måndag 25 juli 2016

Helgbilden

Det blev inte många bilder tagna den här helgen heller – bara två stycken faktiskt. Den här är den bästa av de två. Så då kan ni tänka er hur den andra blev;-)

Att maken och jag gillar loppmarknader vet ni ju redan. Men den här sophögen gillade vi inte. Även bråte borde man väl kunna lägga upp lite mera tilltalande tycker jag. Kan berätta att vi nog var ganska så ensamma om att ogilla högarna. Killen sålde som smör i solsken.

Solsken

Hornstull cirka klokan 14:00 idag. Ett tropiskt skyfall drabbar Hornsgatan.

På tal om solsken kan jag bara konstatera att vi är inne på vår tredje vecka på raken med helt underbart väder. 29 grader idag i Täby. Men lite konstigt var att Gamla Stan och Söder (cirka 20 kilometer från Täby) dränktes av skyfall mellan klockan 13:30 och 14:30. Skyfallen påminde om tropiska varianter kan jag säga. Gatorna var helt folktomma och jag undrar vart alla turister i Gamla Stan tog vägen. Helt fel dag att åka in till stan helt enkelt…

Fler Helgbilder hittar ni hos Marit.

29 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Så länge har inte Lidköping haft fint väder, men nu, det sista, ska jag inte klaga.
Dock var det väldigt kvavt idag och så drogs proppen ur: åskan mullrade igång och släppte loss skyfall på skyfall.
Den loppisen hade nog jag undvikit, sicken röra! Men häftig bild!
Ha det gott. Kram.

Biggeros sa...

Det såg inte så inbjudande ut men fick han sålt så... Ovädret såg inte heller så inbjudande ut. Kram

Susjos sa...

Oj, har det regnat i stan idag? Jo, det blev ju lite mörkt här mitt på dagen, men inget regn i Sollentuna. Loppisen ser mer ut som en sopstation!

Sv: Tyvärr jobbar jag hela helgen när det är pride, och schlagerkompisen är på semester i Italien...

nalta norrland sa...

Såg bilder från Stockholm, nån tunnelbanenedgång - lyssnade inte så noga... - som blev ett vattenfall, helt otroligt så blött det blev ;-)

Loppis är kul,
men loppisen på Din bild ser rätt o-kul ut.

Olga T sa...

Läste i nyheterna att det varit problem på Söder efter skyfallet. Hoppas ni hann skyla!

Monica sa...

Nä släpa hem något från den sophögen kan göra att man får in både det ena och det andra, inget för oss med andra ord.
Skulle just hänga ut tvätt när himlen öppnade sej här ute:-(
Ha det bra

Comsi comsa sa...



Herre-jösses, där hade jag aldrig rotat....
Här regnade det inte idag, det såg mörkt ut ett tag men det drog förbi, värre var det i förgår då himlen öppnade sig någon timme....

Kram ♥

Unknown sa...

Om du var på täbtloppisen igår, såg du då min kollega med linnekläder och växtaffischer?
Ser ganska skönt ut med ett tropiskt regn.
Hade behövt det idag.
/Kiki

Emma, Sol som sol? sa...

Sophögar som den där har jag också sett en del av här i Serbien, ska skriva mer om det när jag sorterat alla intryck.

Vilket bra väder ni har haft, misstänker att de där skyfallen är behövliga om ni haft så varmt så länge.

Hanneles bokparadis sa...

sonen tänkte sälja saker med +30°C så det blev havet i stället.

Ulla Maria sa...

Min första tanke när jag såg loppisbilden var att här fick de nog sitta ostörda och utan att göra affärer. När jag sedan läst din bildtext förstår jag hur fel jag hade och hur bra jag har det som utan tvekan hade ratat dessa fynd. Alltid nyttigt med en tankeställare.
Vad gäller väderläge kan jag från andra sidan landet rapportera moln och drygt tjugo grader så här på kvällen. Havet har blivit rejält uppvärmt de senaste dagarna och erbjuder behaglig badtemperatur.

Ditte sa...

Även i City, vid Norrmalmstorg regnade det som bara den vid 13.30. Vi satt och åt lunch mitt på torget och himlens portar öppnade sig i ca 20 minuter och det åskade rejält i några minuter och sen kom solen igen. Märkligt! Och från 14.30 har det ju igen varit vackert väder men jag vet att en del tunnelbaneuppgångar stängdes för att dte var översvämning....
Ja, vad gäller sol så kanske det var just uplägget hos denne loppisman som gjorde att han sålde som "smör i solsken". Ny affärsidé?
Mne jag rotar inte....

