måndag 12 juni 2023

Glad måndag




Det var absolut en riktigt glad måndag idag. Ja hela helgen gick i glädjens tecken. Att det blev så är i mångt och mycket mina kära läsares förtjänst. Är otroligt imponerad över er som kan hålla reda på bloggkompisars födelsedagar, något jag är urusel på. Knappt att jag kommer ihåg min egen bemärkelsedag. 

Gick inte att missa
I år var det dock väldigt svårt att missa dagen då jag föddes för evigheter sedan. Det började med en så fin bukett redan i fredags, fortsatte med ytterligare en vacker bukett i lördags (se bild) och gratulationerna via mejl strömmade in hela helgen. Och idag kom det till och med två ”riktiga” gratulationskort.
 

Poppis
Visste inte att jag var så poppis, men det är jag uppenbarligen. Tusen, tusen tack alla som uppmärksammade mig. Love you:-)

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

PS. Ytterligare en välkommen födelsedagspresent blev Machester Citys seger över Inter Milan i Champions League finalen i lördags kväll. DS.

17 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så himla roligt det kan vara när man blir ihågkommen då man fyller år. Grattis än en gång BP och En glad måndag önskar jag dig också.

LillaSyster sa...


Den vinsten var ju en perfekt present till dig förstår vi ju alla! Ha en skön ljummen kväll på balkongen!

nalta norrland sa...

Hipp hurra och grattis än en gång 🥂
Att fylla år är ju trots allt så mycket bättre än alternativet, att inte fylla fler år 😅
Vädret är ju toppen 🤩
Enda smolket i bägaren är myggjävlarna 🦟 som kom snabbare än snabbt när det blev varmare, kunde ju skrivit dom ett brev med posten 😜 men med tanke på PostNord och alla förseningar och varannandags utdelning så måste jag säga att det går icke att jämföra med myggjävlarna 🦟
Nu får jag inte kliande myggbett hur omsvärmad jag än är så jag ska inte klaga, träffade C idag och hon ser ut som en blandning av vattkoppor och brännässlor 😓
På tal om det har J sett två ormar 🐍 idag. Inte kul.
🤗

byblixtra sa...

Grattis i efterskott! :-)
Jag hade inte koll på din födelsedag. :-)

Guldkryckan sa...

Åh fan, det missade jag, sorry.

Tillönskar dig ett fint fortsatt firande av din födelsedag.

Ha en underbar afton BP.

Åke sa...

Njut bara njut hööru du :)

Ditte sa...

Så roligt att du vlev så fint uppmärksammad. Jag ligger lite efter men det kan ju vara bra att också sprida ut firandet lite.
Grattis ännu en gång och visst är du poppis. Absolut.
Ha det bäst!
Många tankar till dig.

Susjos sa...

Så himla roligt att du blev så uppmärksammad! Blommor och Grattiskort är aldrig fel ;-) Stort Grattis än en gång!
Hoppas du haft en skön dag i solen, det ska bli lika fint i morgon, så jag har ändrat dag för ett besök i tvättstugan...vill inte stå där i det vackra vädret!
Ha en fin kväll!
Kram

femfemman sa...

Stort grattis !
Jag hör absolut inte till dem som har någon som helst koll på födelsedagar.
Klart glädjegörande att bli ihågkommen på det sättet !
Njut av dagen! Än finns det ett par timmar kvar! Kram

KajsaLisa sa...

Vilka fina blommor, skall kika in spontant i centrumet igen, vet dock inte när det blir av.

Anki sa...

Fint att se att du fick en bra födelsedag! Vackra blommor och seger för Manchester City ... härliga presenter!

christian sa...

Grattis än en gång å kul att du blivit så uppvaktad !
Så faktiskt min först CL-final på många många år å måste säga att det var en seg historia FAST mäktigt spännande att vänta på upplösningen av denna "gräs-schack-match", vilken underbar taktik Inter hade hittat, bara synd att det inte gav utdelning, de hade varit förtjänta av det i slutet!

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Stort grattis fina du! Vilket härligt sätt att bli uppvaktad på!

Annika sa...

MEN ååå grattis bästa BP!!
Vet ju att du har sommar och sol som du älskar mest + VÄRME. Kan inte bli bättre ju!!
Vet att du njuter av rubbet!
Buketten är så vacker, nästan som en brudbukett.
grattis igen!!

Anni sa...

Stort grattis i efterskott! Så roligt att du blev så firad, det är du verkligen värd så som du förgyller Blogglandia.

Paula sa...

Och här sitter jag och skäms! Jag har ingen koll alls på bloggares födelsedagar, jag tackar däremot facebook för hjälpen som de ger när någon fyller år och man får en lite diskret påminnelse. Men vad jag vet är du inte med där, så jag lär fortsätta missa din stora dag. STORT GRATTIS i efterskott, glad över all uppvaktning du fick på rätt dag och allt!

Hanneles bokparadis sa...

Grattis!