måndag 18 februari 2019

Glad måndag

Ska absolut inte klaga över den här måndagen heller. Jag menar efter 9,8 grader i lördags, 4,5 dito igår och 5,8 grader idag har ”världen” aningen förändrats. Detta bevisar mina bilder hoppas jag. Dessutom bjuder jag på minst ett gott skratt också, eller rättare sagt jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Ni får avgöra själva. Men det är ju alltid roligare att le åt ogenomtänkta och aningen oestetiska ”saker” eller hur;-) Enjoy!


Då vår fina innergård liknade en skridskobana i några veckor har den i stort sett varit folktom. Men kolla vad några plusgrader kan göra! Barnen och deras cyklar växte som svampar där i helgen;-)


Gårdagens kvällshimmel såg väldigt lovande ut. Vackert!


Vilket toppen nytt cykelställ tänker ni kanske. Jo, visst är det fint – att titta på. Grejen är bara den att taket är ”ribbat”, så om det regnar blir ju cyklarna blöta. Dessutom har den käcka orangea cykelpumpen tagits bort. Hur tänkte man där? Troligen inte alls.


Så här kan det se ut i nollåttaland. Fruktansvärt fult, grått och smutsigt anser ni säkert. Jo, jag håller med. Men efter tre ”varma” dagar har ”fulhögen” faktiskt krympt minst en meter, och det gör mig glad:-)


Det är Carita som har uppfunnit ”Glad måndag”.

16 kommentarer:

Elisa sa...

Våren är nästan här känns det som, riktigt skönt! :) Jättefin kvällshimmel!
Blir också glad av att se alla fula högar krympa, det gör dessutom så man kommer fram lite lättare här och var. :)

Klimakteriehäxan sa...

Gläds med dig åt att snön är borta - och visst är de fula, de där snöbergen som blir svarta och stenhårda! Nu skulle det visst bli lite kallare igen, men jag hoppas att den värsta vintern är över. För denna gång.
Vet du förresten att vi har ytterligare en sak gemensam - vi bor i hus som är snarlika varandra.

nalta norrland sa...

Smutsig snö gör ingen människa glad 😔 den där snöhögarna ser oaptitlig ut 😜
Cyklar är ett gyllene vårtecken 👍
Förhoppningsvis slipper Ni mer snö å kyla ⛄️☃️
Lycka till i morgon, jag hoppas sej får bättre och positivare besked än vad jag fick idag.

KajsaLisa sa...

Det är vår i dina bilder, härligt.

Geddfish ♥ sa...

Det spritter av vårkänslor i ditt inlägg, jag blir definitivt glad!
Jag blev också glad, när jag kom hem igår em för en orsaks skull, från ett snöigt Värmland, till ett grönskande Lidköping. Inte en snösmula här.
Och nu, hemkommen från Gospel, så var det flera som cyklade och inte frös jag.

Svar: När jag förinställde söndagen, så hade jag ingen bokad biljett hem. Det fick gå på lösa boliner (pga sjukdom som jag inte bloggar om).

Steve sa...

"Fulhögar". Sånt hålls vi inte med här ute på vischan.

Anki sa...

Härliga vårtecken hos dig! Ja, så vackert är det nu inte med svart snö, men förhoppningsvis är den snart bort!

FREEDOMtravel sa...

Det känns som att våren är på väg MEN plusgrader betyder regn ... Saken blir inte bättre av att mina stövlar läcker ... ;)

Ama de casa sa...

Ja fy för den skitiga snön! Du kan ju låtsas att det är en jordhög som dom lagt fram för att alldeles snart starta upp vårbruket på stan :-D

Här var det vårkänning igår - solen sken och fåglarna pippade i träden :-D

Johanna sa...

Härligt med varmare väder, som vi njuter!

Här skall köpas en cykel till hugo, men tänkte vänta till mars, men våren verkar vilja komma redan nu.

skön snöhögen minskats, även om man inte riktigt ser snön för all skit :)

Biggeros sa...

Då förstår jag att du menar snöhögen..
Tyr att den försvinner pö om pö.
Tänk vad lite vårkänslor kan sätta sprätt i barn och även i vuxna. Underbar kvällhimmel🤗

Paula sa...

Haha, vilken dynghög,. Vi har faktiskt snart inte mycket bättre för man har fått sanda och grusa länge nu och det hamnar förstås i snöhögarna. Kontanter, vad är det? Haha, nej då, men du förstår att vi har varken bank eller bankomat här! Då är det snudd på omöjligt att få ut några kontanter. Om eventuellt dom har fått in mycket kontanter i butiken så kan man i bästa fall få ut ett par hundra. Men de får ju sällan in kontanter numera de heller..
Stjärnklart var en bra bok av Wilderäng, har läst alla utom hans senaste som står på läslistan! Ha en skön afton

Carita sa...

Så vårligt och snöfritt ni har det där i Täby!
Bortsett från den inte så vackra snöhögen... kan dröja ett tag innan den är borta.
Verkar gå bättre att kommentera här i dag.
Nu minns formuläret till och med min webbadress. Hurra!

Christian sa...

Finns inget som är mer glädjeframkallande än trygga, glada, lekande barn! :)

Eva Trillian sa...

Bilder med vårkänsla :)

Anni sa...

Stockholmssnö, ja. Fy sjutton. Antingen är den grå och grusig eller gul av hundkiss.
Men ljudet av cyklar på grus, det är ett underbart vårtecken!