söndag 10 februari 2019

Skyltsöndag #196

Som Åke konstaterade förra veckan så närmar vi oss upplaga 200 av härliga, underbara Skyltsöndag. Skickar redan nu en tacksamhetstanke till Pumita som lät mig ta över temat efter ett ”bråk” eller om det var ett missförstånd med en annan bloggare som ”stulit” hennes idé. Ni som har hängt med här i nästan fyra år minns det kanske. Och nej, jag tänker inte länka här;-)

Veckans skyltskörd blev inte helt fel den heller. Bara man har ögonen med sig så finns det ju faktiskt skyltar överallt, ibland där man minst anar;-) Enjoy!


Trevligt! Men jag undrar såklart om det finns dagsbakat högrev också. Jag menar den lokala ICA har ju öppet till klockan 22:00 alla dagar i veckan.


Om det finns en ny influensa så borde det väl finnas en gammal också som troligen är identisk med den nya. Vaccinet har ju tagit slut för länge sedan så…


Jo då, Täby Centrum ska bli med någon slags Food Court. Ja alltså åtta nya restauranger ska öppna inom två månader. Media Markt har ju redan öppnat en ”deli” i centrum, så det är väl inget nytt. Men reklamen är fyndig – igen!


Veckans höjdare på dörren in till Täbys huvudbibliotek: Gissar att nittio procent av alla som ser skylten läser något helt annat än vad det står där. Otroligt fyndig reklam. Eloge till reklambyrån:-)


Pumita har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.
Alla skyltare hittar ni här.

23 kommentarer:

nalta norrland sa...

YES yes yes *tummen upp* gillar som vanligt Dina kluriga skyltar.

Bakar man verkligen högrev?

Jag tycker att om nån nu har fått influensa så kan ju den någon vara självisk och behålla influensan helt för sig själv och absolut icke känna nån längtan att dela med sig.

Har hört på nyheterna att årets influensahögtid ;-) infaller samtidigt som när vinterkräksjukan väntas ligga på topp.

Biggeros sa...

Fyndig reklam såsom miljönär. Man får verkligen läsa sakta så att man inte stukar tunga. Ja,nattbakad högrev låter som om ICA personalen har ett nattskift..
Tekniska delikatesser låter väldigt inbjudande. Bra att du har tagit över söndagsskyltningen men tråkigt att man ska behöva vara kränkande mot varandra inom bloggvärlden och datavärlden 🤔🤔🤔

byblixtra sa...

Jag gillar "Miljönär-skylten". :-)

Anki sa...

Som alltid en alldeles suverän skyltparad!
Miljönär-skylten är verkligen kanon!

Susjos sa...

Täby centrum kan verkligen få till det där med reklam! Jag fick läsa sakta om miljönär-vänlig, mycket smart!!!!
Tack för att du fortsätter med härliga skyltsöndagarna!!!
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Älskar skyltsöndag!
Sista skylten gillade jag mest, annars har du i stort sett alltid braiga skyltar!!
Jag har nya skyltar i bagaget men körde med gammalt i schemaläggningen. Kom just hem. Trött, nöjd och glad.

nalta norrland sa...

svar Tyvärr måste jag göra Dig besviken 😜
Det Du ser och tänker oplogat är ju snödrivan där stolpen står
mam parkerar ju framför precis som med bil och där var det typ max 5cm snödjup ☃️
Här kan jag inte direkt klaga på på snöröjningen, de som tar bort snön inne på samhället gör ett bra jobb

Åke sa...

Du har helt rätt, man stöter på skyltar ideligen :) Jag har faktiskt hållit reda på dagarna... Du hittar så mycket bra bara :) Nattbakad Högrev... låter lite annorlunda... från eget kök förstår jag. Influensan vill man absolut inte ha!!! Ja jag läste fel i texten till Täbys huvudbibliotek tills du påtalade att man kan läsa något annat! Fyndig Skytsöndag som vanligt :)

Johanna sa...

Vilka härliga skyltar du fått till denna veckan :)

Ja jag är glad för min chef och att han inte ser min psykiska ohälsa som något problem utan hittar lösningar så min kompetens kan användas.

Paula sa...

