onsdag 14 juni 2023

Onsdagsmix

Sommaren har kommit för att stanna. Ingen tvekan om den saken. Hoppas bara att jag inte får äta upp detta ”statement” nu när jag vågat yttra det. Och japp, det får hemskt gärna regna, bara det gör det på kvällar och nätter;-) Dagens mix blir en fotoblandning av gårdagsfärska bilder samt två jag tog idag. Enjoy!

Trädgårdsgruppen i aktion igår. Det var tre kvinnor med, men bara två fastnade på bild;-)

Dagens mammarazzi;-) Kvinnan till höger bor i min trappuppgång och är nästan nittio år gammal. Hon är en av få som alltid klär sig i roliga och färgglada kläder:-)

Har ju ofta gjort reklam för mina favo juicer från Brämhults. Har även klagat högljudd när företaget tog bort Clementinjuicen till jul för två är sedan. Sedan dess har jag hållit mig till apelsinjuice och ibland tropisk juice. Men självklart ville jag testa en nyhet också - äpple, nypon och havtorn. Blandningen är väldigt olycklig och smakar söt kartong. Inte att jag smakat på kartong sötad eller osötad, men, ja ni förstår.

Bästisen Yvonne och hennes barbershop-kvartett uppträdde i Nicolaiskolans aula i Nyköping igår. Två i kvartetten bor i Stockholm och åt middag på legendariska Daisy's Sillekrog innan föreställningen. Snacka om läcker väggutsmyckning! Dregel dregel! Stort tack Yvonne:-)

12 kommentarer:

Guldkryckan sa...

Kul att prova nya drycker ibland, då vet man vad man ska köpa i fortsättningen eller låta bli.
Söt kartong lät ju inget vidare, urk. :(

SV: Blommorna var till alla som skulle sluta, inte så många denna gången tack och lov, annars hade väl blomhavet framkallat allergier. ;)

Ha en fin avslutning av kvällen Bp. :)

LillaSyster sa...

En sådan Ferrari front lackerad i orange skulle nog passa hos dig♡
Jag tycker att morotsjuicen är bäst=) Ha en skön kväll!

Susjos sa...

Den där blandningen av äpple,nypon och havtorn låter lite läskig! Jag brukar unna mej med en Brämhults apelsinjuice efter besöken på ci-implantat mottagningen på Huddinge där på Pressbyrån, tänker på dej då, minns ju att du gillade clementinsmaken!
Kul med den äldre damen i roliga färger, ni måste ju bli kompisar ju! ;-)
Ha en skön kväll!
Kram

femfemman sa...

Testa bör man. Även om...måste jag säga...det inte lät speciellt gott!
Regn dygnet runt i tre dygn, tack!
God kväll!

nalta norrland sa...

Söt kartong 😅
Väggdekor i form av en bil skulle jag kunna tänka mig här hemma (i manscave) 😜
Juice dricker jag aldrig.
Nu är sommaren officiellt här i och med att det nu är sommarlov 😄
I morgon är det dag 15 av inbillningsfrisk månaden.
🤗

Äventyret framtiden sa...

Söt kartong, haha..du är för söt du BP. Bättre det förstås än om det smakade sur kartong men kartong ska det förstås inte alls smaka. Men testa ska man göra.
Må alla nätter blir våta hos er i Norden nu...regnregnregn..
Så får du ha de soliga dagarna i fred.

Annika sa...

Ja jag vet att ni har mer än torrt, let it rain och let it rain nattetid, let it POUR!!
Nej tror inte du behöver äta upp dina ord om värmen, du ska se att det blir en lång het sommar.
Cool amerikansk diner där på vägen mellan Sthlm och Nyköping.
Och krutgumma till dam i er förening också som verkar röra sig så obrydd trots hög ålder.

Ditte sa...

Skönt med sommaren som anlänt- Men visst kunde det gärna rena nattetid för torrt är det.
Vi trodde att vi skulle få sämre väder här på vår grekiska ö men icke- Sitter ute nu och klockan är 23.30 och det är +25 grader. Och ungefär den temperaturen är det dagtid i skuggan och med en sval bris från havet. Väderprognoserna har inte alls passat. Vad gäller juicer tycker jag inte att några . utom de jag pressar själv är så där toppen. Men visst gillar jag också Brämhults. Den nya smaken avstår jag nog.
Kul att ett par i trädgårdsgruppen är ute och fixar och säkert gillar de det.
Kul med den färgglada damen på bänken och hon verkar ha koll på mobilen.
Daisy`s Sillekrog verkar kul Säkert var maten också så bra. Läckra bilder
Skulle gärna titta in här för en bit mat.

Paula sa...

Heja gamla tanten, jag är också sån, klär mig i glada färger och mönster och mina tjejer skäms! Det skiter jag i, de får faktiskt ta mig som jag är, o jag är äldst!
Att dricka något som smakar kartong, nej fy, så tråkigt, du får anmäla dig som testsmakare så de får ordning på smakerna!Klart godkänd vägg på Sillekrogen som jag aldrig hört talas om under mina år i huvudstaden! Men sill serverar dom väl inte?

christian sa...

Härlig bild på de två tanterna i rött, vet inte om du tänkte på det, men skuggorna är häftiga!
Ja tänk att det är vi äldre/gamla som får stå för färgerna, men det är som jag
sagt/skrivit flera ggr, svenskarna lider av kromofobi....misstänker/befarar att den övervägande svarta klädseln återspeglar dagens folksjäl.... :(

P.S. Hälsa 90-åringen å beröm hennes färgglada klädstil!

Carita sa...

Ja, här njuts det också av fulla muggar av sommarvärmen och havsbris.

Stare Ström sa...

Förstår att jag borde haft med några bilder från Classic cars på Sofiero, men jag fastnade bland rhododendron i stället! F ö var det mest gubbar som var intresserade av alla bilar. Någon av de antika bilarna drog 2,5 l/mil!