söndag 11 september 2016

Skyltsöndag #70

Av förklarliga skäl har jag inte varit i stan den gångna veckan, så inga skyltar från Claes-Göran. Idag får det bli två bilder med skyltar från förrförra veckan samt tre dekaler som jag upptäckt på hemmaplan. De sistnämnda är inte så tokiga heller om jag får säga så. Och hade det inte varit för bild nummer 2 hade jag till och med lyckats med en röd tråd idag - typ skyltar på fyra hjul;-)


När jag såg den här dekalen var jag helt säker på att företaget sysslade med hembesök, städning med mera hos äldre personer. Jag kunde inte ha haft mera fel. Serve You sysslar med kommunikationslösningar - zzzzzzzzz.


När jag såg den här bussen (i min favofärg) slog det mig att den kunde fungera riktigt bra som transportmedel i rusningstrafik. Men nej, affärsidén är såklart en helt annan. Bussen ska ta personal till kick-offs, skolklasser på utflykt, idrottslag till bortamatcher och folk på studieresor.


Att PCB klassas som miljöfarligt avfall vet ju alla. Skylten på den här containern är dock aningen förvirrande. Fisken liknar en fallfrukt och ruttnar på gräset. Det har den nog gemensamt med en himla massa äpplen och plommon just nu. Men i motsats till frukter som inte luktar brukar ju döda fiskar på land stinka ganska så omgående. Glasklar koppling till miljöavfall alltså;-)



Alla dessa skyltar satt på en och samma bil. För många budskap på en bakruta kan jag tycka. För om jag sitter i bilen bakom och vill läsa dekalerna, så kan det ju lätt hända att jag kör in i bilen framför. Å då kan jag verkligen hålla mig för skratt, med eller utan en dotter i baksätet. Nu stod bilen stilla och jag skrattade gott åt texterna. Observera även de coola speglingarna i rutan. Riktigt bra tycker jag, även om jag hade föredragit en nyputsad bakruta här;-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

23 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Det är ingen brist på fantasi hos dekalmakarna - det är ett som är säkert :)

KajsaLisa sa...

Det saknas ett budskap i mitten på rutan, "se upp när jag lägger i backen jag ser inte ett skit bakåt med all den här texten".

Susjos sa...

Du hittar skyltar i alla fall, trots sjukdom (som jag hoppas du är bättre ifrån!)
Vår färgglada förlossningsläkare jobbade i fredags och jag visade henne din blogg och fotot på henne, och visst kände hon igen sig! Hon hälsade också att det går alldeles utmärkt att färga håret som hon fast det inte är rakt, men det behöver vara kort hår ;-)

Guldkryckan sa...

Ja sjuttan....bra med buss, gärna en i den färgen....fint som snus.
Har ju klarat mig ifrån sjukdomssymtom här en tid, tacksam för det.
Hoppas allt är bättre med dig nu.

Hade bilder i bakrutan när jag hade bil också, mest i min ungdom.
Kommer inte ihåg om de var så roliga men de fanns där iallafall.

Ha en fin kväll nu BP.

Comsi comsa sa...


Titta du lyckades fantastiskt bra trots sjukdom. :D))

Kram och en fin kväll ❤

Geddfish ♥ sa...

Eminent! Lysande! Färgglada skyltar på 4-hjulingar.
Ibland kan det vara bra att ha ett skyltarkiv, ifall...
Hoppas du har kryat på dig nu! Kvällskram ♥

Stare Ström sa...

Hoppas din magsjuka är över. Tur det finns dekaler att roa sig med på hemmaplan!

nalta norrland sa...

Den där dekalen med dottern finns i fler utförande ;-)
Vanlig förr x antal år sedan bland de 18 - 20åriga killarna som körde runt samhället med sina "häftiga" bilar :)

Jag hoppas Du mår bättre nu och får starta den nya veckan frisk å piggelin :)

Ditte sa...

Tack för goa skratt och fina skyltar. Du har verkligen lyckats bra och det brukar du ju göra.
Du är fena på att fånga det där "lilla extra".
Men lite farofyllt är det med så mycket text i rutorna på en bil. Man får se upp! Och framåt!
Speglingarna lyckades du ocskå kanonbra med.

Ulla Maria sa...

Jag tackar för härligt humörhöjande och varierad skyltning. Det var också pedagogiskt upplagt med den uppiggande limegröna vitaminkicken efter de mer sövande kommunikationslösningarna. Den ruttnande fisken var kanske inte så pigg men jag gillar din kvicktänkta fundering kring den.

Emma, Sol som sol? sa...

Alltså vet du hur en kubikmeter äpplen under trädet luktar när den inte har tagits om hand? Fyllefest för getingar och andra kryp! YICK!

Susanne ❤️ sa...

Vad du fixat helt underbara skyltar trots att du inte mått bra du är fantastisk ❤️
Mina blir rena toalettsigns haha Mot det här !
Tack för härliga skratt och stor varm energikram
❤️❤️❤️

Anki sa...

Många snygga skyltar ... som alltid! Jisses så många dekaler på den röda bilen - och läckra speglingar också :)
Hoppas du mår bra igen!

Kolonilotta sa...

Den där bussen påminner lite om psetybussrn jag la ut för några veckor sen! :)

För många budskap på samma bil kan ju verkligen ställa till det om man koncentrerar sig på att läsa allt under körningen! Tur att jag alltid sitter på passagerarsidan och i lugn och ro kan läsa allt i min väg! ;)

Marina sa...

Kanske lite för många budskap på en och samma bakruta...

cat sa...

Hoppas att du mår bättre nu! Du har ju lyckats hitta många skyltar/dekaler utan att vara i stan, så bra jobbat.

Steve sa...

Bra jobbat m t p dina åkommor.

Mias Mix sa...

Skönt att du är på benen igen! Bra skyltning som alltid och som sagt, nästan en röd tråd. Containern sätts väl på ett fordon med 4 hjul :)
Himla snygg färg på bussen!

Ama de casa sa...

Härligt skyltat trots att du inte har orkat kolla in C-G :-)

Men bild nummer två tycker jag allt platsar i kategorin "på fyra hjul" ;-)

Anita Malta sa...

Tycker jag ser en tydlig röd tråd i dina skyltar, inte bara "på fyra hjul" utan också att de är så typiska sånt som Beate ser men inte vi andra :-D Fast dekalerna på den röda bilen är nog ganska så lätta att lägga märke till och visst är speglingarn du fick med läckra. Att rutan inte är ren kan jag förstå med tanke på att det ser ut som om bilen står parkerad intill en byggarbetsplats :-)

Svar: Jo, jag köpte den faktiskt, trots att maken också tyckte att den var gräslig, trots att den var dyr och trots att jag är medveten om att jag ibland gör impulsiva inköp som jag efteråt ångrar. Men än ångrar jag ingenting men kan medge att den var lite svårplacerad här hemma och har ännu inte funnit sin rätta plats. I boxrummet ska den iallafall inte hamna, där är det redan fullt :-D

Olga T sa...

Hoppas du mår bättre! Det där tar på krafterna....

Carita Liljendahl sa...

Många fyndiga texter hittar du!
Jag kunde bli lite mer mångsidig i min skyltning, jag med :-)

Unknown sa...

vissa dekaler fyndigare än andra,
Helt klart en röd tråd och mycket läckert.
/kiki