måndag 26 september 2016

Helgbilden

Idag tänker jag bjuder er på en ballongfärd. Ja inte från luften då (skulle aldrig våga mig på en sådan tur), men väl från marken eller rättare sagt från balkongen respektive genom köksfönstret. Fotona är tagna strax efter klockan 18:00 igår. Samma zoom på alla bilder. Ofta blir man ju positivt överraskad när man öppnar bilder i datorn. Så även i det här fallet. Jag menar att ”inramningen” för ballongfärden var en underbart blå himmel upptäckte jag ju, men att solnedgången speglade sig i det läckra ballongtyget såg jag inte när jag klickade. Visste inte heller att jag på något konstigt sätt hade lyckats med att fånga brännaren i aktion. Är återigen riktigt nöjd med bilderna. Och ”I love my zoom” :-)


Här kommer ballongen inflygande över mitt bostadsområde.


Nu har den kommit till min balkong och flyger sedan över byggnaden.


Efter en liten språngmarsch mellan balkongen, vardagsrummet och köket befinner sig ballongen nu på andra sidan huset, där det är skugga, men brännaren lyser ju upp tyget.


Här går ballongen ner för landning och solen speglar sig återigen i tyget. Landningsplatsen ligger cirka 500 meter bort.

Fler Helgbilder hittar ni hos Marit.

27 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Så vackra bilder! :) Jag skulle vilja åka luftballong någon gång! :)

Haha nej inlägget om barnmat var kanske inte riktigt din målgrupp. Det hade varit illa om du börjat käka sådan mat :) Jag är glad Hugo rata den ganska snabbt och hellre åt samma mat som oss! :)

Cancerskiten tog död på en människa igår. En väns mamma Därav fuck cancer inlägget. Men tycker det räcker med cancer nu, min mors systers man har med fått cancer.

nalta norrland sa...

WOW bra fångat :)

Comsi comsa sa...


Herrejösses så bra fångat. Helt otroligt!!! Stor stjärna till dig.

Kram ❤

Unknown sa...

Läcker ballongfärds serie. Inget jag längtar efter heller, alltså att sitta i den där korgen men gillar att kolla på dem mot himlen.
/Kiki

Ditte sa...

Fantastiska bilder! Du har lyckats igen! Visst är du en duktig fotograf, helt klart, men det är skillnad mellan en kamera med bra optisk zoom och en mobilkamera. Kan inte hjälpas! Och det märks så väl i upplösningen av bilderna.
Jag har provat att åka ballong ett par gånger och skulle gärna göra det igen.
Tror du också skulle gilla det.
Tack än en gång för dessa härliga bilder.

Geddfish ♥ sa...

Åhhhhhh!
Jag hade ju en blivande luftballongsuppstigning på Lidköpings torg en eftermiddag, men det blåste för mycket, sorgligt.

Här har du ju fångat ballongen SÅ suveränt! Jätteläckra bilder! Kanon! Fått med allt. Både korgen och brännaren in action, wow!

Tack för härliga bilder!

Mias Mix sa...

Vilka pangbilder!! Helt toppen. Och det är ju din färg också :) Extra roligt att du fick med brännaren.
Tack för dina komplimanger! Klippte bara, det var Kanada-solen som blekte håret :)

Ulla Maria sa...

Suveräna bilder. Omöjligt att välja ut en favorit då jag tycker alla har något speciellt att komma med.

Biggeros sa...

Så häftigt fotat!!
Jag skulle vilja åka luftballong 🤗 Vilket äventyr från ovan. Du fick även vara med om en tur från nedanför ( balkongvy)Kram🤗🤗

KajsaLisa sa...

Snygga ballongbilder mot den knallblåa himlen. Ifall du vet varifrån dom startar kan du åka bort dit och få med flera, dom brukar starta i grupp sen sprider dom sig.

Ama de casa sa...

Verkligen läckra bilder! :-)

Jag åkte ballong 1988. Gav Anders en sån tur i 30-årspresent (en tur för två, jag är ju inte dum heller... ;-) )
En fantastisk upplevelse!

