söndag 24 juli 2016

Skyltsöndag #63

Sorry guys, ingen skyltuppdatering från Claes-Göran i veckan. Var i och för sig i stan ett antal gånger den gångna veckan, men har inte besökt Vasastan. På onsdag ska jag dock ta en sväng dit, så nästa söndag får ni förhoppningsvis se en ny C-G-skyltning.

Semestertider
Ja, att det är semestertider råder det ju ingen tvekan om. Men att ni som är på semester på olika orter ändå tänker på Skyltsöndag, det känns stort, riktigt stort. Tack alla ni. Ni är helt suveräna!

Veckans skyltskörd

Den här skylten är väldigt förbryllande tycker jag. Antingen är hundar tillåtna eller så är dom inte det. Kollade runt lite, men hittade inget hundbad. Åt andra sidan vet jag inte hur ett sådant ser ut heller. Plats: Ängholmsbadet i Gribbylund, Täby.


Visa leg!???? Nu känner jag mig som 18-20 år gammal igen, men då fick jag visa leg på Systemet.


Att ett ”Varsågod” kan kosta så mycket visste jag inte.


Odd Molly är en klädesbutik i Täby Centrum. Kläderna är väldigt speciella, snygga och dyra. ”Odd Sale” betyder 51 procent rabatt under pågående rea. Fyndigt tycker jag.


Fem minuters parkering i Täby Centrums pakeringsgarage. Det är en himla tur att det är en kille som står bredvid bilen. Han kanske hinner handla innan han får en parkeringsbot. Vi kvinnor brukar ta betydligt längre tid på oss än fem minuter om man säger så…


Pumita
har uppfunnit Skyltsöndagen. Jag förvaltar den.

Alla skyltare hittar ni här.


20 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Det gäller att vara snabb i vändningarna där, på fem minuter hinner man inte mycket... ;-)

För många år sen hade en jobbarkollega på sig en tröja som det stod "Odd Molly" på.
- Har ni en klubb, eller? frågade jag och fick en konstig blick till svar.
Haha! Det säger väl allt om mitt modeintresse? :-D

Maria sa...

Härligt kluriga skyltar idag!
Även om min semester är slut om några timmar så har mannen två veckor kvar på sin men sen blir det kanske någon ordning på min blogg igen ;-)
Kram

Anki sa...

Kul skyltar den här veckan också :)
Att hinna uträtta några ärenden i ett köpcentrum på fem minuter... hm hur tänkte de då?

Comsi comsa sa...


5 minuter, hm det var lite snålt om tid. 🤔
Kluriga skyltar, härliga skyltar...

Kram ❤

Geddfish ♥ sa...

5 minuter, det kan la kvetta ;)
Finurliga skyltar igen, son vanligt. Det där med voffsingen, det var nog förbud här men inte där - längre bort.

Det tar på krafterna i värmen, som kommer som en chock. Dock. Så gillar jag högsommaren!

Kram ♥

Ditte sa...

Tack för goa skratt så här på söndagskvällen. Härliga skyltar som du fångat så bra. Hundbadet och hundförbudet verkar dra åt motsatt håll, men det kanske är så det ska vara.
Visa leg hos pressbyrån! Tja, om kaffet är gott så kanske jag kan överväga det. Men jag vill ju helst sitta i en trevlig miljö och inmundiga det. Men man kan ju ta det med förstås...
Vad gäller "Odd molly" är det inte min stil, lite för "ryschigt och pyschigt" så rabatten kan andra få ta hand om. Men bra för en hel del som handlar i butiken.
Fem minuters parkering? Undrar om det handlar om "drive in" shopping.

Stare Ström sa...

Det räcker kanske med 5 min? Torget verkar ju vara rätt dött.

Monica sa...

Nere vid Skärgårdsstad badar ungar och hundar huller om buller så mysigt att se.
Idag kom våra hundar hem från pensionatet, lite glada blev dom allt att träffa morsan igen:-)
5 minuter den har jag missat:-)
Ha en skön kväll

Susjos sa...

Visa leg för kaffe, lite roligt faktiskt! Vi kunde ha fått en billig lunch såg vi lite försent i USA då det hade billigare mat om man var över 55 år!
Roligt var att så fort vi köpte alkohol i butiker så fick vi visa leg, man måste ju vara över 21 år! Likaså för att komma in på poolområdet i Las Vegas!!! Lite kul när man kommer med läsglasögon på näsan!
Härliga skyltar som vanligt BP!

nalta norrland sa...

Hundförbud på hundbadet känns ju som överkurs ;-)

Skojjiga skyltar - Du är en fantastisk skyltjägare :)

Anders W sa...

Skyltförfattare, eller vad det kallas, verkar vara ett eget släkte!

Meta sa...

hihihi det där var bra man hittar mycket när ögonen är öppna.
ha det gott
Kram Meta

Carita Liljendahl sa...

Kaffeskylten var extra kul :-)

Anita Malta sa...

Gör inte så mycket att du missade C-G- skyltningen den här veckan. Du visar ju så många roliga och tänkvärda skyltar ändå :-)
Det var ju generöst av Pressbyrån men att man måste visa leg. Det värsta som kan hända tycker jag om jag nu skulle välja köpa kaffe där och de ger mig rabatt trots att jag INTE visar leg :-D
Odd Molly finns inte här på ön, tror jag, men väldigt gott om rea just nu. Fattar inte hur de kan sälja ut med ibland så mycket som 80 procents rabatt !! Då kan man ju verkligen ta sig en funderare på vad inköpspriset egentligen är och hur mycket vi betalar utan rabatt. Är skeptisk till såna butiker men "Odd Sale" var ju smart reklam ändå.

Vad hinner man på fem minuter ? Haha.. ler stort åt Starens träffande kommentar :-D

Biggeros sa...

Jag tolkar som att någon behöver bevaka bilen under tiden den andra person handlar:)) Odd Molly gillas:)) Ja, är det lönt att visa leg för en kaffe när man är 65 år ???( kaffekask) förmodligen. Väldigt förvirrande hundskylt....

Olga T sa...

Oj vad skyltar du hittat. 5 min, låter som om man hinner med bankomaten, inget annat.
Odd sign ;) Det där kaffet kommer att säljas, det är jag säker på!
SV: Jag har foto på skyltar så det räcker och blir över om man säger så. Det var liksom ingen ansträngning att fånga dem.

Unknown sa...

Tycker mannan brevid bilen ser kissnödig ut och ett toabesök kan ju ta 5 min.
För övrigt var detta en topp-skyltnng.
/Kiki

Mias Mix sa...

Bara bra skyltar! Såklart pensionärerna ska ha kaffe :)

Susanne ❤️ sa...

Underbara roliga skyltar :)
Tycker dock att dom kunde bjuda på kaffet haha ;)
Tack för fina skyltar och stor kram

Eva Trillian sa...

Kul att få via leg som 65-åring (eller över) för en god saks skull ... om man gillar kaffe dv. ;)