måndag 25 februari 2019

Glad måndag

Är helt säker på att många var glada idag. Sportlovet startade ju i stor-Stockholmsområdet, vilket betyder en veckas ledighet för många elever och deras föräldrar. Detta i sin tur medför att trafiken på motorvägarna är väldigt gles under rusningstiderna. Så alla som inte är lediga den här veckan kan njuta av snabbare resor till och från arbetet samt att bussarna kommer i tid. Glada miner hela veckan alltså.

Bilderna jag lägger upp är faktiskt totalt relevanta;-) Enjoy!


Som ni vet är jag barnsligt förtjust i udda byggnationer. Den Internationella Engelska Skolan i Täby - ett stenkast hemifrån - är utan tvekan en sådan.


Japp, bussen var två minuter före angiven tid och kom redan klockan 17:27. Å den här vyn gjorde mig såklart extra glad. Är ju lika förtjust i byggkranar som i byggnader. Okej, bildkvalitén lämnar en del att önska, men ni förstår vad jag menar;-)


Sashimi till lunch satt inte heller fel denna glada måndag.


Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

17 kommentarer:

nalta norrland sa...

Happy Day inte helt fel 😊
Byggkranar är något som gör att jag tänker på Dig 😘

Susjos sa...

Aha, nu fattar jag varför det inte var lika mycket trafik som vanligt på E4:an när jag skulle till Stinsen ikväll, sportlov ju! När man har vuxna barn så glömmer man bort det där med sportlov!
ljuset är på väg tillbaka, det blir man himla glad av, och likaså din goda lunch!

nalta norrland sa...

svar Yes... om Du inte har ett råd att ge utan bara ska döma så håll käft ;-) nää inte riktigt så, men om vi säger så... jag dricker knappt alkohol, röker inte så nån last måste jag väl få ha så jag inte är alltför perfekt :D
Dessutom så till vanlighet vardagar så är min sockerintag under 5g vilket är mycket liten... Din juice är jämförbar rent sockermässigt med coca cola.
Nu får man tycka som man vill, men vanligtvis vill folk inte bli tillsagda men gärna få uttrycka sin åsikt om hur nån annan ska leva.
Värsta längsta kommentaren å jag hoppas Du tar det på rätt sätt.

Anni sa...

Jaaaa, det är sportlov och jag är gräsänka! :-D
Ser du hur ljust det är på din bild med kranen - bara det är en ren lycka!
Din lunch gör mig hungrig, lax och avokado som är så gott!

Svar; jag ville bli landskapsarkitekt som ung. Hade ansökningshandlingar till flera skolor i England, men ville vara kvar med kompisarna i Stockholm. Så ung och dum var jag. Detta var ju långt innan trädgårdsintresset drog igång här i landet, så jag hade haft en gyllene karriär!

Geddfish ♥ sa...

Jag hade aldrig hört talas om sashimi. Men det såg läckert ut. Däremot vet jag vad sushi är.
Jag har sedan länge förstått att byggkranar och häftiga hus är BP i ett nötskal ;) härligt!
Skönt, när ljuset kommer mer och mer!

PS. Diego är alldeles speciell. Jag har aldrig mött en sådan underbart klok och humoristisk hund. Men han börjar bli till åren. 11 år. Säger jag, som är kattmänniska egentligen. DS

http://kraka.moah.se sa...

Ja, det är för väl att det äntligen är måndag. Visserligen har jag en diger vecka framför mig, men ska hinna med lite vila och trevligheter emellan.

Anki sa...

En riktigt bra och glad måndag med andra ord!

KajsaLisa sa...

Med det tallriken framför ögonen kan man stå ut med att du inte fick till bildkvalliteten riktigt.

Johanna sa...

och här var sportlovet slut! :) Men förstår många hos er vart glada! :)

Monica sa...

Ja det är härligt när det är skollov man
kan åka ut när som helst utan att sitta i
dessa köer som här ute bildas när alla ska
köra barnen till skolan.
Fint upplägg men lax är inget för mej.
Alkoholfritt är helt onödigt går man sedan på
systemet för att köpa det är det något fel:-)
Grattis till mej som läste rätt i koppen första gången.
Ja ibland känner man sej riktigt mossig och märker att
man inte alls hänger med, själv funderade jag vad sju
tolvor betydde men fick reda på att dom gav fett ljud i
alla fall:-)
Mina kaktusar sover fortfarande.
Inga tavlor i min smak skulle aldrig hamna på våra väggar
och vilket pris.
Ha det bra:-)

Steve sa...

Extra glad blev jag av att de första snödropparna visade sig ute på tomten. Och snön är nu ett minne blott. Hoppas jag.

Ama de casa sa...

Många glädjeämnen på en och samma gång! Själva blev vi väldigt glada över att äntligen få våra busskort påfyllda. Inte för att vi hade saknat dom egentligen, men ändå! :-D

Ha en härlig tisdag!

Christian sa...

ja hörrudu den där råa fisken får du allt ha för dig själv :)

FREEDOMtravel sa...

Vilken snygg sashimi! :)

Husbilen-Ellen sa...

Förstår din glädje för hus och byggkranar, men också för den tjusiga fiskblomman!! Såg gott ut det som låg på tallriken.

Klimakteriehäxan sa...

Den sashimitallriken vill man ju inte äta! Bara titta på, så vacker!

Eva Trillian sa...

Vilken vacker rätt! Hoppas den var minst lika god som vacker :)