onsdag 28 september 2016

Den storstockholmska befolkningen idag

Ja, så kom det äntligen. Regnet som så många hade längtat efter. Det ösregnade hela natten och höll på till lunchtid idag. Sedan var ordningen återställd, åtminstone delvis. Å hur den storstockholmska befolkningen ser ut under och efter ett skyfall har jag tänkt att presentera för er ikväll. Enjoy!


Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Den här byggnadsarbetaren hade rätt mundering på sig. Har faktiskt aldrig sett en sådan byggregnrock förut. Nå't för dig kanske KajsaLisa - om du tröttnar på din gröna regnrock alltså;-)


Roslagsbanans station vid Täby Centrum ska städas oavsett om det regnar eller inte. Observera att det röda stoppljuset ser ut som killens öga. Lite utomjordning över honom;-)


Odenplan klockan 11:00. Paraplyet är minst storlek XXL.


Klockan 13:00 Mörby Centrum. Ordningen är återställd.


Klockan 17:00 Täby Centrum. Sa jag att det inte finns dåligt väder utan bara dåliga kläder? Jag kan ha haft fel där. Sa jag att ordningen var återställd? Jo, det var den i och för sig, fast kanske ändå inte.

20 kommentarer:

Kolonilotta sa...

Helt underbart att se och uppleva en sån här dag. Började som sagt med spöregn, typ, och sen kom solen fram flera ggr! :)

Meta sa...

Vad härligt att ni med får vara med om den dyrbara varan som regn är just ni i vårt avlång land. hihi.
Jo du det blir russin av druvor när de torkar om du missat det .
Ha nu en bra mitt i veckanskväll
Kram Meta

Geddfish ♥ sa...

Kul att se er bortskämda 08:or i regnmundering ;)
Jodå, jag cyklade iväg i morse i regnställ. Cyklade hem utan regnställ. Sen kom en skur och sen vart det sol hela dagen.
Tack för bländande regnbilder ;) och ha en go onsdagskväll ♥

Comsi comsa sa...


Ha ha ha, du är för härlig...:D))

Kram ❤

Emma, Sol som sol? sa...

I Sverige finns det i alla fall riktiga regnkläder. I Spanien har man att välja på att fälla upp paraplyet eller inte.

Och mitt paraply är nog modell XXXL, hela familjen får plats under och det är vackert rött! Går precis in på bredden i bagageluckan.

Och det är så härligt med sol och värme efter en rensande regnskur!

Maria sa...

Hahahaha - vilka härliga bilder!! Bäst att passa sig så att man inte hamnar på din blogg de närmsta dagarna. I morgon eftermiddag intar jag och större delen av min familj storstaden och ser fram emot 4 regnfria dagar!!
Kram

nalta norrland sa...

Tack för att Du delar med Dig dagens bästa bilder :)

Här har det regnat, lite, men jag har kunnat gå promenader å jag har varit på BHK så jag klagar icke.

nalta norrland sa...

Jooo jag skulle ju säga att jag har inte sett en enda människa i regnkläder eller med paraply idag.
Norrlänningar är ett tåligt släkte ;-)

Olga T sa...

Här har vädret varit detsamma. Jag, som skrev att jag vant mig vid det soliga och varma vädret, blev ju totalt förvånad över detta vädret idag. Men det var inte kallt. Bara regnigt och blåsigt.

FREEDOMtravel sa...

Japp, idag var det paraply som gällde för min del. Peter slapp nog regnet med fick istället skjuts av sin son Robin i husbilen! (eftersom han inte kunde komma inte i en vanlig bil pga ryggskottet) till naprapaten. Inte bra ännu dock, har ny tid på fredag...

Ditte sa...

Lite ovanligt att se regnbilder från den svenska huvudstaden, men bra att påminnas om att regn finns och hur man kan klä sig och vad som kan vara praktiskt.
Du har fångat alla varianter alldeles förträffligt.
Även här hade vi regn i natt men det var då det- solen har sedan varir vänligt sinnad och nu på kvällskvisten kommer det lite regn på nytt.
Skönt för jag behöver inte vattna...
Och det är fortfarande +25. Tak har vi så det går fint att sitta ute.

Anni sa...

Vi var många som undrade vad det var som lät när vi väcktes av regnet! Vilket ovant ljud!
Sedan höll jag mig inne tills solen kom fram. Det dröjde ju inte så länge.
Gillar tanten i shorts och stövlar. Det kan ju faktiskt vara blött och varmt samtidigt!

KajsaLisa sa...

Riktigt färgglatt idag. Missade stan med kameran tyvärr, var på annat håll. Men den första påminner om den jag köpte på Hööks idag, men mer diskret och utan snickarbälte givetvis :)

Ama de casa sa...

Haha! Är du säker att det inte är en alien? Killen med röda ögat, alltså... ;-)

Gillar outfiten på sista bilden - jag tycker det är coolt när man inte bryr sig så mycket utan klär som som det är bäst utifrån vädret :-D

Eva Trillian sa...

Bara en klär sig efter väder och tillfälle så :)
Apoteksdamen kanske inte hann hem emellan?

Susanne sa...

Jag brukar säga Det finns inget dåligt väder bara fula kläder och fet kan nog kvinnan längst ner skriva under på ;)

cat sa...

Jag kan konstatera att även jag är en färggrann människa när det regnar. I alla fall ibland. Idag är det min knallgula regnrock och så fick det bli de enda stövlarna jag har just nu, de knallrosa stallstövlarna. Önskar att man kunde bifoga en bild här i kommentarerna, så skulle du få se hur snygg jag är ;-)
Fint fångade 08:or. Du har blivit riktigt duktig på att fota folk!

Marina sa...

Här kom också regnet och just nu har den första riktiga höststormen presenterat sig!!

Anita Malta sa...

Vilka helt underbara bilder !! Inte nog med att de är bra fotografiskt och härligt färgstarka, de är dessutom roliga och väldigt talande. Tycker du blivit en mästare på gatufotografering, att fånga människor i vardagen i sin naturliga miljö. Den sista är bara så himla bra fast jag gillar alla som tillsammans med dina rader gör det hela till ännu ett toppeninlägg.

Svar: Har ju glömt att svara, tack snälla för att du erbjöd dig att skicka ett tangentbord. Maken åker till Stockolm igen om ett par veckor så då kan han köpa ett. Tills dess får jag fortsätta att kopiera :-) Kram !!!

Annette sa...

Vilket roligt inlägg! Du är ju perfekt som gatuvimlare, ser alla detaljer! Det ser verkligen ut som ett rött öga :) Och kul med de varierade bilderna med fyndiga texter till; regn - uppehåll, regn - uppehåll :))