onsdag 27 februari 2019

Reklam funkar:-)



Tv- och tidningsreklam funkar inte hos mig – alls. Men när jag läste Paulas inlägg här, sa jag bara bingo! Den reklamen fungerade till hundra procent:-)

Konstiga åkommor
Ju äldre man blir ju fler konstiga åkommor får man. Så är det bara. Å precis som hos Paula så rinner mina ögon också i stort sett hela tiden vid kyla och blåst. Som sagt en ny åkomma den här vintern.

Membrasin
Hon rekommenderade och recenserade Membra Femin Forte. Produkten fick MVG av henne. Med andra ord gick jag raka vägen till hälsokostbutiken idag och köpte Membrasin, som innehåller exakt samma ingredienser som Membra Femin Forte.

Hälsotillskott – Blue eye
Är inte mycket för hälsotillskott, då jag för det mesta inte förstår vad det innehåller. Den enda produkten jag äter (o-)regelbundet är Blue eye. Det var min ögonläkare som rekommenderade “blåbärstabletterna” (som luktar och smakar äckligt) för “gamla” ögon. Kan säga att de har haft en väldigt positiv biverkning, nämligen att de svarta fläckarna som simmade runt i mitt vänstra öga (orsakade av glaskroppsavlossning som är ofarlig) nästan har försvunnit helt.

Så nu är det bara att hoppas att Membrasin är lika ”effektiv” som Blue eye.

Bonusbild
Fler av er har lagt upp bilder på vårblommor. Själv har jag inte hittat några än. Så istället bjuder jag på den här sötsaken som växer i små kaffekoppar och pryder borden hos Kardemumma i Enebyberg.

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jag har också alltid haft rinnande ögon.
Vid en av våra första dejter, jag och Anders på sjuttiotalet, så tittade han på mig och sa:
- Min egen lilla... (och där hade jag tänkt mig nåt riktigt gulligt) ... termometer.
Ja, så gulligt blev det ju inte, men vad han hade tänkt var att tårarna rann över i kylan, likt kvicksilver i en termometer :-)

Jag har åtgärdat detta på senare år genom att flytta till ett varmare klimat :-D

Men himla bra att ni har hittat ett bra hjälpmedel mot rinnande ögon!

:-)

Shannara sa...

Ibland finner man små guldkorn även i reklam. Själv läste jag om en person som hyllade Saframyl, ett naturläkemedel som man kan äta vid nedstämdhet och det funkar kanon!

Rubiks kubarna som du skrev om igår är jättepopulära hos barnen här hemma. William knäckte koden i sommras och är helt grym på att lösa den nu. Han satsar på att tävla i år! =)

Läser hos dej så gott som dagligen, men är usel på att kommentera tyvärr.

Ha en go kväll!

nalta norrland sa...

Rinnande ögon har jag inte... och jag vet inte men fick för mig att Membrasin var till för torra slemhinnor? Ja jag vet inte, har bara sett reklam.
Hälsokost är min mors grej ;-) nu när hon inte kommer nånstans utan att jag är med och då Life/hälsokostbutik lagt ner häromkring så ger hon mig en lista som jag ska beställa till henne på nätet, hon tror att hälsokost är bättre än traditionell medicin.

svar Om Du frågat mig före jul ifall vår katt brukade vara på köksbordet hade jag sagt never in my life.
Men nu helt plötsligt senaste veckorna så hittar vi katten på matbordet nästan varje morgon å där ligger hon jämte blomman å ser ut som om hon ligger på den bästa platsen.
Jag vill inte ha katten på bordet, det är äckligt!!
Så nej jag har inte tänkt att hon ska fortsätta ligga på bordet utan blomman och sedan kattgräset ställer jag i tvättstugan där hon har sin mat.

Geddfish ♥ sa...

Jodå. Mina ögon kan vara torra och svida, men inte rinna. Däremot har min näsa runnit hela denna vintern. Konstant jobbigt. Så fort jag gått ut.
Men det är la bara å testa.
Hälsokost för mig är ständigt eviga Echinacea eller Echinaforte. Så fort jag känner gnuttans förkylning, in med tablett och vips brukar det försvinna.
Ha en god kväll, nu ska jag bädda ner mig.

KajsaLisa sa...

Själv har jag sluppit testa sånt, haft tur. Jättefina vårblommor och tack för en fin kommentar.

Anki sa...

Hoppas det funkar som det är tänkt ... har aldrig provat själv, men litar på Paulas omdöme :)

Steve sa...

Bra med tips från ickesponsrad bloggkompis. Hoppas att det fungerar som avsett.

Klimakteriehäxan sa...

Jag tar inga kosttillskott ö h t och det verkar funka för mig, hittills. Men äter mycket frukt, bär och grönt. Och vill tro att det är bra och rent av räcker ...
Kalanchoe i alla olika storlekar, färger och varianter är en trevlig växt som dessutom gärna blommar om när man langar ut den på balkongen efter färdig tjänst inomhus!

Susanne sa...

Jag äter kosttillskott för hår och hud och märker av att både hår och hud mår mycket bättre nu (har fått det bekräftat från min frisör och hudterapeut). Så ibland är det himla bra att lyssna till reklambudskapen. ;)

Susjos sa...

Visst är det trevligt med tips från bloggkompisar! Älskart!!!
Å tack för bilden på blomman, än syns ju inga vårblommor här i betongen?!

Paula sa...

Haha, va kul jag hade när jag försökte tyda din första kommentar, WHAT???
Tack för att du redde ut det...Hoppas dina ögon också mår bättre av kapslarna, men det kan nog dröja en månad innan man märker någon riktig skillnad. vi som testade fick prova i drygt två månader.

Husbilen-Ellen sa...

Rinnande ögon har jag inte fått än, men väl rinnande näsa när jag äter. Trist! Gäller att alltid vara laddad med näsduk, även när jag inte är förkyld.Ha dé gott!

Eva Trillian sa...

Opersonlig reklam är ju ... lagom imponerande. Men när det kommer från någon man faktiskt vet vem det är så kan det ju vara relevant :)
Hoppas det fungerar för dig med!

Hanneles bokparadis sa...

mina ögon rinner för jag har trånga tårkanaler

Anni sa...

Ser fram emot recensionen, hoppas att du blir nöjd med både den ena och den andra effekten ;-)

Blåbärstabletter vet jag att min mamma äter och anser är bra. Eller ansåg, idag vet jag inte hur hon gör och det gör väl inte hon heller.