söndag 11 juni 2023

Skyltsöndag #422

Veckans skyltskörd är helt okej. Den till och med överraskar en aning, åtminstone vad gäller skylt 1 och 3. Enjoy!

”Pulled Pork Bread”. Ja, kan ni tänker er!!! Inte ”Pulled Chicken Bread”, inte ”Pulled Beef Bread” heller. Griskött it is… Alltså seriöst – vad tycker ni? Personligen tycker jag att allt som är ”pulled” och har med kött att göra är optiskt så motbjudande att jag gärna skippar rätterna.

Ytterligare en butik som går i graven i Täby Centrum. Butiken med det ovanliga namnet sålde skräddarsydda herrkläder. Himla snygga plagg måste jag säga, men prislapparna var därefter.Veckans höjdare: Alltså kolla bara!!! Den här toalettskyltningen är så himla bra!!! Fick bilden av bästisen Yvonne som besökte tapasretaurangen Sangria i fredags. Kan berätta att det (självklart) även fanns toapapper i båsen. Men visst känns det tryggt att veta att det finns hur mycket toapapper i reserv;-) Tusen tack Yvonne:-)

Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.

16 kommentarer:

Åke sa...

Jag vet inte vilken kedja du funnit detta i... eller är det på affär? Skippar det i varje fall, låter som grekiska i mona ögon eller öron då. Priset för skräddarsydda kläder blir nog därefter ja. Toalett skyltningen var ju suverän, mycket roligt :) En lätt förvirring kan nog nog uppstå :)

nalta norrland sa...

Toapapper skyltningen var ju skit 😜 bra 👍 bästa jag sett på länge fem 🌟 🌟 🌟 🌟 🌟
Äter inte vad som helst så något pulled pork kommer inte mellan mina läppar 👄
Butiksdöden verkar aldrig ta slut.
🤗

LillaSyster sa...

Ååå toapappret vann första priset idag ♡
Hmm förstår inte vad ni har emot pulled pork. Jag brukar nattbaka fläskkarré i ugnen under natten på låg temperatur i en god barbecuesås- blir ju så mört och gott. Ja ja var och en äter ju vad den vill. ♡

byblixtra sa...

Så tråkigt att klädbutiken stänger men förstår att det blev för dyrt med skräddarsydda kläder.
Ah, gillar väggen med toalettrullarna. En så rolig idé!
Hemlagad Pulled Pork är helt okej men nu var det länge sedan jag gjorde det.

femfemman sa...

Gillar absolut inte pulled-mat.
Är ingen riktig köttätare. Föredrar fisk.
Eller köttfärs.
Det är nog inte lätt för några klädkedjor just nu. .En tråkigt att man måste stänga ett skrädderi. Det finns nog inte många kvar.
Häftig toarull-upphängning. Har sett något liknande i våra trakter.Klart glad-görande. God kväll

Susjos sa...

Pulled pork Bread? Ja jösses vad de hittar på!
Alltid tråkigt när butiker måste slå igen, ja det beror förstås på vad det är för butiker.
Yvonnes bild på toarullarna, så läcker och det känns verkligen skönt att veta att det finns mycket toapapper i reserv!
Tack för att du fortsätter att förvalta skyltsöndagen!
Ha en fin kväll!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Pulled pork är hur gott som helst...så där tänker vi olika.
Hantverk är hantverk och kostar mera än fabriksgjort. Så är det. Synd att de slår igen.
Den sista skyltningen är ju skitkul! 😉

Guldkryckan sa...

De där toarullarna skulle jag lätt kunna ha på min vägg också, sååå praktiskt.
Skräddarsydda kläder kostar ju, förstår att folk drar in på sådant i dessa dyrtider, synd om butiken bara och dess ägare/anställda.

Det där med "pulled" har jag provat lite, kan jag med lätthet avstå ifrån numera.

SV: Tror lärarna går redan på fredag eller om det var i början på nästa vecka, själv arbetar jag till den 30/6 varvid jag har semester till den 11 augusti.
Ser fram emot det. :)

Ha det bäst Bp.

Ditte sa...

Fastnade verjkigen för toarullarna på restaurang Sangria. Och de gör det ju helt helt klart värt ett besök.
Vad gäller "dragna" köttbtar avstår jag och det oavsett kött. Blir jag bjuden på det så visst smakar jag, men inget jag skulle välja. Jodå, har testat i olika varianter,
Vad gäller kvalitet så kostar det och idag vill många inte beala för det. Vet att pappa hade en skräddare i stan., Hans Alde, och den firman finns kvar än idag och har sin kundkrets. Vill nog till om det ska löna sig.
Hälsningar från en skön balkong vid havet på en grekisk ö. Just nu +24 och klockan är 22.20. (En timme före här)
Och riktigt bra väder idag med 2/3 sol.

KajsaLisa sa...

Kan inte säga att jag äter pulled pork så ofta, tråkigt när butiker lägger ned. Jag länkar upp dig nu, sen har jag en fråga till dig inne hos mig.

Paula sa...

Haha, vem har fått denna knäppa idé om toapappersrullarna? Helfestligt! Det var säkert under en personalfest där man anordnade en tävling om knäppaste idén!
Pulled nånting brödet, nä tack, jag har testat pulled pork, den färdiga, stod o slet i bitarna med gaffel för att få dem i snygga trådar. Nä, ingen höjdare alls, varken med eller utan bröd! Vet du vad jag såg härom dagen i annons. Jo köttfärs som inte bara var köttfärs utan den var uppblandad med....grönsaker! Alltså typ morötter eller vad det nu var som var mald i samma konsistens som köttet så att man liksom gömde grönsakerna i färsen och ingen märker någon skillnad, eller? Hur många dumma ideer kan man få? Vad är det för fel på att låta färs vara färs och grönsaker är mycket snyggare i sin riktiga form, eller? Vad de vill göra är att de säljer färsen lite billigare eftersom morötter är billigare än kött. De kallar det färs, o förmodligen men pytteliten stil "kan innehålla spår av grönsaker" hahahahaha

christian sa...

Är inte heller så förtjust i "pullat kött".....ser slafsigt ut tycker jag!
Men vilken häftig bild med alla toalettrullar, här kan man bli rejält sk...nödig :)

Ha en fin vecka!

Klimakteriehäxan sa...

Älskar väggen med toarullar! Vilken kanonidé, ett konstverk dessutom med viss nytta!
Gillar faktiskt pulled pork också.

Anki sa...

Toarullarna på väggen är riktigt dekorativa!
Hemlagad pulled pork gillas skarpt, men inget jag gör nu när jag är ensam. Inspirationen till matlagning saknas ...
Snyggt skyltat!

Anni sa...

Vilken otroligt läcker komposition av toarullar! Hade jag haft större badrum, så ..?

Carita Liljendahl sa...

Toapappersbilden gillar jag! Har alltid extra toapapper hemma, men bara tre rullar på hyllan, resten i ett skåp.
Pulled pork har jag aldrig smakat, på något sätt klarar jag inte av åsynen av "strimlorna". Borde kanske testa. Kan ju vara gott 🤔
Tycks vara omsättning på företagen/affärerna i TC såsom alltid innan. Kul förstås att det ofta kommer nåt nytt då någon slutar - hoppas verkligen att köpcentret klarar sig nu då näthandeln slukar så mycket.