lördag 24 september 2016

Dagens loppis

Höll nästan på att bloggskolka ikväll, men så slog det mig att jag ju faktiskt kunde lägga upp tre bilder som jag tog på den lokala loppisen idag. Det är nämligen mycket man kan spana in där och förvåna sig över att det finns om man säger så.


Hade den här mössan varit i orange, lila eller limegrön hade jag inte tvekat en sekund. Tycker nämligen att den är riktigt häftig.


Gillar man dödskallar är det här ju rena gudgruvan, även om skallarna var i silver.


Den här bilden är jag faktiskt riktigt stolt över. Tänk er att jag står mitt på loppisen och hör något som brummar i luften. Ett DC-3 flygplan, och ett sådant ser man ju verkligen inte varje dag. Alltså fram med kameran, på med zoomen och klick. Tog bara en enda bild och den lyckades, vilket var en himla tur då inte ens DC-3:or kan hovra över en bloggare i Täby;-)

21 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

men du köpte inte gobitarna...?

Comsi comsa sa...


Hur i all världen lyckades du så bra med flygplanet? Mössan var helt i min smak och färgen är helt okej för mig. :))

Kram ❤

Anonym sa...

Super-duper flygplansfångst!!!

Ruth i Virginia

Ditte sa...

Vill till att som bloggare vara på alerten med kameran, men för att fånga flygplanet räcker inte det utan skicklighet, snabbhet och en bra zoom måste till.
Toppenbild!
Vad gäller mössan hade den kanske kunnat färgas in i lämplig nyans, måtte ha varit ett verkligt kap.
Behöver inte fundera för egen del då mössor bara används i skidbacken.

Olga T sa...

Det där flygplanet! Wow! Du ska verkligen vara stolt. Super-duper.bra!

Ama de casa sa...

Haha! Du dras verkligen till rosa du - erkänn att du gillar den färgen! :-D

Snyggt fångat flygplan! Dom ser ut som stora humlor som surrar runt, tycker jag :-)

FREEDOMtravel sa...

Tur att du inte bestämde dig för att bloggskolka idag! Gillar både mössan och flygplanet! Och jo, döskallarna också :)

Carita Liljendahl sa...

Visst är det en häftig mössa! Och jag skulle kunna använda den vid olika tillfällen, men ändå tveka inför att köpa en för beständigt bruk :-)

Guldkryckan sa...

Samlar på döskallar här i smyckesform.
Hade köpt direkt. :)

Mössan där var "fräck".....häftig alltså.

Får nog bli en loppisrunda här snart, har några ställen som inte är för sunkiga här i stan.
Fast ett och annat ställe skulle jag inte sätta min fot i....ruggigt sunkigt en del ställen.
Fast även där kan man ju finna en massa fynd som min kamrat sa.

Ha en skön Söndag Bp.

nalta norrland sa...

Bästa bilden är ju på flygplanet, Grattis till en verklig fullträff.

Den där mössan (?) var ju lite eljest ;-)

Anni sa...

Älskar brummandet från DC-3:an. Den brukar flyga lågt över mig på väg till eller från Bromma och jag blir alltid lika varm i hjärtat av ljudet!

Anni sa...

Jo just det; svar; jag hade tidigare en sida på bloggen med olika alster och priser men tog bort den. Glas är ganska svårt och tungt att packa och skicka. Är man intresserad av något får man väl fråga mig, tänker jag.

Steve sa...

Synd på den där mössan. Hittar du en i rätt färg så får du lova att ta på dig den och lägga ut en selfie på bloggen.

Susanne ❤️ sa...

Vilken mössa !!! ja du hade helt klart synts i den ;), är skallarna ringar eller nyckelringar ?? tyckte dom var rätt fina ;) och flygplansbilden var magnifik !
vilken skärpa !!!!!
Nu hoppas jag du njuter av söndagen och inte spenderar den i tvättstugan som jag ;)
KRAM

Emma, Sol som sol? sa...

Den där skallhögen hade nog mannen min velat ha. Och planet.

Days by Johanna sa...

Bra fångat med flygplanet :)

haha ja jag vet du inte ha instagram, vilket är liiite förvånande då du gillar ta kort ;)

Eva Trillian sa...

Snyggt fångat flygplan! :)
Men du - nu får du snart börja med Instagram vettja!

anemonen sa...

Ja här har du full pott på allt om man säger så. Jo det gör iaf jag. Härligt med DC 3 an kanonis bild det där. Kunde du inte färga den rosa till lila för den ligger inte långt i färgskalan från lila tycker ju jag = färgblind ibland. Usch för dessa dödskallar. Jag gillar dem inte, men att döma av mångfalden av dem är jag ganska ensam om det. Härligt med loppisar även om man inte handlar. Jag kikar ofta efter något speciellt. Just nu en vas och broscher, men det sistnämnda har inte varit poppis så de lyser med sin frånvaro på dylika ställen. Tack för din loppistur.

Anita Malta sa...

Första bilden är bara hur bra som helst och jag gillar verkligen färgen :-) Döskallar är jag inte så förtjust i men flygplansbilden är suverän !

Anders W sa...

snygg DC-3a. Ser ut som den är ktomad. Kul loppisfynd!

Mias Mix sa...

Nja nog för jag gillar rosa, men den där mössan vill jag inte ha :) Kul med loppis! Och snyggt fotat med flygplanet!!