söndag 14 augusti 2022

Skyltsöndag #379

Har skärpt mig en aning jämfört med förra Skyltsöndagen. Tre nya veckofärska skyltar blev det. Och det i högsommarvärme med 28 grader. Inte illa om jag får säga så själv;-) Enjoy!
 

Vet inte vad det är med färgkombinationen svart och gult? Men den syns bättre än andra kombinationer. Nu pratar jag inte om fotbollsklubben AIK;-) PSS är ett företag som håller på med profilreklam. Logotypen är förvillande lik PS5 – Playstation 5 alltså. Smart!

Den här mjukglassmaskinen hittade jag på stamstället Startboxen. Soft Republick är ett rätt fyndigt namn, även om jag inte förstår anknytningen till just mjukglass. Soft = mjukt; Republic = engelska för republik; blick = ögonkast, syn. Förstår ni?

Har ju sagt det ett antal gånger – ett besök hos Lidl resulterar alltid i minst en skylt. Här ser ni en fotboll med Chelseas logotyp. Täby verkar inte vara Chelsea-land, då den orange skylten på fotbollen säger att den är nedsatt i pris. Nej jag köpte den inte. Jag håller på Liverpool;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

15 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Häpp, här ligger Liverpool närmast hjärtat också. :)
PS5 ligger på önskelistan här hos mig, men än så länge tycker jag att jag klarar mig med PS4.
Smart reklam där tycker jag också.

Mjukglass är gott oavsett vilken maskin man har. ;)

Ha det bäst Bp.

femfemman sa...

Bollen hade jag gärna köpt. Bara för att den var cool.
Gick ju f.ö. Bra för båda lagen från mitt närområde idag. Värnamo oavgjort på Frirnds...strongt...och Elfsborg fick äntligen en vinst...mot stackars Norrköping!

Åke sa...

Men glass som är sågat :) Profildekoren var ju snygg. Liverpoollla dagar i veckan :)

Åke sa...

Så gott ska ska det ju stå såklart 🤗

Susjos sa...

Mjukglass är den godaste glassen. Kanske kommer jag till Liverpool på ESC nästa år? Fast Chelsea-bollen var ju snygg!
Ha en fin söndagkväll!

Äventyret framtiden sa...

Näpp, jag förstår inte heller varför det heter Soft Republick men har försökt få ett svar på det med att googla och undersöka. Gick dock på flera nitar i försöket. Som fd marknadsförare kan jag tänka mig att det är just det som önskades, det som jag har hållit på med, att försöka ta reda på varför det heter som det heter och samtidigt har märket fastnat många gånger om i något av hjärnans alla diken. Nu sitter namnet, lita på det. :)
Mjukglass är god glass...
Fotbollen är läcker fastän det är fel lag.
Ha det gott!

nalta norrland sa...

Är en av de få som inte gillar mjukglass 🍦
Gillar dock bilen och färgsättning gult och svart hör att den syns, vilket troligen är meningen 😜
När det gäller fotboll vare sig det är engelska jag eller svenska då har jag inte nån åsikt.
Bra skyltat och att Du hittar nya skyltar varje vecka är en bedrift.

LillaSyster sa...

Glass har jag ätit hela sommaren, men inte en endaste mjukglass.
Bra jobbat i värmen.

Klimakteriehäxan sa...

Är inte galen i mjukglass - namnet är för mig obegripligt.
Gult och svart syns bra, absolut. Inte min idealfärgkombo ändå!

Anna i Portugal sa...

Älskar mjukglass, och maskinen är läcker. Men varför den heter som den gör begriper jag inte. Smakar säkert ljuvlig ändå :)

Ditte sa...

Snyggt skyltat!
Och visst syns svart och gult. Och det vet nog etaget också- En snygg logga också-
Glassmaskinen är färgglad och kul- Och eftersom det ser ut att vara just mjukglass så passar ju soft. Men just Republick . Men jag förstår din tankegång-
Bollen hade en snygg färg men vad gäller engelska lag så är jag inte så insatt.

byblixtra sa...

Snyggt placerad reklam på bilen. Svart och gult är varningsfärger just för att de syns så bra.
En sån läcker glassmaskin hos Startboxen.
På Lidl verkar det mesta finnas i alla fall i omgångar. :-)

Paula sa...

Du fick in två fotbollslag på sätt eller annat, inte illa! Själv gillade jag maskinen bäst, framför allt i logon, någon mjukglass har jag inte smakat denna sommar.

christian sa...

Ja det finns ju vissa färger som passar bättre ihop än andra, UTAN att associera till något lag.
Lidl å engelsk fotboll har inte mkt till övers för, mjukglass däremot är gott.
Jag skulle vilja tolka det som "lick" slicka . . . kan det va nåt?

Ha en bra vecka!

Anni sa...

Tänkte också "lick" men då återstår repub ...

En annan håller sedan tonåren på West Ham, men den bollen lär aldrig säljas ens på Lidl!