fredag 23 juni 2023

Fem en fredag: Vecka 25 – ”Mitt i sommaren”




1. Hur spenderar du midsommar i år?
På hemmaplan med god mat och dryck samt en spännande deckare.

2. Vad gör du helst på midsommarafton?
Se ovan.

3. Har du någon gång plockat 7 sorters blommor och stoppat under kudden?
Nej, det har jag inte. Men grannen plockade en bukett åt mig igår. Men jag har inte stoppat blommorna under kudden;-)

4. Vilken är din favoritsommarsång?
”Sommartider”, Gyllene Tider, ”The summer of 69”, Bryan Adams samt “När vi gräver guld i USA”, GES.

5. Vad har varit bäst under första halvåret av 2023?
Jag säger vädret, för det är förvånande hur fort man glömmer ett stort antal snöomgångar under vintern och våren samt en kall maj. Dessutom blev jag glad att min bil Tintin helt otippat återigen klarade besiktningen.

GLAD MIDSOMMAR:-)

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Det var en gång en julgran som glömdes bort 2020. Sedan dess är den ett helgträd som till synes även fungerar alldeles utmärkt som majstång:-) Foto: Yvonne. Tusen tack:-)  Dessutom anser jag att den modifierade julgranen absolut passar till LillaSysters tema "färgsprakande".DS.

15 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Trevlig granne, Gyllene Tider är sommar!

LillaSyster sa...

Den passar utmärkt! Tack för ditt bidrag och ha en skön kväll på balkongen ♡

Guldkryckan sa...

Grattis till Tintins godkännande, gött. :)

Har ju precis firat en midsommar tvärs över stan istället för på hemmaplan, första gången på många herrans år.
Men en midsommar hemma är väl trots allt en favorit för mig även om det var supertrevligt idag.

Gyllene tider och Tomas ledin är lite av favoriten här i högtalarna i sommarvärmen.

Ha nu en fin kväll Bp

Paula sa...

Vilken fin färgsprakande åretruntgran. Man ska ju återanvända allt nuförtiden så du är rätt i tiden! Jag sitter under fläkten med balkongdörren öppen, lyssnar till stojande barn (konstigt att jag står ut) och ikväll väntar ett gäng oskalade räkor i kylen. Glad Midsommar

nalta norrland sa...

Glad Midsommar 🤗
Gyllene Tider, Tomas Ledin och Snowstorm är sommar 🎵 🎶
Här tar vi det lugnt, jag har fortfarande PEM och känner mig sliten.
Elin är i Junsele sedan igår eftermiddag, tillsammans med Alicia och hennes familj.
Vädret är väl typiskt midsommar 😜
🤗

Ditte sa...

Roligt att läsa dina svar och i flera stämmer jag in.
Vad gäller blommor har jag gott om dem på balkongen så jag har plockat några av dem och ställt inne på matbordet. Men dessa vackra dagar är vi ju ute så vasen åker ut och in.
Bäst? En massa saker. Men en är att boken om pappa gavs ut och även sålt väldigt bra. Likaså är jag glad åt att höften är opererad och att jag blir allt bättre.
Fnittrar när jag ser "allgranen" Här kan en prata om återvinning. Härlig bild-
Ha det gott!

Susjos sa...

Vilken tjusig allt-i allo gran! Wow!
Låter som du har haft en fin midsommarafton, vädret ska vi absolut inte klaga på!
The summer of 69, ja alla låtar du skrev om är verkligen sommarsånger!
Å visst är det ljuset och värmen man väntar på det första halvåret!
Ha en fortsatt fin midsommarhelg!
Kram

Carita Liljendahl sa...

En rolig och modern midsommargran :-D
Och grattis för att bilen klarade provet!
Glad midsommardag!

Åke sa...

Det ante mig nästan att du läser en spännande deckare :) Men jag antar att det fattas en i din samling ;) Midsommaraftonen foras in med frun, dotter, kusin till frun men man, och ytterligare en kusin från noll åtta landet med sambo. Jag har plockat 7 sorters blommor mången gång... resultat njae... Min sommarsång är för alltid "Håll om mig Älskling" med Peter Le Marc men med delat plats av Uffe Lundell men sången ska vara duett med Hilde Heltberg "Vinterland" Men Micke Rickfors platsar också in här med "Mitt Bästa För Dig" Mickes pipa är underbar :) Bästa som hänt under första halvåret äro hemligt ännu :) Jag önska dig en trevlig stund med din deckare och en fortsatt skön helg :)

Mrs Calloway sa...

midsommargranen var en bra idé. lugn och fin midsommarafton med läsning, god mat och dryck. jag satt i trädgården och njöt av träden och blommorna och tystnaden. ha en fortsatt fin midsommarhelg!

christian sa...

hahaha...trodde först du börjat pynta.... :)
Bryan Adams låt gillar jag också framförallt sommartid, Gyllene Tider bra men lite uttjatad å GES inget vidare ....

HA EN FORTSATT TREVLIG HELG!

Stare Ström sa...

Den majstången gillar jag verkligen! Snacka om att återanvända! Glad Midsommar!

Janerik Sundh sa...

BP, som fotbollsälskare måste man välja GES och När vi gräver guld i USA! Den missade jag. Bra val!
Ha en fortsatt härlig midsommarhelg!

Klimakteriehäxan sa...

Den midsommarstången är helt suverän!!!

Anni sa...

Underbart helgträd! :-D