Bibliotek är fyndiga platser som jobbar med ord, jättebra skylt! Nattbakad...jag fattar inte riktigt, är det felskrivning eller betyder det långbakad? Influensan vill jag inte veta av så jag blundar och hoppas på det bästa! Ha nu en fortsatt trevlig söndagskväll, här plaskar det mellan tårna...

Ditte sa...

Toppenskyltning! Igen! Stort tack för härliga skyltar och skratt. Har jättesvårt att välja en favorit. De tävlar liksom i olika klasser. Tanken hos mig var också om det finns en dagbakad högrev. Och hur bakas denna. Finns det jäst med? Men det låter riktigt gott. Nu har jag inte haft någon influensa och är heller inte vaccinerad. Men kanske har ett kombivaccin getts till de som hann få något.
Media Markt går ju inte så bra rent ekonomiskt så kansk ekan mat vara en ny marknad. Och visst är reklamen fyndig. Undrar om de kör med tyska delikatesser. Sista skylten är en höjdare, Ja, den också.

KajsaLisa sa...

Eftersom ingen begriper hur man bakar högrev, sä är kanske inte nattbakad underligare än dagbakad. Nästa skylt har jag den senaste veckan en viss erfarenhet av tyvärr, men nu är jag tillbaka. Sen den oväntade shoppingen som jag aldrig förstår.
Går man runt med en massa kassar och tom plånbok utan att förstå hur det blev så?
Länkar upp dig nu.

Klimakteriehäxan sa...

"Unexpected shopping" - det ägnar jag mig ju åt, alldeles för ofta ... :-D
Jag är uppe i 140 skyltar, tror att jag hade långt uppehåll efter Pumita, innan jag upptäckte att du tog över.

Steve sa...

Åtta nya restauranger inom två månader! Det blir aldrig enahanda att äta ute i Täby.

Ama de casa sa...

Snart 200-jubileum... Hur gick det till? Kör du Skyltsöndag flera gånger i veckan ibland, eller? ;-) Haha! Nejdå. Jag minns övergången från Pumita till dig och jag är så tacksam att du axlade Skyltsöndagen, var skulle vi skyltnördar annars göra av alla skyltbilder :-D

Härligt skyltat av dig igen :-)

Guldkryckan sa...

Fick googla på det...det ska tydligen ligga i ugnen under natten, måste ju vara bra då det klarar sig själv utan tillsyn...behövs inte så mycket personal = Billigt att göra ;)

Bra med fler restauranger...men hur får de detta att gå ihop?
Många som hotas av konkurs i dessa dyrtider tydligen.
Men en bra kombination med teknik o mat är det ju...utvecklingen anpassar sig till människans behov..."en st dvdspelare och en dagens tack".....japp...min grej helt klart :)

Ha det bäst BP.

Monica sa...

Hoppas det inte kommer mer snö nu, lite
har ju tinat bort men nu kommer väl
minusgraderna och det är broddtime igen.
Fint att man fick ett bokmärke sist jag köpte
bok fick man betala för ett vilket jag inte gjorde.
Visst har man minnen av barndomen och busig var man
men blev det för mycket av den varan blev man uppfostrad
efter dåtida mått och det har jag inte tagit skada av:-)
Ja det där med översnöade skyltar är ju korkat vad skulle
hända om man stannade mitt i gatan för att borsta av snön,
det vill jag inte ens tänka på.
Ha det bra:-)

Husbilen-Ellen sa...

Du hittar många kul skyltar! Jag har svårt se dem, tyvärr, jag har nog mer fokus på blommor.

Johanna sa...

Japp, här är säkert fler skyltar som jag missat i huset, men det skall nog hittas och dokumenteras :)

Maria sa...

Åh vilka braiga skyltar du hittat!!
Gillar speciellt den sista!

Christian sa...

Inte har väl Mediamarkt börjat med mat hoppas jag......
Vi har faktiskt ett städbolag här i Örebro som heter "Miljönären" :)

Anni sa...

Miljönärvänlig var bäst! Vad gäller influensan så kom maken hem och kände sig febrig. Det blir inget Alla-hjärtans-dag-gullande här, inte! Jag få sova i arbetsrummet igen ...

Emma, Sol som sol? sa...

Vaffan, hittar de inte den stora space-tangenten på reklambyrån eller?