Mias Mix sa...

Nej ser inte så kul upplagt ut... Ja visst har vi haft underbart väder! Det där skyfallet gick ju över ganska fort. Hoppas allt är bra med dig. Jag är så fruktansvärt dålig på att tillbringa tid vid datorn denna årstid :) Kram

Susanne ❤️ sa...

Det där såg bara ofräscht ut :/ skulle inte alls titta efter ngt där !!!
Älskar loppisar och gillar Siggesta gård bakluckeloppis:)
Hoppas du har det bäst och njuter av sol och även det regn som kommer ;) behövs ju som sagt ...
Kram

Ama de casa sa...

Det är ungefär som på marknaderna där villa säljare slänger alla kläder huller om buller på ett eller flera bord. Folk flockas som flugor där (mest kvinnor, faktiskt), själv blir jag bara förvirrad. :-)

Jag såg dom där regnen på TV. Jösses! Tror väl aldrig att jag har sett vatten forsa in så där på tunnelbanan förut?

cat sa...

Alltså det hemska är att bild ett påminner om mitt hem just nu. Håller på att fixa till lite i sovrummet och då är det mesta därifrån utplacerat i kassar och lådor i vardagsrum, hall och kök. Känner mig som en horder som har små gångar mellan sakerna, för att kunna ta mig fram.
Min första semestervecka har bjudit på en hel del vackert väder. Nu när jag är inne på min andra, verkar lite ostadigt väder vara på väg.

FREEDOMtravel sa...

Det där ser ju mer ut som en skräphög än en loppis! Vi har oxå fint väder i Polen, hoppas att det håller i dig några dagar till!

Susanne sa...

Ojjj vilket regn. Här på Åland är det lika fantastiskt väder som hemma.

Anita Malta sa...

Den loppisen ser inte direkt inbjudande ut, fattar inte att folk har lust att rota runt i röran, bilden är väldigt talande.
Tropiskt skyfall kan behövas när det är nära nog tropisk värme. Helt otroligt vilken sommar du har därhemma !! Njuuut så länge det varar !! Ja, det vet jag ju att du gör :-D

Days by Johanna sa...

Hmm nej jag hade inte heller gillat det. Som du skriver man kan ställa det snyggt! :)

Dessa skyfall kan komma plötsligt.

cat sa...

Rätt gissat :-)

Guldkryckan sa...

De va det jävligaste jag sett tror jag....jösses.
Men han sålde ändå tydligen ju....stort grattis till honom :)

Tror alla turisterna satte sig i nån bar under skuren där...det hade jag gjort ;)

Lite moln mellan oss och solen här idag, hoppas lite på regn faktiskt måste jag erkänna.

Ha de bra nu :)

Anita Malta sa...

Svar: Tack Beate men det kan inte jag leva med. Det ser ju jättekonstigt ut hos dig så jag har återigen tagit bort bilden i färg så den försvinner strax hos dig också liksom hos Steve och övriga som har mig med på sin blogglista. Skumt, fattar inte hur det kunde bli så här.

Tredje året i Hjo sa...

Hej fotbollstjejen! Här kommer en hälsning från grabben som befinner sig i Glenn Hysén-land!

Anita Malta sa...

Svar: Om bilden hos dig inte försvinner inom en kvart så raderar jag mitt inlägg helt så håll ut :-D

Shannara sa...

Vädret har varit kanon ett tag nu. Till och med i Dalarna som vi besökte förra veckan. 😉

Eva Trillian sa...

NI har nog haft bättre väder än oss bra länge :) men den senaste veckan har varit gôr-fint! Inatt brakade det loss och det regnade järnet - men vad gör det - till morgonen var det vacker igen :)
Jag hade inte heller gett mig in i den där loppishögen :/

Maria at inredningsvis sa...

Jag har alltid tyckt det mesta på loppis är skräp och han fick mig inte att ändra min syn på det hela ahaha :)

Idag har jag Strömstad/Koster tips på bloggen!

Ha en härlig helg:)

LOVE Maria

Anni sa...

Jag fick inte en droppe i Västerort heller, så det var fascinerande att se bilderna från Medborgarplatsens översvämning!