Susanne ❤️ sa...

Vilka fantastiska bilder , jag har aldrig provat men vill våerkligen orova :)ser verkligen så fridfullt ut :)
Känns bara som man inte har tid haha och försöka få ihop ngt med mannen som arbetar lika mycket han hmmm
Vi har sagt att vi får göra sånt när vi blir pensionärer ....
Du förstår vilken lista vi kommer att ha samlat ihop , man kan ju fråga sig om vi kommer hinna med allt då ;)
Stor varmkram till dig !

Steve sa...

Vilken läcker bildserie. Du lyckade verkligen skapa dramatik i den sista bilden då det ser ut som en kraschlandning bland träden.

Eva Trillian sa...

Snyggt fotad bildserie :) Det är så man vill åka med på en tur!

Marina sa...

Jättefina färger! Det finns en del av mig som säger att jag skulle vilja testa och en del som då tydligt säger "Varför då"?

Susanne sa...

Vackra bilder. Lagom att se luftballongen på det här hållet, skulle aldrig åka en.

cat sa...

Wow, snyggt fångat! Skulle heller aldrig ge mig upp i en luftballong. Kan nog inte tänka mig något värre. Min höjdskräck skulle förmodligen kicka in tre meter upp.

Anni sa...

Det där överraskande att upptäcka något i datorn som man inte såg när man tog bilden, det är en speciell känsla! Ibland är det något superbt som din eld, ibland något man helst hade velat slippa.
Ritkigt läckra bilder, speciellt med kvällsolens varma färger!

Emma, Sol som sol? sa...

Det var riktigt vackra bilder!

Anki sa...

Wow - vilken snygg bildserie! Bra fångat med kameran! Jag skulle inte heller utsätta mig för en tur med ballong ... är alldeles för feg för såna äventyrligheter :)

Anita Malta sa...

Himla bra ballongbilder !!! Den lilla korgen ser verkligen liten ut, jag har faktiskt suttit i en det var visseligen "bara" 24 år sen när vi gifte oss maken och jag. Ja, inte precis när vi gifte oss för det gjorde vi i kyrkan men några dagar efter :-D
Du har inte bara en bra kamera, det är en kombo eftersom den som tar bilderna också måste vara bra.

Susjos sa...

Verkligen häftiga bilder! Å detta underbara väder!!!
Nja, ballong vet jag inte om jag skulle prova, konstigt nog har jag ju "parasailat" eller vad det heter, upp i luften efter en båt på Korfu förra året ...men då hade jag en del Ouzo i kroppen, hihi!

Days by Johanna sa...

Vi vet att cancern mor har inte är ärftlig. Hon skulle delta i en studie, så det togs prover, var den ärftlig fick hon vara med. Så hennes blod åkte över till usa för testas. Och hennes var inte ärftligt, så hon fick inte vara med i studien, skönt på ett sätt.

Beppan sa...

Så skoj att få uppleva flygningen på nära håll! Härliga bilder!
Jag skulle aldrig ge mig upp i en sådan farkost - men mäktigt att få se från marken.

Carita Liljendahl sa...

Ja, dom där ballongerna minns jag också - de hör liksom Stockholm till!
En gång hörde vi ett väldigt väsande utanför balkongen. Trodde den skulle nödlanda på gräsplanen bakom Marknadsvägens hus :-)
Men den kom upp igen!

anemonen sa...

Wow wow säger jag för detta inlägg och en ballongfärd ligger högst på min önskelista. Jag har varit uppe en liten bit i ballong med sonen när han var barn och då fick jag blodad tand. Så en ballongfärd har jag att se fram emot. Kanske kan det bli min 70 årspresent. Bilderna blev toppen.

Annette sa...

Vilka bilder! Så snyggt fotat! jag säger ju hela tiden att du har öga för det där.

Nu tror jag att den värsta speedläsningen är över för min del, så nu borde jag hinna hålla mig uppdaterad litet bättre framöver. Här har det ju hänt en hel del har jag hunnit se :)