lördag 26 augusti 2023

Bokmärke och VM


Idag valde jag ett av LillaSysters bokmärken. Jag menar det pågår ju ett VM i friidrott, så jag tycker att det är väldigt passande. För Fila är ju faktiskt ett av de mera kända varumärken för sportkläder och skor. Tusen tack LillaSyster:-)

Sista omgångrnas VM

Ingen har väl missat Daniel Ståhls guldmedalj i diskus i tisdags. Killen visade en otrolig mental styrka med sitt sista kast. Fantastiskt! Samma sak hände förresten i damernas diskus, i damernas tresteg och i damernas spjutkastning – alltså att segern fastställdes först i sista omgången. Sånt gillas skarpt.

Haruka Kitaguchi - spjut
Tycker egentligen inte om ”kraftsporter” såsom diskus, slägga, kula, spjut med mera. Grenarna är "oestetiska" om jag ska var ärlig. MEN det var så himla skoj att se den japanska spjutkastaren Haruka Kitaguchi som inte var trådsmal utan liknade mera en kvinnlig sumobrottare ta hem segern i sista kastet.

Foto: FIFA.

Frisyrer
Måste säga att årets friidrotts-VM är frisyrernas VM. Vilka fantastiska kreationer, mest på damsidan men även hos herrarna. Säger bara ShellyAnn Fraser-Pryce från Jamaica. Hon är 36(!!!) år gammal och byter hårfärg inför varje lopp hon gör, nästan. I försöken och semin hade hon en gul-orange utfälld frisyr. I stafetten var det två toner av turkos som gällde. Blev riktigt besviken när jag läste att det är peruker…

Foto: FIFA.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

Snygg hårfärg, lite Pippi Långstrump färg 🤩
För nått år sedan - kanske även nu - var det ju nån mörk tjej ned väldans långa naglar i färg som stack ut… tror hon var löpare.
Bokmärket passar ju toppen 👏

🤗

Hanneles bokparadis sa...

passar perfekt för dig, jag behöver byta frisör 🙂

Geddfish ♥ sa...

I min dator blev det ett ENORMT stort bokmärke. Men snyggt, visst!
Till slut kunde jag också klämma in ett bokmärke.

Ditte sa...

Visst passade Filas märke fint idag. Jag har tittat en hel del på VM och nu i kväll 'r det dags för Duplantis.
Visst är det kul med håret och frisyrerna men att det var peruker hörde jag någom av kommentatorerna nämna. De skulle ju inte hinna byta färg annars. visst var det kul att Daniel Ståhl tog sitt guld. Och i kväll håller vi tummarna hårt för "Mondo".
Trevlig kväll-

femfemman sa...

Oestetiska? Är det för kraftiga, stora utövare? Tycker att det är superbra att det finns kraftgrenar för storvuxen och löp/hoppgrenar för de som är lätta/ smala.

Reagerar alltid på att inte duga för att man ser ut som man gör. Men du kanske inte alls tänkte så...

Undrar vad som är nästa idrottsevenemang... är ju utan koll på sånt.

God kväll!

Klimakteriehäxan sa...

Har sett mycket friidrott och det har varit kul! Inklusive peruker och lösögonfransar och jättevackra muskler och övergödda kastare ... och så Mondo, förstås.

Guldkryckan sa...

Ståhl där var ju en bedrift, trodde det var kört när den andre där kastade så långt innan.
Lyckades precis fånga upp min haka så den inte rullade in under soffan. ;)
Varit mycket VM här med ju, spännande.

De där frisyrerna var ju kul, antar jag, haha, jag är inte så modemedveten av mig.

Ha en fin eftermiddag Bp.





Anki sa...

Passande bokmärke ... och hårfärgen fick mig att tänka på Pippi Långstrump :)

Paula sa...

Jag är inte förvånad av att hon bär peruk. Håret skulle ju inte klara alla färgämnen med så snabba byten. Men en färgklick är hon oavsett vilken färg hon har på peruken. Jag har reagerat på en del tjejers ögonfransar, de är så långa och tjocka att jag inte begriper hur de ens lyckas hålla up ögonen! Naturligt? NOT, då föredrar jag sumobrottare...Mondo levererade igår kväll och nu är strax festen över. Men det är nog tur det, så man får återgå till lite mer normal tillvaro och rutiner.Enda rutinerna under tävlingarna har varit hundpromenaderna och måltiderna..

Anni sa...

Här är en som suttit klistrad vid VM varje kväll. Gillar att det händer så mycket samtidigt. Men blir besviken på att det där färgstarka håret är peruker - vilket jag förstås borde fattat. Tänk om hon tappat håret mitt i ett lopp?