fredag 29 juli 2016

Skulle möta pojkar – mötte män




Pia Sundhage, tränare för det svenska damlandslaget i fotboll gillar att ”härda” tjejerna genom att låta dom spela mot pojklag. Så skedde även idag i Brasilien. Lagets OS-genrep blev dock inte som landslaget tänkt sig. Damerna trodde att de skulle få möta ett P16-lag. I stället skickade storklubben Botafogo en tung, storvuxen elva där hälften av spelarna var flera år äldre. Ja, åsså gick det som det gick. 0-3 i paus blev till 0-8 efter 90 minuter och det trots att Botafoga var bussigt nog att bara spela med nio utespelare i den andra halvleken. 0-8 i ett genrep. Ooooops!

OS-tips
Snart dags att knåpa ihop mitt och makens OS-tips för damlandslaget. Med tanke på min dåliga placering i EM-tipset ska jag försöka låta bli att tänka den här gången (man får ju ändå bara rynkor av tankeverksamhet;-) ). Makens tips där jag bara på måfå skrev resultaten kom på åttonde plats. Själv klurade jag länge på mitt eget bidrag. Ändå hamnade jag i träsket – på en 23:e plats av 29 inlämnade tips. Ooooops igen.

PS. Bilderna jag lägger upp har ingenting med inlägget att göra. De visar bara att några av mina grannar har gröna fingrar och gillar pelargoner och en lila parasoll:-) DS.

16 kommentarer:

Susjos sa...

Visst är det tjusigt med pelargoner, jag gillar dem också!!!
Oj, fick de spela mot stora grabbar damlandslaget i fotboll, kanske bra träning i alla fall, eller?
Lycka till med OS-tipsen!!! Det kan inte vara lätt alls!
Själv ska jag skynda mej till jobbet strax!

Ditte sa...

Vackra blommor som piggar upp! Kan behövas efter denna match....
Vi funderar också på tipset, men det har hitintills stannat där.
Lycka till med ditt tips.
Snart är det dags för OS och det är en hel del jag ser fram emot. Var ju i Peking på OS 2008 och såg mycket friidrott, en del simning och förstås damfotbollen, semi och finalmatcherna. Då vann ju Pia Sundhages USA och de spelade väldigt bra och i ösregn.

Mias Mix sa...

Tur att de inte ska möta stora grabbar i OS!! Grannarna har verkligen gröna fingrar, jättefina pelargoner!
Ha det bra!

Comsi comsa sa...


Läste att de fick träffa fullvuxna män, undrar vem männen trodde de egentligen skulle möta... 🤔

Så vackra blommor, bra grannar som sköter den biten, hi hi..

Kram ❤

Ama de casa sa...

Hoppsan... Det var lite taskigt att skicka så välvuxna pojkar... Men dom var säkert snygga att titta på i alla fall ;-) (Haha! Hade inte gått att skriva så om könsfördelningen hade varit den omvända :-D )

Lycka till med tippandet den här gången - det kan ju bara bli bättre! Nästan, i alla fall ;-)

nalta norrland sa...

Tjusigt. Blomprakt på en balkong nära Dig ;-)

Lite busigt att skicka män då damlaget var inställd på att möta pojkar ;-) lite träning blev det väl i alla fall...

"Sommaren är kort" = kort/bilder :)

Vi har haft otroligt varmt drygt en vecka nu,
ett par åskoväder men värmen har stannat kvar efter urladdning.

Guldkryckan sa...

Jo...många rynkor blir det här med ibland ;)

Bäst att inte tänka då :)

Ja du..det var ett genrep det som heter duga...oooops ;)

Livet är ett enda "ooops" ibland...va hände?
Känner igen mig så väl.....ha de bäst nu BP.

Biggeros sa...

Det var ju inte riktigt rättvist att bussa vuxna män på tjejerna på genrepet. Hoppas det går mycket bättre när det verkligen gäller på OS spelet. Trevlig lördag 😘😘

Steve sa...

Hur skulle reaktionerna varit om ett herrlandslag utsatts för detta svek? Bedrövligt.

Carita Liljendahl sa...

Åh, så vackra blommor och balkongerna känns igen - eller ska jag säga husen där de finns :-)

Eva Trillian sa...

Trevligt med grannar med gröna fingrar - det kan man ju nyttja lite och njuta av så där i alla grannsämja!
Fotboll. OS. Snart är vi där. Håhåjaja ;)

Ulla Maria sa...

Inte den bästa upptakten inför OS. Men då kan det förhoppningsvis bara gå uppåt och framåt nu.
Tycker blommornas färgprakt står sig fint mot det stilrena grå.

Olga T sa...

Ha ha ha! Har läst detta högt här hemma och vi tackar. Har detta gått att läsa i pressen? Du förmedlar detta på ett alldeles strålande sätt!

Unknown sa...

Du kan ju damfotboll så jag har fullt förtroende för dina tips.
/kiki

Anni sa...

Hoppas att det går bättre i turneringen, lite spännande är det allt!

Husbilen-Ellen sa...

Vackra blommor hos grannarna och till fotbollskommentarerna - så det kan bli!