torsdag 28 februari 2019

Tråktorsdag





I tisdags hävdade jag ju att bokrean inte alls är lika rolig som förr i tiden. Den är faktiskt ganska tråkigt att gå på nuförtiden. Har en känsla av att många håller med mig, då det var extremt glest hos Akademibokhandeln idag. Ändå trillade jag dit såklart. Jag köpte till och med en icke deckare som ni ser;-)

Ingen kallbrand
Då jag läste hos Åsa att hon köpt Cilla och Rolf Börjlinds senaste bok Kallbrand hos sin lokala ICA i Åsele var jag ju övertygad om att min lokala mataffär också hade boken. Akademibokhandeln hade den nämligen inte på rea, inte min ICA heller för den delen. Tråkigt! Grattis Åsa! Din lokala ICA verkar ha ett betydligt bättre sortiment än min matbutik, åtminstone vad gäller bokrean.

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.


14 kommentarer:

Mias Mix sa...

Ja de flesta verkar ju gilla bokrean men såklart det blir trist om inte utbudet är bra. Kul att du gjorde lite fynd i alla fall. Skulle vilja läsa Hundraettåringen, den första var ju suverän :)
Du får rapportera sen om de där ögontabletterna hjälpte. Mina ögon rinner så fort jag går ut i sol eller vind. Värst är det när man cyklar.

Klimakteriehäxan sa...

Ican jag handlade på idag hade ett riktigt rejält utbud på rea - mest på barnböcker! Men en hel del annat också. Av det du köpte tror jag på Adler-Olsen och (kanske) på Joe N.
Hundraåringen stod jag inte ut med, så hundraettåringen ger jag absolut ingen chans.

Geddfish ♥ sa...

Jag hoppar bokrean. Den var rolig förr. Tråkigt nog. Eller, jag har det bra som jag har det. Det kommer den dagen som jag läser också.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Jag håller med dig, förr om åren var detta mitt stora på våren. Jag riktigt längtade och var ute i tid för att få godbitarna. Men nu har jag sett i flera år i rad att det är samma böcker som reas ut år ut och år in. Ja självklart kommer några nya också, men i stort är det samma :(

nalta norrland sa...

Eftersom Du bor i "storstan" så har Du ett Åhléns nära Dig antar jag... boken Kallbrand ska finnas där på bokrea.
Jag googlade... men det är ju värt ett försök.

Här på ICA fanns det typ en, två böcker av varje titel så idag då jag å Elin var in på ICA efter det hon slutat skolan vid 15tiden var utbudet typ tomt, det fanns ett par olika barnböcker och faktaböcker, men i stort sett ett tomt bokbord.

Paula sa...

Många böcker hängde med från biblan, på lilla coop hade dom också bokrea, löjligt tycker jag. Eller? Trångt är det där även utan böcker, låt mig handla min mjölk skriker jag inombords. Om jag bodde i ett slott, eller åtminstone en stoor villa, då skulle jag handla böcker. förutsatt att någon annan kånkade på dem vid varje flytt,,,,det har ju blivit några stycken

KajsaLisa sa...

Det går liksom inte att låta bli, även om det inte är samma grej längre. Gjorde tre fynd, bland annat Jan Stenmark, satt och läste honom på väg till jobbet och skrattade så hela tunnelbanevagnen glodde på mig.
Tack för länken

Anki sa...

Förr var årets bokrea en höjdpunkt och vilken känsla att stå där utanför bokhandeln och trängseln därinne :)
Numer handlar jag det flesta böckerna på nätet ... ofta begagnade på Bokbörsen.
Läste hos Åsa att du inte gillade 1793 - den gillade jag, men det tar mer än 50 sidor innan den blir riktigt bra!

Ama de casa sa...

Här blev det lite motstridigt... Tråkigt? Du hittade ju en massa braiga böcker. Ja, som det verkar i alla fall, det vet man egentligen inte förrän man har läst dom ;-)

Susanne sa...

Jag sprang in på bokrean häromdagen, men det var så mycket folk så jag vände. Numera så lyssnar jag mest på böcker så det blir inte lika mycket "analoga" böcker längre.

Johanna sa...

Har nog aldrig gått på bokrea fast jag gillar läsa haha :) synd de inte hade boken du var ute efter. Du får flörta med åsa så kanske hon skickar den till dig när du läst den! :)

Haha ja jag var på jobbet idag och chefen var så glad för se mig, kul. Han försökte få mig börja jobba på måndag, mest på skämt, men han hade nog blivit glad. men lite mer tid behöver jag.

Husbilen-Ellen sa...

Bokrean kommer vi inte på i år heller, i tiden var jag på hugget när de startade i Norrköping.
Som svar på din fråga: det är en oljeplattform i hamnen till Santa Cruz, men de borrar inte där. Skulle tro den är parkerad där tills ett nytt uppdrag dyker upp. Ha en bra helg!

Eva Trillian sa...

Varje år går jag in på en bokhandel under rean och hoppas på det bästa. I år lyckades även jag hitta något faktiskt :) men jag tror inte det är för att rean blivit bättre utan på ren och skär tur ;)
Grattis till att på rean ha hittat böcker du faktiskt vill läsa du med!

Anni sa...

Se där, det blev en liten hög. Jag städar bort böcker istället. Och lånar på biblioteket. Bokrean går jag inte på, den bara lockar mig att köpa böcker som jag faktiskt inte behöver.