lördag 3 juni 2023

Bokmärke



Visst får vi cravings ibland – utan att vara gravid alltså. Häromdagen var jag rejält sugen på något indiskt. Som tur är har vi några indiska restauranger att välja bland här i Täby. Det roliga är att jag inte bara hade cravings efter indisk mat utan även efter spenat. Man kan ju undra vad det är för fel på mig;-) I alla fall fick det bli en Palak Paneer ”med färskost och bladspenat lagat i tomat- och indisk specialsås” kört till dörren från Ruci. 

Bokmärke
Med den himla goda rätten i åtanke lägger jag upp ett "fejkbokmärke" som jag fick av LillaSyster. Hon (och hennes man) verkar också gilla indisk mat (när de är på Gran Canaria). Visitkortet som är perfekt som bokmärke ser väldigt inbjudande ut måste jag säga. Tusen tack LillaSyster:-)
 

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan.

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

Om ni har tur visar även Hannele, Gerd och Åsa bokmärken.

PS. Om någon undrar vad vi har haft för väder idag kan jag berätta att det återigen var soligt. Termometern masade sig till och med upp till 18 grader i solen:-) DS.

11 kommentarer:

femfemman sa...

Indiskt är gott. Speciellt med spenat. Dessutom ganska lättlagat. En klar fördel för lantisar utan tillgång till indisk restaurang. God kväll!

Susjos sa...

Otroligt BP! Vi som nästan aldrig äter indiskt, har ätit det just ikväll också!
Min man gick till den grekiska kolgrillen för att köpa hem mat, men då var den restaurangen abonnerad ikväll, så nån mat fick han inte med sig hem, han gick vidare till vår lokala indiska restaurang, så nu är vi mätta på chicken tikka masala--min mans favvo, och jag tog chicken tikka sizlar, är ju lite dålig på de olika indiska maträtterna, så tar det säkra före det osäkra, men spenat och färskost låter väldigt gott!
Ha det gott!
Kram
PS Ska verkligen prova Taj Palace i höst i Puerto Rico!

nalta norrland sa...

+ 6 det blåser och kommer en regnskur ibland, även solen har visat sig men inte någon värme.
Denna lördag är det bara min alternativa blogg som blev uppdaterad Hoppa på tåget 🚂
Indisk mat har jag aldrig ätit - inte indisk mat på riktigt ute på resturang.
Jag har fobi mot gröna blad 😜 jag äter gärna spenatstuvning eller spenatsoppa, samma lika med broccoli men gillar inte spenat blad i maten.
🤗

Hanneles bokparadis sa...

elvaåringen ringer ibland och vill äta indiskt, till dagens bokmärke tog fjortonåringen initiativ.

LillaSyster sa...

Indiskt är gott, älskar naanbröden som serveras till.
Soligt här också men galet blåsigt.
Ha det gott!♡

Äventyret framtiden sa...

Jag gillar indisk mat och ja, Uffe med samt våra goda vänner Eva och Peter. Vi går ut på indiska restauranger nu och då och äter gott.
Bokmärket är finfint, stilrent.

Ditte sa...

Indisk mat tycker jag också om. Ibland! Och just denna rätt "palak paneer" tycker jag också om. Jodå, en massa andra också-Överlag är jag förtjust i asiatisk mat och lagar den även själv. Dock lagar jag ingen indisk mat för där brister mina kunskaper.
Gillade verkligen bokmärket. Klassiskt och stilrent.

Och visst har vi haft fint väder. Bara att njuta.

Jossu sa...

Nu fick jag ett rejält sug efter indisk mat. Palak paneer är en favorit som jag ofta lagar hemma. Och det får det nog bli nästa vecka så att suget stillas.

Anki sa...

Jag måste nog besöka vår indiska restaurang här i Finspång. Snyggt bokmärke!
Svar: Jag har haft en del annat för mig och noll blogglust ... vet inte varför, men som sagt ingen lust alls!

Klimakteriehäxan sa...

Gillar också indisk mat men äter det ändå relativt sällan.

Guldkryckan sa...

Indisk mat fungerar verkligen, bättre än kinamat kan jag känna ibland fast det där har väl mycket med kryddorna att göra antar jag.
Gott är det hur som helst.

Här har vi bara två pizzerior numera och en restaurang, det räcker väl antar jag.
Den fjärde restaurangen ändrade inriktning, till frisörsalong, ja jösses vad tiderna kan förändras. ;)

Ha det bäst Bp.