fredag 11 augusti 2023

Färgsprakande ”Fem en fredag”: Vecka 32 - Aktiviteter



1. Vad gör du när du känner dig aktiv?
Trampar på Usain Bolt här. Detta har jag gjort förvånansvärt regelbundet de senaste veckorna framför tv:n och alla damfotbollsmatcher som visas.

2. Vad gör du när du lär dig något?
Googlar, bland annat på Wikipedia.

3. Vad gör du när du har tråkigt?
Hoppa in i bilen och styr kosan till ett fik/café/en restaurang.

4. Vad gör du när du gör något för dig själv?
Kollar på fotboll. Läser en bok/deckare.

5. Vad för aktivitet vill du prova på?
Ingen faktiskt. Tycker jag har varit tillräckligt aktiv under mitt tidigare liv;-)

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

LillaSyster är upphovskvinna till "Färgsprakande fredag".

PS. Tycker att bilden jag lägger upp är helt perfekt till båda teman:-) DS.

16 kommentarer:

LillaSyster sa...

Bilderna är perfekta och svaren är så BP♡♡♡ nu har jag plöjt Mikael Reseem's alla deckar böcker i ordning om Erik Sandström. Många fanns tillgänglig på biblio- bara att ladda ner gratis i läsplattan=)
Nu ska jag sätta mig ute med ett glas vin och en ny pocketbok. Ha en fin solig kväll! Kram
Tack för länken och tack för att du är med och sprakar ♡

Hanneles bokparadis sa...

promenerade idag till det lokala bageriet, så varmt att vi kunde sitta i deras trädgård, det blev 6 km

Hanneles bokparadis sa...

Svärdotterns granne hade släpat ut tv:n på gården, drygt 30 vuxna och barn tittade på fotboll ⚽️🇸🇪🇯🇵 Korvgrillning, trevligt intiativ.

Hanneles bokparadis sa...

och Göteborgs Stadsbibliotek visar fotboll på storskärm!

Guldkryckan sa...

En sådan manick borde vi skaffat istället för ett "gåband" här hemma, den står bara där och samlar damm.
Har nog ingen aktivitet jag vill prova heller, förutom att bli månskensbonde, då räcker det ju inte med en balkong tyvärr. ;)

Ha en fin kväll Bp.

Åke sa...

Du jag såg faktiskt matchen i direktsändning. Dom var bra, lite tur av ribban men som Honken sa: Stolparna är mina bästa vänner. Så helt klart kvalar bilden in till Färgsprakande fredag med :)

Geddfish ♥ sa...

Håller med dig där, vi har väl gjort det mesta i våra liv. SÅ många utmaningar som jag har gjort... behövs inga fler.

Äventyret framtiden sa...

Äh, inte har vi gjort det mesta i våra liv...jag har i alla fall mycket kvar att upptäcka och göra. 😊
Matchen har jag förstås inte tittat på, men läser gärna vad du har skrivit om den i alla fall. Mitt i allt så väcks ännu mera intresse än vad jag har lyckats få via dig. Ge inte upp BP, mitt i allt så är jag också ett fotbollsfan.
Färgrikt, absolut!

Paula sa...

Jag har tydligen lyckats missa den färgsprakande VM-loggan! Den är ju jättehäftig! Och Usain Bolt är också läcker, aldrig sett en sån mackapär. Har haft en motionscykel, o herrejöss vad ont i häcken jag fick! Exet fick rätt, efter en vecka ville jag inte se fanskapet längre. Du sitter alltså bekvämt i en vanlig stol medan du trampar?
Ja grattis till segern idag, gläds med tjejerna och hela svenska folket, hoppas turen håller i sig!

Ditte sa...

Så snygga bilder! Perfekta! Och visst är de också färgsprakande! Vad gäller Usain Bolt så kommer jag sent att glömma när vi såg hans världsrekord i Peking 2008. Minnesvärt.
Kul att läsa dina svar. Känner igen mig i en del.
Har ingen bil så en sådan kan jag inte hoppa in i. Men jag bor på Söder och behöver bara ta mig ut för att det ska bli lite extra fart.
Gör något för mig själv? Ofta. Träffar gärna vänner, läser eller tar en sväng på Söder eller Gamla stan.
Ja, aktiv har jag också varit. Nöjer mig nog nu med gamla meriter. Men segla skulle jag gärna göra.
Och som ett + idag. Ett stort. Matchen! Hurra!

Musikanta sa...

Verkligen huvudet på spiken när när det gäller den färgsprakande fredagen! Visst är det roligt när Sverige vinner, men tyvärr är jag inte så intresserad av damfotboll så det blev ingen titt här på TV. Skam till sägandes tycker jag det är roligare att se på de (många gånger) snygga och skickliga fotbollskillarna.
Ingrid som önskar dig en fin helg.

Klimakteriehäxan sa...

Har du märkt nån effekt av samlivet med Usain Bolt? (hade aldrig sett en sån förrän du visade din)
Det var onödigt spännande med matchen i förmiddags ... tur man hinner ta igen sig till tisdag!

Susjos sa...

En färgsprakande bild, helt klart...och så himla kul att Sverige vann idag!
Din Usain Bolt, haha, var ju tvungen att kolla in länken för att se vad du menade! Han e bra alltså?
Håller med Lillasyster här, verkligen BP svar på dina frågor , härligt! ;-)
Nu måste jag in till Guldkryckan och läsa hans inlägg idag om matchen!
Ha det gott!
Kram

Anna i Portugal sa...

Det är verkligen en färgglad logga! Även jag har haft matchen på idag, kollat lite när kommentatorerna gick upp i falsett, så såg målen. Får nog kolla med ett öga på tisdag med. Läsa gillar jag också, men min lista på saker jag vill prova på och upptäcka i livet är lång, den kommer innehålla många saker jag inte hann göra den dagen jag dör. Men fram till dess vill jag leva och upptäcka och prova nytt. Ha en fin helg!

Angelgirl - Åsa Danielsson sa...

Här kommer en sen kommentar.. Härliga färger i loggan :)

Tyvärr hade jag lite annat på min schema igår, så fotboll uteblev hos mig. Hoppas det gick bra för dem iaf?

Trevlig helg! :)

Kina sa...

Trampa på du! Det var en fräck variant av motionscykel tycker jag. Det gäller att inte ha tråkigt för ofta för då får du trampa som bara den sedan. Fast jag har för mig att du är ganska liten och nätt, så fikat är kanske inte så farligt för din del. Det är det för mig, så jag skulle nog verkligen behöva en Usain i mitt liv. Ha det gott!