lördag 17 juni 2023

Bokmärke och bok



Tro’ det eller inte, men idag består mitt bidrag till ”Bokmärke” av ett riktigt sådant och ett som jag inte har fått av er. Jodå, mirakel sker, absolut;-) Tycker märket är vackert och återigen är det ett japanskt stuk över det. Bokmärket följde med ”sommarutskicket" från Mun- och Fotmålarna.

Till minne av en mördare
Ingen dum idé kanske att även skriva ner några tankar om en bok jag läser just nu. Bokens titel är ”Till minne av en mördare” och är skriven av Pascal Engman och Johannes Selåker. Har läst alla böcker som Engman skrivit, och han är en av mina absoluta favoritförfattare.
 

Johannes Selåker
”Till minne av en mördare” är första boken som Engman väljer skriva med en co-författare - Johannes Selåker. Boken är en tegelsten med över fem hundra sidor och en textstorlek på 8,5 punkter. Älskar tegelstenar och min syn (med läsglasögon) klarar av en liten textstorlek. Vad jag inte klarar av är resultatet av författarnas samarbete. Selåker är inte i klass med Engman, och Engman gör sig inte ett dugg rättvisa själv.

Två tredjedelar
Efter drygt två lästa tredjedelar hoppas jag innerligt att Pascal Engman återgår att skriva böcker själv, utan en parhäst.

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

13 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Granatäppel-bokmärke och en fågel på det. Mycket fint målat. De kan det där fot och mun-målarna. Här har jag inte sett någonting motsvarande men för den skull finns det säkert. Jag ska bara upptäcka det.
Trevlig fortsättning på lördagen!

Guldkryckan sa...

Läser ju knappt böcker på papper numera men ibland så händer det, bra med läsglasögon då vill jag lova. ;)
Känner inte till författarna så jag får gå in och kolla lite.

Ha en fin kväll nu Bp.

femfemman sa...

Bra av dej att hålla ut så länge, i en bok som du inte riktigt gillar. Hade lagt ifrån mej den ganska snart.
Fint bokmärke. Har inte öppnat de sista utskicken från Mun och fotmålarna. Vill ju inte ha dem...även om de är väldigt fina små konstverk. God kväll!

Carita Liljendahl sa...

Nu vill jag bli pensionär 😄🤗
Jag vill delta i alla roliga utmaningar som finns i Blogglandia.
Nå, tillsvidare räcker min tid inte till för det, men jag får hänga med på dem via dig istället.

Ditte sa...

Jättesnyggt bokmärke! Och det japanska inslaget gillad jag också-. Har inte fått sommarutskicket från Mun och fotmålare. Men hoppas det komme.r
"Till minne av en mördare" har jag läst. Den liksom Pascal Engmans övriga böcker. Men instämmer i att samarbetet inte var så lyckat. Hoppas också på mer från bara Engman.

Hanneles bokparadis sa...

Snyggt, jag har firat Virginia Woolf

LillaSyster sa...

Fint bokmärke ♡
Tråkigt när böckerna inte levererar som man tänkt.

www.saramadeleine.se Orsakullan sa...

Det Där bokmärket gillar jag, det är sorgligt och som du vet är ju sommar bästa tiden.

Susjos sa...

Så fint bokmärke, de är verkligen duktiga ,mun och fotmålarna! Jag har fortfarande inte läst Pascal Engman, tack för att du påminde mej, men hoppar kanske över samarbetet med Selåker då!
Ha det fint!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Ett riktigt fint äkta bokmärke! Det gillade jag. Hos mig dimper det inget ner i brevlådan. Där är så tomt efter det att jag tog bort reklamen. Där ser man vad reklamen gör - fyller brevlådan med onödigt 😂
Igår var jag bara utomhus men idag regnar det, så det blir väl byte till inom!

Klimakteriehäxan sa...

Jättefint bokmärke (tycker förstås en som har pippi på fåglar).
Trist att ha plöjt så många sidor och vara besviken...

nalta norrland sa...

Missade detta inlägg igår, var väl upptagen 😅
Som svar på Din kommentar då var matlagningen igår den enklaste jag haft på länge 😜 J började att skaka potatis så fi kunde göra hasselbackspotatis och Cai fortsatte skalningen när J drack öl och funderade på ifall han skulle börja grilla, så egentligen gjorde jag inte mycket… dukade bordet och städade undan efteråt i princip 😅
Men jag hann även skjutsa hem Göran och hans två hundar innan jag fick uppsöka min säng.
Det händer faktiskt att jag dricker alkohol och det är oftast ihop med vår schweizare och Karen, i rätt sällskap vet Du 😜
Fast jag & J drack vin i fredagskväll så det kan hända även utan ”rätt sällskap” ☺️
Jag dricker vanligtvis inte ifall jag börjar min dag ned Citodon och Alvedon.
🤗

Paula sa...

Men så trist att du blev besviken på samarbetet, ja alla synkar ju förstås inte ihop. Tegelstenar skyr jag som pesten, för jag läser mest i sängen och orkar inte hålla upp en tegelsten framför näsan. Dessutom tycker jag det är jobbigt med liten stil.