fredag 2 juni 2023

Fem en fredag: Vecka 22 – ”Accessoarer”



1. Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg?
Det beror på årstid. På vintern: jeans, t-shirt och hoodie. På våren/sommaren: trekvartsbyxor med t-shirt.

2. Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen?
Använder ingen solkräm i Sverige. Älskar solen allt för mycket. På våra breddgrader är solen ju inte så stark. Men på semestern i Sydeuropa använder jag solkräm ibland.

3. Vad bär du med dig varje dag?
Mobil, nycklar, kamera. Pappersnäsdukar, plånbok, Lypsyl.

4. Har du klocka på vänster eller höger arm?
På vänster arm.

5. Vilken typ av accessoar bär du oftast?
Klocka, några ringar och ett halsband med olika berlocker.

Det är Elisa som har uppfunnit ”Fem en fredag”.

PS. Bilden har ingenting med inlägget att göra. Den visar fredagsfikat på bästisen Yvonnes jobb - key lime pie.

13 kommentarer:

Violen sa...

Smarrig bild!
Solkräm är inget jag prioriterar, känns bara kladdigt. Men jag sitter inte i solen så länge, har fått operera bort några solrelaterade prickar i ansiktet.
Jag brukar stoppa på mig några våtservetter förutom nycklar och mobil. Är väl lite nördig efter pandemin.
Önskar dig en skön fredagskväll!

Susjos sa...

Vilken tjusig bild på de små limepajerna, de var säkert goda också.
Glömde helt bort att man alltid bär med sig mobilen, haha, det är min plånbok också..tyvärr..men så smidigt, kontanter har man ju bara med sig utomlands, skumt, jag vet!
Ha en fin kväll!
Kram

femfemman sa...

Skulle kunna svara nästan exakt som du. Fast visst...Vi borde nog använda solkräm i Sverige också.
Ha en god kväll!

LillaSyster sa...

Fina små portionspajer=)
Gör som du, smörjer in mig utomlands- nu har jag ju en grund till sommarsolen här hemma.
Idag solsken, men ishavsvindar. Så det blev inne jobb istället för att klippa ligusterhäcken. Trevlig kväll!

Guldkryckan sa...

Skulle helst gå i shorts hela året men det blir ju lite kyligt tyvärr, åtminstone utomhus.
Solkräm använder inte jag heller, blir en keps på utlandssemestrar, jag vet, lite dumt kanske men ändå.
Fredagsfikat där såg ju smaskigt ut, underbart.

Ha det bäst nu Bp.

Ditte sa...

Kul som vanligt att läsa dina svar. Och visst kände jag igen mig. Inte minst i nr 1, i stort sett nr 3 och 4 , dock ingen klocka.
Vad gäller solskydd så är det keps som gäller, långärmad tunn skjorta och solskyddsfaktor i mitt sargade och solangripna och solskadade ansikte.
Hade gärna testat en "key lime pie" . Får tala med dotter Helen som nog bakar några till mig.

Kina sa...

Ja jösses vilken smarrig bild!
Använder inte heller solkräm, men jag är ju inte så gärna i solen, utan bara i utkanten!
Lypsyl är ett måste, det glömde jag i mina svar. Nästan det viktigaste! Ha en trevlig helg!

Geddfish ♥ sa...

Låter bekvämt med dina klädval.
Minsta möjliga väska, eller fickorna, när bara går på stan.
Idag en rätt kylig dag men jag utnyttjade den sol som fanns, ute på balkongen🌞
I morgon är det inte bara en annan dag, det är en häftig dag!

Äventyret framtiden sa...

Solkräm är ett måste här, jag som aldrig använde sådan när jag bodde i Norden , smetar in mig varje dag nu för tiden. Tidigare med högsta skyddsfaktor 50,numera med skyddsfaktor 20. Huden har vant sig..men jag är försiktig, solglasögon och solhatt är ett måste och helst också skugga.
Brun blir man ändå här, hur man än försöker låta bli

jag bär ryggsäck. Olika storlek..har många olika.

Hanneles bokparadis sa...

trekvartsbyxor funkar på mig för jag är kort...

Paula sa...

Hoppsan, glömde visst näsdukarna som alltid hänger med! Var viktigare att nämna hundbajspåsarna, haha
Inte stark sol i Sverige, bah, jag bränner mig på nolltid! Men det händer nästan aldrig då jag undviker solen som ett troll som spricker av soljuset.
Lypsyl behöver jag inte, dottern har alltid behov av nässpray, det är beroendeframkallande. tur man slipper såna laster...
Fredagsfikat ser så vackert ut, men du vet ju att skulle roffa åt mig bären, det andra får övriga dela på

Hannas krypin sa...

Ja tack till pajen. Solkräm är jag inget fan av. Använde det bara som barn. Fick ett par örhängen av en vän när jag fyllde år. Nu har jag tyvärr tappat det ena örhänget. Det är lite tråkigt faktiskt, jag bodde i de där örhängena.

Klimakteriehäxan sa...

Key lime pie är så underbart gott! Gör det nån gång ibland, och minns mina dagar i Florida ...
Pappersnäsdukar är bra att ha, brukar finnas i min handväska.