torsdag 8 juni 2023

Tråktorsdag

Ja, vad ska jag säga. Kan inte komma på något tråkigt idag, vilket ni kommer att förstå när ni tittar på bilderna nedan. Sedan har jag ju fattat att det är ingen idé att skriva att jag njuter av det fina vädret, när de råder bevattningsförbud i vissa delar av den södra halvan av Sverige. Ledsen att ni inte kan vattna era gräsmattor. Och tänk på alla golfbanor med greens som är bruna...

Överraskning: Då är det mycket roligare att visa er dagens överraskning som kom med posten – en bricka med sååååå fin och tänkvärt text. Avsändare bästisen Yvonne. Så glad jag blev. Tusen tack:-)

Bra vänner är som stjärnor. Du ser dom inte alltid, men du vet att de alltid finns där.

Bilprovning: Nästan synd att jag fick lämna tillbaka den söta lånebilen. H*n och jag trivdes alldeles utmärkt tillsammans. Men nu har Tintin gått genom besiktningen och är körklar ett år till. Det firade jag med att bjuda mig själv på fika på stamstället och bilen på en full tank med bensin;-)

Lunchmöte: På innergården var det lunchmöte idag. Tre killar och en kvinna. De ser lite pingstkyrkoaktiga ut;-)

Utsläpp för Täbys Yrkesgymnasium idag: Det var ett väldigt torrlagd flak kan jag säga. Och bara en enda tjej bland alla killar.

Studentfest på innergården. Det var molnigt hela dagen, men vid klockan 16 sken solen igen. Vilken tur för den kvinnliga studenten till höger i bild och alla som firade med grillfest.

Ja, ni ser – tråkigt har jag då inte haft idag…

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

11 kommentarer:

LillaSyster sa...

Här var nog vädret tvärtom.....soligt fram till kl 16.
Trodde att studentflak var förbjudna......men där hade jag tydligen fel. Känns ju typ som igår man själv stod på ett sådant och sjöng .....fast att det var 1990- tiden bara försvinner. Du ha en skön kväll och det känns alltid skönt med nybesiktigad bil!

femfemman sa...

Student här i morgon.
Flak absolut.
Tyvärr varken moln eller regn...
Jehovas... Kan det vara sådana?
Fin bricka! Fin vän!

God kväll!

Äventyret framtiden sa...

Den brickan är FIN. Villhöver brukar du säga men jag höver nog inte, har vad jag behöver redan.
Börjar det grönska i tårtbitarna?
Så härligt att Tintin också fick fika, hela tanken full! 😁
Nej ingen tråktorsdag här inte.

Ditte sa...

Verkligen en "otråkig" torsdag. Förstår att du blev både glad och överraskad när paketet med brickan kom.Du är så värd både texten och brickan. Texten fastnade jag extra för.
Grattis till att Tintin är klar och besiktigad och nu kan köras ett år till.
Oj, moln! Inte i stan hos oss. Strålande sol hela dagen utom en målning svacka mellan 15 och 16.
Got om studenter i stan så de var glada över det vackra vädret.
Trevligt med en studentmottagning på er innergård. Livar upp. Och det grönskar ju så fint.
Ha det gott!

Susjos sa...

Vilken fin present du fick av Yvonne! WOW!
Nej, ingen tråktorsdag idag..vädret var ju skapligt också!
Ja, lunchmötet där ser onekligen ut som de har en bibel eller en psalmbok där på bordet.
Skönt att din bil Tintin är fixad, fast kul att du gillade din lånebil!
Ha det gott!
Kram

Marita sa...

Killarna representerar Jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga och är väldigt trevliga.

KajsaLisa sa...

Pingstkyrkoaktiga, ha ha kul uttryck, dom kanske är med i Punkbandet The Kristet Utseende, det finns faktiskt.

nalta norrland sa...

Go morgon ☺️
Studentfest på innergården himla tur Ni har fint väder 😅
Igår hade vi + 11.5 som varmast och det kom lite regn 🌧️
Men idag ser det somrigt ut utanför fönstret- både sol och blå himmel - har dock icke varit ut än… + 13 enligt termometern.
Fin bricka med bra text 🤩
Så nu får Du tuta och köra ett år till 👍 hur ofta använder Du bilen?
Ha en fin fortsättning på denna fredag 🤗

christian sa...

Vilken fin bricka, förstår att du gladdes!
Ja du, det är farligt/frestande att köra nyare bilar, men ändå skönt att din pärla gick igenom besiktningen, bra bilar det de Peugoeoterna :)
Nu undrar jag bra, vad var dyrast fikat eller tanken?

Hahaha...pingstaktiga, i alla fall ser det ut som en bibel där på bordet...

Carita Liljendahl sa...

Sommar och studenter, grillfester och utomhusliv.
Så långt från en tråktorsdag man kan komma, och du skriver ju också att du inte haft tråkigt alls :-)

Klimakteriehäxan sa...

Himla trevlig liten bricka!