lördag 3 september 2016

Lite färgterapi

Som jag berättade igår var väderprognosen för stor-Stockholm inte speciellt tilltalande denna lördag. Det förutspåddes regn hela dagen. Kan lugnt säga att det var totalt överdrivit. Det var visserligen mestadels grått ute, med endast en enda liten regnskur klockan 17:00 som var över på 10 minuter. Å då visade termometern ändå 19 grader. Men faktum kvarstår att det var en ovanligt grå dag denna annars så soliga sommaren. Alltså tänkte jag genast bjuda er på lite färgterapi. Enjoy!


Den ena rulltrappan vid Östra Station har fått vara kvar i regnbågsfärger sedan Pridefestivalen i början på augusti. Bra där!


Stenarna är visserligen färgglada, men varken budskapen eller utförande är speciellt tilltalande tycker jag.


Dessa sparbössor däremot är minst sagt annorlunda. Dom blir man glad av. Dessutom står sparbössorna på en limegrön duk och har en orange prislapp. En bonus - åtminstone för mig:-)


Fler och fler bär cykelhjälm här i stor-Stockholm. Till och med jag skulle kunna tänka mig en så färgglad hjälm. Inte töntigt alls:-)


20 kommentarer:

Meta sa...

Ja du där var det färggrannt inte min stil då precis men man kan ju gilla det ändå.Rulltrappan var häftig Nog är det roligare att ha hjälm om den är kul åxå.På tal om väder som alla gör nu så har det regnat en del och solen har skinit men bara 17 grader kan jag ståta med. Så det kryper skata men säker ner mot noll. FYYYYY
Ha nu en fin söndag
Kram Meta

nalta norrland sa...

17 + grader låter ju helt okey, här har temperaturen pendlat mellan 7 till 13 + grader under dagen, delvis regnande fram till kl halv 1 typ sedan uppehåll :)

Färg gillar jag :) rulltrappan var mycket tilltalande :)

Ditte sa...

Inget dagsregn här inte!
Men vid 17-tiden öppnade sig himlens portar och det vräkte ner i ca 20 minuter och sen kom lite halvsoliga glimtar.
Jag tackar för din "färgterapi", behövdes idag, och rullisen vid Östra gillas extra.
Sparbössorna var pigga och jag kan gärna tänka mig att någon av dem kunde flyttta hem hit.
Tyvärr är jag dålig bärare av cykelhjälm, men en liknande färgglad variant skulle kännas riktigt bra.

Susanne ❤️ sa...

Tack för en underbar färgterapi det behövde jag denna gråa dag ;)
Rulltrappan var härlig, stenarna fina men som sagt helt intetsägande texter :/
cykelhjälmen var härlig och då syns man verkligen också .

som du sa också BP tur att alla inte gillar samma haha men bubbel gillar du väl ???
och en undran vilken är den bästa deckaren du läst? förstått att du gillar dessa ?!
jag verkligen sträckläste Keplers Stalker jag som annars inte alls läser deckare, men tittar gärna på dom på TV ;)
Kram och Godnatt sötnos

nalta norrland sa...

Å men tack 👍😘

Ama de casa sa...

Men alltså... Jag gillar ju rulltrappor skarpt i vanliga fall, men den där var verkligen nåt utöver det vanliga! Älskar den! Mer rulltrappor åt folket - och helst färgglada sådana :-)

FREEDOMtravel sa...

Vilka härliga färger du bjuder på idag! Färg kan behövas på hösten, även om det inte blivit så mörkt ännu. Jag tyckte vädret var fint igår, förutom just nör vi promenerade hem tillPeters son Robin (Fridhemsplan) för att gratta på födelsedagen. Just då började det förstås ösregna ;)

Comsi comsa sa...



Tack! Nu känner jag mycket piggare av denna färgexplosion. :D))

Kram ♥

Carita Liljendahl sa...

Så härligt med alla dessa sprakande färger! De fick mig på riktigt gott humör! Tack för vitamininjektionen så här i influensatider :-)

Monica sa...

Rulltrappan är väldigt läcker:-)
Gillar sparbössorna och stenarna trots
att jag till skillnad från dej inte är
så förtjust i färger.
Mor har klarat sej bra så här är det lugnt
för tillfället vilket känns helt rätt;-)
Ha det bra

Eva Trillian sa...

Ett blogginlägg att minnas finns och bläddra tillbaka till senare i höst när livet känns grått!

Geddfish ♥ sa...

Ett inlägg helt i min färgsmak! Särskilt rulltrappan.
Behöver inte säga mer..... än tack!

TantGlad sa...

Det är ALLTID trevligt med färg i tillvaron. Man blir så glad av färg. Häftig rulltrappa. Den gillar jag. Tumme upp.

Tack för ett färgglatt inlägg.
Ha det bra!

KajsaLisa sa...

Häftigt, dom verkar h kraftigare belysning där än vad dom hade i rulltrappan på Centralen.

Steve sa...

Varför misshandla stenar på detta sätt?

Hanneles bokparadis sa...

helt i min smak!

Anders W sa...

Är det så det är? Man bär sin hjälm istället för att ha den på ...

Mias Mix sa...

Underbar rulltrappa! Vi får nöja oss med regnbågsfärgat övergångsställe här.
Väldigt färgglatt hos dig, man blir så glad av färger! På tal om cykelhjälmar läste jag om en ny typ av hjälm, en liten krage man har runt halsen och om man trillar fungerar den som en krockkudde och blåser upp sig. För alla som inte vill förstöra frisyren :)

Anni sa...

Din rulltrappsbild är hundrafemtio gånger bättre än min! Jag tror att färgerna kommer att vara kvar - snacka om att de gör en glad!

Själv har jag en kexchokladmönstrad cykelhjälm - inte mina färger men den är unik!

Beppan sa...

Man blir verkligen glad av färger! Den där rulltrappan är ju bara så häftig - liksom hjälmen! Kul sparbössor också - men var tar man vägen när man vill tömma dom? Bankerna räknar ju inte pengar numera...