torsdag 22 juni 2023

Tråktorsdag


En sak kan jag säga direkt – den här torsdagen var långt ifrån tråkig, egentligen. Det som var liiiite tråkigt var väl att jag tajmade mitt besök i Täby Centrum totalt fel. Trodde i min enfald att om jag gick för att handla efter klockan 18:30 så borde jag var tämligen ensam i livsmedelsaffären. 

Helt fel
Fel, fel, fel! Hela Täby och grannkommunerna måste ha tänkt likadant. Gissar att de antingen jobbade heldag eller så solade de i 26 härliga grader. Själv ägnade jag mig åt sedvanlig balkonghäng under mitt orange parasoll.

Sju olika blommor
Min gulliga spanska granne hälsade på, önskade trevlig Midsommar och överräckte en bukett med minst sju olika vilda blommor (inklusive vas). Så himla trevligt:-)
 

Så ni ser, det var ingen Tråktorsdag alls:-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

PS. Sorry för ett sent inlägg. Det blir lätt så om man får tajmingen helt fel;-) DS.

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

+ 15 just nu och det har regnat typ hela dan - det har kommit 20mm och det är blött.
Jag har frusit hela dan. En riktigt tråkig torsdag. Dessutom PEM och nu sängliggande.
Ha en fin midsommarafton 🤗

LillaSyster sa...

Aj, aj tråkigt att hamna mitt i rusningshandlingen.
Vacker bukett ♡
Blåsigt värre idag, mina krukor vid ytterdörren låg på verandagolvet strax efter lunch.....med söndriga stjälkar.

Susjos sa...

Vilken ljuvlig bukett du fick av din granne! Absolut ingen tråktorsdag, förutom att du inte var ensam i butiken ikväll, konstigt faktiskt, brukar inte folk jobba halvdag och sen åka ut till landet dan före midsommarafton?
Ha en fin kväll och en trevlig midsommarafton!
Kram

Geddfish ♥ sa...

Så roligt att grannarna uppvaktar dig! Det är ju inte första gången som du fått handplockade blommor, vad gulligt! Sånt gillas.
Jag köpte mig en färdig midsommarbukett idag. Var i två affärer och röjde bland tomma hyllor. Folket är vansinnigt hungriga, måste jag säga.
Men jag har inte haft tråkigt, solen har bränt hela dagen och nya tvätten torkade på balkongen.

Ditte sa...

För mig är det inte alls sent. Antar att vi har mer kontinentala vanor. Här blev det middag på balkongen när klockan var 20. Härligt och me ddå +23.
Ingen tråkig torsdag här heller.
Men kan förstå att det var trist att besöka butiker när alla andra också var ute. Men det fina vädret gjorde nog sitt till.
Vilken härlig bukett du fick. Så vacker. Och väldigt trevligt.
Önskar dig det bästa inför helgen och visst hoppas vi på fint väder.

femfemman sa...

Fin blombukett !
Handlade i onsdags, på förmiddagen. Då var det lugnt.
Ha en fin midsommar!

christian sa...

Vilka härliga grannar du har, buketten är helt underbar!

Ha nu en fin midsommarhelg :)

Paula sa...

Vilken fin bukett av en gullig granne! Klart att man blir glad! Jag plockar inga mer blommor sen jag såg att de är i så dåligt skick, även om det ser ok ut så vissnar dom på ett par timmar då det varit torrt så länge. Och sju sorter, varför? Det har jag redan avklarat...
Hoppas midsommar blir till belåtenhet utan knätofsar och Små grodorna, jag hoppar också över dem

Klimakteriehäxan sa...

Vilken dag som helst blir o-tråkig om man får en sån blombukett.

Anni sa...

Torsdagskvällens handlande var nog i paritet med dagen före julafton. Alla ska handla i sista stund, av någon anledning.