torsdag 21 februari 2019

Tråktorsdag

Som ni ser börjar jag bli bättre och bättre på att minnas Tråktorsdag. Idag var det faktiskt ganska lätt att komma ihåg, då det var grått och nollgradigt ute. Det var dock inte ett dugg tråkigt att vi slapp snön som bland annat Anki rapporterade om.

Novemberkaktus

Vår novemberkaktus brukar explodera med hundratals blommor i oktober/november. Sedan har den för vana att ”ladda upp” under mars månad för att återigen blomma i april. I år verkar den har frångått den rutinen. Okej, det är bara februari, men en endaste lilla knopp på den stora kaktusen är faktiskt ganska futtigt och tråkigt.

Utställning

Under gårdagens besök i Djursholm kollade vi kommunens fina lilla bibliotek, där det bland annat finns en utställningsvägg. Varje månad får en ny konstnär chansen. Den här hängningen var dock ingen succé tycker jag. Okej, jag kände igen Loreen och troligen simmerskan Sarah Sjöström, men priset för tavlorna låg mellan fyra och nio tusen kronor. Det var de definitivt inte värda. Tråkigt!

Rosa bollar

Täby Centrums omtalade bollar har ni ju sett ett antal gånger på den här bloggen. Å sådär i mellotider ändrar bollarnas LEDar färg till min hatfärg nummer 1 rosa. Ja, jag vet att rosa älskas av alla som gillar Mellon, men man kunde väl åtminstone variera/byta färgerna lite tycker jag;-)

Det är KajsaLisa som har uppfunnit Tråktorsdag.

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Alltså... Den röda tråden jag ser här i ditt inlägg är ROSA!
Först blomman (cerise-rosa), sen skjortan längst upp till vänster och sen bollarna på sista bilden.
Det är lika bra du erkänner - du ÄLSKAR rosa! :-D

Johanna sa...

Tyckte tavlorna såg ganska tråkiga ut och hade inte heller betalt det priset för dem.

Förstår du tycker det är tråkigt med rosa, men mellon är snart över :)

Geddfish ♥ sa...

Jamen, visst är du rosa, tråkigt nog för dig, men jag älskar rosa!
Rosa är inte att förakta. En positiv färg, som symboliserar varma och tröstande känslor. Omsorg, romantik och kärlek.

Min torsdag har varit bra, förutom tråkvädret, men det gick att genomlida.

nalta norrland sa...

Bäst Du erkänner att Du faktiskt gillar rosa :)

Utställningen var ju... inte så kul.

Bara så här kort, jag har en pilatesboll - balansboll - jag fick den i julklapp för x antal år sedan... före Elins födelse ;-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★ sa...

Jag tänkte genast så roligt att kaktusen blommar, men ser att du inte är lika övertygad :)

Jag älskar torsdagar ;), det är då helgen börjar för mig :)

Ama de casa sa...

När jag tänker efter så måste ju du tycka att skärtorsdagen är den bästa torsdagen av dom alla! :-D :-D

Eva Trillian sa...

Det går att se tråkigt i det mesta ;) så skönt att det är bara torsdagar som "kräver " det ;)