tisdag 27 juni 2023

Morden i Midsomer


I Storbritannien har serien "Morden i Midsomer" spelats in i 22 säsonger. I Sverige har till och med sommaren 2018 122 avsnitt sänts i SVT under tjugotre olika sändningsomgångar. Efter ett års uppehåll är deckarsuccén tillbaka i SVT1 och en ny säsong har premiär ikväll klockan 21 med avsnitt 1 av totalt 4.

Charmig inramning
Älskar den engelska landsbygden och den är i fokus i ”Morden i Midsomer”. Att den fiktiva byn ”Causton” sedan fortfarande har några invånare kvar med tanke på att det i varje avsnitt av serien minst tre personer mördas är en helt annan sak;-) Eller som maken uttryckte det: ”Suspend disbelief”. Serien har nästan kultstatus tycker jag.

Jag ska i alla fall bänka mig framför tvn ikväll. Hur gör ni? Tittar ni eller tycker ni att serien är löjlig och/eller för myspysig? 

PS. Bilden har inte det minsta med inlägget att göra. Den är bara ett bevis på vilken härlig sommar vi avnjuter i Täby:-) DS.

10 kommentarer:

femfemman sa...

Tycker också om Morden i Midsummer. Bra, då hinner jag hem i tid till kl.21!
Hsppy Valley är annars en favorit . Gillar hela Cathrines framtoning..

nalta norrland sa...

Fråga: Vilken flintastek?

Morden i Midsomer är tradition.

I Reading eller strax utanför bor Cais pappa och där spelas Morden i Midsomer in 😜

Hur som helst mår både J & Elin okey nu 😅 och Vår Lilla Fru Katt 🐈‍⬛ har kommit in och ätit lite.

🤗

Karins ordöverflöd sa...

Har aldrig sett Morden i Midsomer.
Just nu tittar jag på Alone som handlar om att ett antal människor släpps ut i skogen och där ska de klara sig själva
så länge det går. Jaga och fiska för hela slanten och sedan
kommer vintern och då går musten ur de flesta.
Längst kvar vinner 5 miljoner.

Ditte sa...

Visst har vi sköna sommardagar! Lite väl varmt för min del inne i stan att orka göra så mycket, men det är ju en annan sak.
"Morden I Midsome" hör till. Och visst har vi grunnat över att det finns levande kvar i byn. Med ett leende,
Tittar annars ytterst lite på tv dessa vackra sommarkvällar. Mer underhållning erbjuds ofta i kanalen och längs kajerna här hemma-
Önskar dig en fin kväll-

LillaSyster sa...

Har sett många avsnitt, men jag tittar på play vid annat tillfälle än just ikväll ♡

Susjos sa...

Morden i Midsomer pågår just nu, och jag hann inte se så mycket i början, var ju tvungen att vattna alla blommor här ute på landet! Men visst är det en mysig serie som jag gärna tittar på, direkt efter Allsång på Skansen, som jag inte missar!
Kollar också på Happy Valley!
Visst är det ljuvligt med den härliga varma sommaren!
Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Det blev inget Midsomer för mig!
Om din bild: jag är fascinerad av den där grejen med bak-o-framvända kepsar. Har man inte keps för att det är bra med skärm på mössan?

Stefan Karlsson sa...

Allsång på Skansen och Morden i Midsomer. En tradition frugan håller kär.
Själv väljer jag kvalitetsserier eller en bra film.

christian sa...

Jo, både bästa makan och jag bänkade oss för att åtnjuta ännu ett avsnitt....

Anki sa...

Jag som egentligen inte gillar deckare, jag gillar i alla fall engelska deckare, såna som Morden i Midsomer :)