onsdag 9 maj 2018

Spontan konversation hos Mobildoktorn



När man envisas med att inte byta mobiltelefon varje år utan nöjer sig med en väl fungerande iPhone 5S med sisådär 6 år på nacken är det ganska så naturligt att den lider av ålderskrämpor. Märkte att startknappen gick trögare och trögare för varje dag. Alltså beslutade jag mig för att uppsöka Mobildoktorn i Täby Centrum igen.

Batteri
Har varit där förut och kunnat glädja mig åt den otroligt trevliga och kunniga personalen, för att inte tala om hur snabbt killarna jobbat. Det räckte med att visa upp mobilen och killen kom med en diagnos på mindre än tre sekunder.

- Det är inget fel på startknappen utan det är batteriet det är fel på. Det har expanderat och buktat ut skärmen. Det är bara en tidsfråga innan telefonen exploderar. Det hände en kund nyligen.

Den trevliga killen
Mindre än en timme senare var mobilen klar (nytt batteri och ny display) till det facila priset av 795 kronor. Fantastiskt! Berättade att jag hade en blogg och frågade om jag fick ta kort på killen.

Kille: Visst får du göra det. Får jag titta på det.

BP: Självklart, om du vet hur man visar bilder på min Sony.

Det visste han inte…

BP: Vad heter du förresten?

Kille: Habi.

BP: Vilket fint namn. Betyder det nåt?

Habi: Ja, den älskade.

BP: WOW, så tjejerna står i kö va;-)

Habi: Hahaha! Nej, inte riktigt. Jag är gift.

13 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Här fick du bra hjälp och han bra reklam!!

Geddfish ♥ sa...

Skönt att du fick bra hjälp! Jag skulle aldrig våga laga en gammal mobil. Jag är väldigt snabb med att skaffa nytt isf.
Men du fick proffsig hjälp och gott bemötande, det betyder allt.

Ditte sa...

Vilken solskenshistoria! Och tack för tipset om "Mobildoktorn" i Täby C. Hit tar jag mig gärna om behov uppstår.
Bra pris och bra service uppskattas verkligen.
Och du har en "fån" som går ett tag till.

KajsaLisa sa...

Kul att det finns sådana butiker, skall lägga det på minnet jag hade ett helvete att hitta ett batteri till min över tre år gamla Samsung. Hittade en litan butik i Sollentuna.

Steve sa...

Trevlig doktor.

Emma, Sol som sol? sa...

Bästa reklamen för butiken! Skönt när man får snabb hjälp och man känner sig nöjd.


Tycker det är bra att du försöker laga, folk ger oftast upp för fort och lätt med alla prylar. Själv har jag krånglat med brödrosten men den är nog bortom räddning och så är det nog billigare att köpa ny än att få den lagad. Konstigt nog.

Ama de casa sa...

Huvva! Lät väldigt läskigt med att den kanske var på gång att explodera, telefonen.

Himla bra hjälp till ett bra pris - fast med det här braiga reklaminlägget har du gjort dig förtjänt av en gratisreparation nästa gång :-)

Susanne sa...

Hahaha, det var nod det märkligaste kundsamtal han haft ;)

Monica sa...

Kul med bilder på ungdomar som faktiskt pratar
med varann, inte så vanligt längre.
Synd om fisken där den ligger och glor på en
med sin ledsna blick.
Min styvfar var konditor men själv har jag aldrig
lyckats med baket varken småbröd eller matbröd.
Saknar min gamla Sony/E mobil som var 10 år gammal
när någon tyckte sej behöva den bättre än mej när
jag låg sjuk på Danderyd, efter det har jag varken
bilder eller telenr i mobilen.
Ha det skönt i solskenet :-)

Carita Liljendahl sa...

Härligt inlägg! Du borde vara lokalreporter - du har precis den spontanitet och mod som behövs :-)
Snygg kille - jo!

nalta norrland sa...

Min gamla mobil... den som icke var en smartphone, fick ju typ samma fel, fast där så lossnade typ baksidan på mobilen då batteriet plötsligt växte och tog så stor plats att själva mobilskalet sprack å då menar jag ju inte ett sådant skal man har på sin smartphone.

Bra med bra bemötande och kunnig personal.

Elin övertog min iPhone5c då jag köpte mig en ny... jag har en iPhone 7 plus. Den mobil Elin har är typ lite drygt 4 år.

Christian Lehmann Gisler sa...

Haha, kul inlägg och roligt med kunskap och service, det är en sällsynt företeelse idag!

Anni sa...

Vilket fint namn, han var säkert ett efterlängtat barn när han föddes. Gulligt till tusen. Hoppas han fick adressen till din blogg också.