lördag 23 februari 2019

Bokmärken #3


Mitt sista egna bokmärke. Litet 1950-tals stuk över märket och ganska snyggt tycker jag.


Inte blir jag direkt upphetsad när jag ser dessa bokmärken, men det är ju en helt annan sak;-)

Dags att visa upp mist sista bokmärke som jag har här hemma och som jag hittade när jag städade nyligen. Även det här märket är från Pocketshop. Vet inte om jag är ensam om det, men de få bokmärken jag har är ”riktiga” märken. Har aldrig använt kvitton, visitkort eller andra ”platta saker” för ändamålet.

Två bilder
Har alltid tyckt att det är lite futtigt att bara lägga upp en enda bild till ett inlägg. Alltså frågade jag på Akademibokhandeln om de hade bokmärken. Nu blev det inget köp, men väl ett foto, eller rättare sagt tre foton av de få bokmärken Akademibokhandeln sålde. Med andra ord så är nästa inlägg till temat säkrat:-)

Jag har hittat temat Bokmärken hos Klimakteriehäxan

Det är Boklysten som har uppfunnit temat Bokmärken.

10 kommentarer:

nalta norrland sa...

Snyggt jobbat och en röd tråd dessutom👌
Jag använder ju vanligtvis ”kvittot” från biblioteket eller nått annat liknande,
går även bra med tomt kuvert 😊

Jag försöker... jag lovar, jag försöker att finna ljuset i mörkret å ta mig framåt,
även om det är tungt nu...

Hanneles bokparadis sa...

åååå, blir avundsjuk på påfågeln....
https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/02/saob-bokmarke.html

Anki sa...

Bokmärken är bra att ha ... men inte kom jag ihåg att vara med den här veckan heller!

Ama de casa sa...

Jag är ju en hundöra-människa... Fast bara i egna böcker av pocketmodell (och i lånade pocketböcker där jag ser att ägaren också har hundörat i boken).
Annars är det nåt "lämpligt platt" som gäller. Förr om åren var det nästan alltid den där mindre delen av boardingkortet som man fick behålla för att hitta sin plats på flygen som var bokmärke hos mig. Nu får man ju sällan såna.
:-)

Carita sa...

Det var ett vackert gammalt bokmärke. Bokmärken överlag verkar har tagits till heders igen!

Klimakteriehäxan sa...

Ja men så fint!!! Men du, det är Boklysten som lanserat Veckans bokmärke, och gjort loggan jag och hon använder. Äras den som äras bör.

Johanna sa...

Bokmärken har jag inte använt, brukar bara vika ner sidan om jag inte hinner läsa klart hela! :)

Ja IFK gjorde en sjukt bra match igår. De hade lyckats bättre i CL om de fått behålla sina spelare längre, många stanna bara 2år och varje säsong flyttar halva truppen typ och det gör det tar tid och spela ihop sig igen och då är det svårt mäta sig mot lagen i europa som spelar ihop i många år :) Att vi är så överlägsna i sverie är för resten av lagen inte tyvärr håller samma klass.. de har helt enkelt inte ekonomin

Emma, Sol som sol? sa...

Jag har också ett från Pocketshop där något accentuerats med lila. Gillar det!

Anni sa...

Ett så udda tema som faktiskt gör mig lite nyfiken. Ska kika in hos Boklysten. Jag hittade just ett borttappat bokmärke som jag köpt för några år sedan.
Gillar hur just det blå accentuerats i ditt bokmärke :-)

Eva Trillian sa...

"Man tager vad man haver" :) men om det är snyggt är det ju lite trevligare!