte OS! Men det kommer ju alltid nya tävlingar.

Hannele sa...

bokmärkena har inte tagit slut

Kina sa...

Det där med att ta itu med det man inte gillar fortast möjligt är egentligen ingen dum idé. Själv drar jag ut på det i det längsta, och då ligger det ju där och gnager!
Bor du i norra noll8land? Varför har jag fått för mig att du bodde söder om Sthlm?
Man ska inte planera så noga, utan ta da´n som den kommer och haka på allt som verkar kul! Ha de´kul!