måndag 26 juni 2023

Glad måndag





Utan minsta tvekan – det var och är en glad måndag. Det är otroligt att man (läs jag) kan känna sig glad i stort sett varje dag de gångna tre veckorna. Det behövs liksom inte så värst mycket för att göra mig glad. Det räcker gott med sol, värme och en god deckare. 

Böcker
På tal om böcker så kan jag tipsa om att lill-ICA (Ica Nära) även i år har tagit in ett antal pocketböcker för sommarläsning till väldigt reducerat pris – 59 kronor. Då pocketböcker nuförtiden kostar 119 kronor/styck, så blir jag extra glad åt ”mindre än halva priset”. Då kan jag ju köpa dubbelt så många;-)

Regn
Hörde av bästisen Yvonne idag att det visst hade ösregnat i olika delar av stor-Stockholm under midsommarhelgen, både dag- och nattetid. Men konstigt nog så har Täby klarat sig.
 

Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

10 kommentarer:

femfemman sa...

Visst blir man glad åt billiga böcker. Både deckare och feel good. Och feel bad..
Regn blir jag också glad åt. Nu regnar det ordentligt. Och när naturen fått sitt, så blir jag definitivt glad av sol och ( måttlig) värme.
God kväll!

nalta norrland sa...

Här är det enligt SMHI halvklart och 0 nederbörd, men i verkligheten så regnar det.
Billiga böcker är bra, fast jag sa till J nyss att om jag köper 40 böcker om året, de flesta böcker jag läser är ju mina… så måste jag ha mer plats för förvaring av böcker.
Bra är att Du är glad.
🤗

LillaSyster sa...

Inget regn här heller. Vi skulle få imorgon sade de först....men nu verkar det vända och gå söderut igen OM man ska tro radarbilderna på smhi sidan. Flugorna är som galna.....så kanske blir det regn ändå? Smidigt att köpa böcker samtidigt som man köper mat....även om jag numera laddar ner dem till min läsplatta, antingen fr biblioteket el om jag köpt dem på nätet. Är så glad för plattan.
Ha en skön läskväll!

Ditte sa...

Härligt med detta utbud av böcker till ett så bra pris. Heja!
Tack också för en hel del fina tips. Några har jag läst men de flesta är "kvar!.
Vad gäller regn så fick vi inget alls under midsommardagarna. Men jag vet att Täby kyrkby fick en skur så det verkar ha varit lokalt.
Sol även idag så visst blev det en glad måndag. Ja, en del annat bidrog också till detta.
Önskar dig en skön kväll-
Här är det balkonghäng som gäller och med kul utsikt i kanalen.

Susjos sa...

Jag skulle bli glad om det regnade ordentligt i natt, och sen bli soligt och fint på dagen, då kanske jag skulle slippa vattna alla blommor som min svägerska har planterat här på landet, hihi! Men inget regn i sikte, dock sol och värme hoppas jag! Vi åkte förbi dina hus idag på vår väg upp till Norrtälje :-)
Ja, billiga böcker är inte dumt!
Ha en fin kväll!
Kram

Susjos sa...

Jag igen, vi fick en väldigt lätt skur på midsommaraftonen i Enebyberg, men bara en kort stund, sen blev det fint igen!

KajsaLisa sa...

Oj, mycket att välja på. Jag skall ta med ett par tegelstenar ut till landet på semestern. Böcker som jag har dåligt samvete över att jag inte läst.

Anki sa...

Visst blir man glad över billiga böcker i mataffären!
Inget regn här heller, men idag är det i alla fall molnigt så här på morgonen :)
Önskar dig en fin tisdag!

Guldkryckan sa...

Visst är det bra att kunna köpa in böcker på ICA till ett reducerat pris, när man nu ändå ska handla menar jag.

Här kom störtregnet idag vid hemkomst, alla andra sprang men guldkryckan hade sitt paraply, där fick de så de teg. ;)

Ha en fin eftermiddag Bp.

Christian Lehmann Gisler sa...

Trodde det var din bokhylla med senaste lästa böckerna..... ;)
"Morden på Österlen" borde jag nog köpa, älskar ju landskapet!!!