onsdag 13 februari 2019

Onsdagsmix

Som ni ser är jag sent ute med det här inlägget. Detta kan bero på att jag denna förvårsdag var ganska upptagen. Och självklart tog jag några riktigt roliga bilder åt er. Enjoy!

Alla hjärtans dag är först imorgon, men Näsbydals Stenugnsbageri är tidigt ute. Att jag visar er de här små hjärtana redan idag beror på att de ser mera ut som päronformade rumpor alternativt bakdelen på en sköldpadda.


Som sagt, det är Alla hjärtans dag imorgon, men på Viggbyholms Stationscafé sitter julutsmyckningen kvar.


På vägen från bilverkstaden där jag lämnade in Tintin upptäckte jag den här före detta skönheten. Någon som vet vad det är för ”ras”? Maken och jag kom faktiskt för en gångs skull inte på vilket bilmärke det var.


Sist men inte minst en raritet. Här på Queen Nails som uppenbarligen håller på med naglar och dessutom fotvård har jag aldrig sett en manlig kund förut. Men idag så… Det roliga är att jag lyckades med konststycket att inte få med hans fötter som fick behandling. Å som ni ser var killen inte överförtjust i att bli fotad;-)


11 kommentarer:

nalta norrland sa...

En Austin kanske 🤔❓
Naglar & fotvård verkar vara nya sortens slaveri 😔
Alla ❤️ Dag är mer en dag för affärer speciellt blomsteraffärer 😏

Susjos sa...

Snygga rumpor, eller om det nu var hjärtan?! Bilen visade jag min man, gammal bilmekaniker som han är, men han kunde inte heller gissa, men när jag läser naltas gissning om en Austin, så håller han med!
Va skönt med fotvård, det skulle jag vilja ha...har sett att det finns på MoS, borde ta mej tid med det någon dag!
Grattis till dina 11 års bloggande, fantastiskt!
Jag firar 11 år i maj, tror jag....

Anki sa...

Mer rumpor än hjärtan ... men spelar ju ingen roll om de smakar bra :)
Fotvård ... härligt, men är numer utanför budgeten ...
Bilen är underbar ... vilket fynd! Tyvärr vet inte jag heller, men jag tror att Åsa kan ha rätt. :)

Steve sa...

Bu för Viggbyholms Stationscafé .
Austin är ingen dum gissning.
Fotvård ska man absolut kosta på sig.

Ama de casa sa...

Dom verkar inte vara så jättesnabba i Viggbyholm... ;-)
Vad det nu må vara för bil det där så ser den ut att vara i akut behov av omvårdnad. Synd att låta en sån gammal raritet förfalla på det där viset.

Jomen den killen såg verkligen ut att vilja vara med på bild :-D

Ha en fin Alla hjärtans dag!

Johanna sa...

Hmm, ja inte riktigt likna de hjärtan de där bakelserna, men de kanske är goda ändå :)

Gamla bilar är så fint, men modellen kan jag inte heller. Blå räcker? :)

äsch det var ingen bedrift eller bragd av bajjen och vinna över ifk igår, ifk spelar så dålig handboll just nu så det finns inte. Sen vilades många spelare inför helgens match mot barcelona :) Vi behöver en vettig tränare, märks ola inte är med längre :(

Christian sa...

Ja du, rumpor tycker nog jag med....
Bilen är nog en Renault skulle jag tror, i annat fall eventuellt en Fiat...
Har också varit på fotvård nån gång, men de brukar säga att jag har så fina fötter....

Anni sa...

Jag tänkte också Austin direkt, sedan började jag googla på bilder ett bra tag innan jag insåg att någon kanske svarat här :-P
Sedan såg jag att framdörren var bakhängd ("självmordsdörr") och då fanns det inte lika många bilar att välja på. Undrar om det kan vara en Fiat 1100, den är i alla fall mest lik!

Vad gäller rumpan har jag ofta tänkt att ett hjärta uppochner ser ut som en rumpa. Liksom de kvinnliga behagen när de är upptryckta i ett trångt decolltage - de ser också ut som en rumpa!

Kan inte låta bli att fascineras lite av hur mannen på sista bilden tycks sitta i en gigantisk stol? Han ser så liten ut jämfört med stolen! Och sedan han i randigt där bakom, som försvinner i speglingen - eller var finns han egentligen? Superkonstigt foto som jag inte blir riktigt klok på.

Klimakteriehäxan sa...

Kan det vara en Morris???????????

Eva Trillian sa...

Stackars lilla bilen! Funderar, som Klimakteriehäxan, på om det inte är en Morris ...

Emma, Sol som sol? sa...

Haha! Han ser ut som att om han inte satt med foten i vädret så hade han nitat dig!