måndag 14 augusti 2023

Glad måndag





Jamen självklart var det en glad måndag idag. Här kommer några anledningar till det:

- Strålande sol och 23 grader. Underbart!

- Ett insektsbett (troligen en humla) på lillfingrets fingertopp som jag försökte fota med kameran in min vänstra hand. Det gick sådär, men jag fick ett gott skratt. (Se bild ovan.)

- En vänlig person i mitt bostadsområde ville gärna dela med sig av äpplen. H*n hade klämt in papperspåsen mellan två återvinningscontainrar. Ja, det är absolut tanken som räknas. Jag hoppade över äpplena. (Se bild ovan.)

- Det är mycket som ramlar ned på min balkong, men det är första gången jag ”får oväntat besök” av ett hjärta. (Se bild ovan.)

- Premier League hade premiär igår. Först ut var höjdarmatchen Chelsea-Liverpool (1-1) som jag kollade förstås. Ska även titta på Manchester United-Wolverhampton ikväll. En perfekt uppladdning inför Spanien-Sverige imorgon klockan 10.

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

12 kommentarer:

nalta norrland sa...

Inte fullt så GLAD MÅNDAG hos mig 😅 men slutet gott så jag klagar inte 🤫 kunde varit värre.
Hur tänkte hen med äpplena 🤔
Snyggt hjärta ❤️
🤗

LillaSyster sa...

Absolut det är tanken som räknas.
Stackars ditt finger, hoppas att det lagt sig nu. Annars kanske du glömmer det då du tittar på fotbollen?
Trevligt att det "regnar in" hjärtan hos dig =)
Ha en bra kväll det är ljummet och skönt.

LillaSyster sa...

Mina 'Reine Claude' plommon är gula =)

Geddfish ♥ sa...

Ajaj, nej det går inte att fota sig själv med fingra osv. Förstår att det blev besvärligt med fingret.
Den som ville ge bort äpplen, hur tänkte den människan egentligen? Jag själv är intresserad av att få frukt, men på ett sånt ställe???
Hjärtligt fortsatt dag till dig!

Ditte sa...

Instämmer helt i en glad måndag. Har barnbarnspojkarna här ett par dagar och det är verkligen glatt.
Och sol med värme därtill. Behagligt.
Fint att dela med sig av äpplen. Jag hade nog nappat på dem.
Vad gäller fall ner på balkongen slipper vi det. Bor i princip högst upp- Men ett hjärta är ju ok-
Har dock inte följt P.L-. Men ska vara på parkett i morgon när Sverige möter Spanien. Absolut. Och visst håller vi tummarna.

Äventyret framtiden sa...

Lite fint det där hjärtat. Bara att ta emot allt som är hjärtligt en glad måndag. Ser hur du hoppar över äpplena, jämfota, för min inre syn och skrattar lite extra. Tack för den synen BP!

Susjos sa...

Aj för insektsbett, svårt att fota dock! Äpplen mellan containrar???
Men så ljuvligt att få ett hjärta på balkongen, och visst sken solen i Täby idag också? Här "på landet"har vi njutit av ganska mycket sol, kunnat sitta ute när vi åt både frukost och lunch. Men såklart har det regnat lite också!
I morgon sitter vi bänkade kl 10 ja!
Glad måndag som snart blir tisdag!
Kram

Anki sa...

Aj ... men hjärtat var fint!
Tyvärr gick det inte så bra för tjejerna idag ... nu får vi hoppas att de kniper bronsmedaljen i alla fall!

christian sa...

Äpplen i soprum hade jag också ratat, att däremot få ett hjärta....ja det är väl en glad sörprajs!

Carita Liljendahl sa...

Hjärtat! Det är ett tecken ska du se :-)
Jag hade nog inte heller ätit av äpplena men tanken räknas!
Tack för glada måndagsbidraget!

KajsaLisa sa...

Ha ha, tanken var ju god. Du kan ju fortsätta höra äppelmos av dom, han har ju börjat. Jag hann inte med GladMåndag igår kom hem sent från ett gig i Uppsala. Men nu är det redigerat och klart bilderna ligger uppe, jättenöjd med dom.

Paula sa...

Att försöka fota sina fingrar med fel hand är inte görligt, men jag ser att fingret är svullet, så du hittar inte på! Hjärtat var ju jättegulligt, se det som en vacker gest från ovan. Äpplena, ja jag känner till din mask-fobi så jag förstår dig..